Aanspreken automobilist??

Heeft de topicstarter de klant al geconfronteerd?
Heb heel even met de man gesproken. Meneer herinnerde het zich nog precies 8-) .

En ja, ze bestaan nog! De types die samen met zijn moeder (de man is niet getrouwd en woont nog samen met z'n moeder van 65) boodschappen komen doen. De moeder is zo'n overdreven persoon met een Beatrix-kapsel. Dit even ter illustratie.

Ik had een stukje van z'n kenteken onthouden en vroeg hem of hij een Rover die-en-die had met kenteken dat eindigde op xx-xx-87. Hij beantwoordde die vraag met een "ja, vindt je die mooi?". "Zeker weten!, ik heb hem dinsdag zelfs van heel dichtbij mogen bekijken...". Hij was enigzins gevleid, maar ik kon aan z'n blik zien dat hij niet wist wat ik bedoelde.

"Op dinsdag zag ik dat je een motorrijder gruwelijk afsneed waardoor hij uit balans raakte, ik ben blij dat hij of zij hem overeind hield". Z'n gezicht betrok gelijk en vroeg waar ik dan reed.

"Ik was die motorrijder. Vind het niet zo leuk om te doen, maar wilde je eigenlijk vragen waarom je dat deed? Ik vond het namelijk nogal vervelend. Ik rijd dan nog wel niet zo héél lang, maar om mij nou in jouw zijkant te boren vind ik ook niet zo mooi..."

Vervolgens komt moeders er bij staan die het gesprek had gevolgd. Ze richtte het woord tot haar zoon en kwam helemaal los: "Jaaah, en waarom doe je dat dan ook"

De man vertelde me dat "hij nog wel dacht dat hij er tussen kon" Ik vroeg hem of hij een keertje achterop bij me wilde om te ervaren hoe het is achterop een motor, met name het nemen van rotondes. Moeders vond dat niet zo'n goed idee... Veel te gevaarlijk zulke dingen. Ik was dat natuurlijk niet met haar eens, en vertelde haar dat 9 vd 10 ongelukken niet aan de berijders van de motoren lag, maar aan de onkunde en stupiditeiten van sommige automobilisten.

De man beloofde me om voortaan beter op te letten en ik zei dat ik een volgende keer naar hem zou zwaaien. De uitnodiging van "het ritje achterop" staat nog steeds.

Was een prima kerel, nam het sportief op! Nou maar hopen dat hij zich aan z'n woord houdt, en uit huis gaat. Die moeder was anders behoorlijk bazig, vindt je het gek dat ie los gaat in het verkeer, ZONDER moeder ernaast. :X

Nu maar wachten tot iemand hier serieus op ingaat
Had een mooie motorkap geworden :+
 
Goed gedaan! En nou maar hopen dat het blijft hangen... Hij klonk me wel sympathiek, dus ik denk het wel dan. Ik vind eigenlijk dat ze bij autolessen al HEEL duidelijk moeten maken dat motorrijders ten eerste minder opvallen en ten tweede veel zwakker zijn... Dat zou denk ik ook een hoop schelen, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan