Aanspreken automobilist??

Marianchi ®

MF veteraan
12 dec 2003
7.454
0
Verhaal
Je rijdt lekker met je motor door je woonplaats, even snel nog wat ophalen bij de supermarkt. Je rijdt rustig, want het heeft geregend en je hebt geen zin om een smakker te maken. Je rijdt netjes 50 (al een hele uitdaging op een motor) en nadert een rotonde. Netjes richting aangeven, tweede versnelling en je draai maken. De rotonde is nogal druk en het is glad, dus je rijdt voorzichtig maar overtuigend. Dan besluit er een, hoe kan het ook anders, koekblikmeneer dat hij wel even voor mij de rotonde op kan rijden. Dit terwijl hij mij voorang zou moeten verlenen. Stiekem was ik er al op voorbereid natuurlijk en er gebeuren verder geen nare dingen, maar het zit me toch niet lekker...

Ik houd lang me toeter vast, maar de koekblikmeneer rijdt gewoon stug door....

Gelukkig...
Werk ik in een winkel en is de koekblikmeneer een vaste klant. Zaterdag komt hij zeker weer winkelen. Ik vraag me af of ik de meneer toe zal spreken op z'n gedrag... Ik had een helm met hulmmuts op, dus ik was onherkenbaar o-)

Vraagstuk
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen... Spreken jullie de persoon LATER pas op z'n gedrag op enigzins ludieke wijze aan, of laten jullie de zaak rusten en hebben jullie het er niet meer over. Natuurlijk zijn er 1001 van dit soort voorbeelden te bedenken.

Misschien kan ik nu iemand wel bewuster maken van iets en dat hij misschien wel rekening houdt met motorrijders...

Wat zouden jullie doen... Post het hier :)
 
Ik zou em uit zijn auto sleuren en een paar klappen verkopen, hij ziet toch niet dat jij het bent met die helm op.......... O-)
 
je had die gast uit zn blik moeten trekken en volledig in elkaar moeten
rossen :(

:+


Serieus: denk niet dat een paar dagen later iemand aanspreken omdat hij geen voorrang verleende erg veel zin heeft, zeker gezien het feit dat hij al niet reageerde toen jij toeterde. Magoed je kunt het altijd proberen..
 
Aanspreken is niet het probleem, uitschelden wel.

Ik moet zeggen dat ik, toen ik nog geen motor reed, ook niet het besef had dat motoren best wankel kunnen zijn (bij nat weer).
Je kan hem dat natuurlijk best uitleggen, zodat hij het besef heeft.
 
Ludiek is natuurlijk wel dé manier om dit te doen...

vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn die er ervaring mee hebben... ;)
 
Als je het al doet doe het dan gelijk, en niet een paar dagen erna.
Ow ja nog een goed advies spreek hem liever niet aan in de baas zijn tijd, je weet nooit hoe hoog de gemoederen kunnen lopen tijden zo een gesprek :+
 
Als je hem treft in de winkel eventjes melden dat je middels toeteren hem groette en bedankte voor het testen van je reactie- en anticipatievermogen. O-)

Zo zie je maar weer, de voorrangsregel voor :] motorrijders :] doet nog steeds opgeld. Je had voorrang, maar brak bijna je botten of zo.. |( |(
 
Ik zou het met een geintje brengen...

"Was glad op de rotonde heh van de week."
"Wat vindt u van motoren?"

Of zoiets :?

Hoop mensen zijn zich van een kwaad bewust, dus kwaad worden heeft dan meestal ook geen zin.
Misschien dat je hem zo wakker schudden kan.
 
Serieus: denk niet dat een paar dagen later iemand aanspreken omdat hij geen voorrang verleende erg veel zin heeft, zeker gezien het feit dat hij al niet reageerde toen jij toeterde. Magoed je kunt het altijd proberen..
:^

Beetje hetzelfde idee als een flitsbekeuring ontvangen voor iets wat je niet eens meer weet dat je anderhalve maand geleden gedaan hebt op een plaats waarvan je amper meer weet dat je er geweest bent. :+
 
Aanspreken heeft geen enkele zin.
Als je daaraan begint kan het in de toekomst nog wel eens heel lang gaan duren voordat je op je werk komt omdat je al die mensen die het fout foen gaat aanspreken.
Vroeger maakte ik mij nog wel is druk om mensen met slechte of defecte verlichting.
Moet je vandaag de dag is kijken als het donker is wat een zooi het is met verlichting.

Nee, wordt dan agent, dan kan je de mensen aanspreken en doen ze bijdehandt, kan je ze terecht bekeuren :}
 
van de politie moet je het wel hebben..............
full
 
ik heb ervaring!
kreeg geen voorrang, kop onthouden, paar dagen later kom k em op m'n werk tegen, spreek hem er op aan, istie t vergeten :?
schiet niet echt op dus... B|
 
ik heb ervaring!
kreeg geen voorrang, kop onthouden, paar dagen later kom k em op m'n werk tegen, spreek hem er op aan, istie t vergeten :?
schiet niet echt op dus... B|
daar blijkt maar weer eens uit dat ie je waarschijnlijk niet eens heeft gezien.
 
Misschien kun je tijdens zijn verblijf in de winkel eens een gesprekje met 'm aanknopen over motorrijden. Vetrtellen dat jij motorrijder bent (vindt-ie vast wel interessant) en langzamerhand naar het voorval toe-werken.
Waarschijnlijk is hij te goeder trouw en zal hij van een vriendelijk gesprek iets opsteken voor een volgende keer.







Meissie 2 weigert alle koekblikkers over één kam te scheren, al kun je ze wel vaak wat leren.
 
Misschien kun je tijdens zijn verblijf in de winkel eens een gesprekje met 'm aanknopen over motorrijden. Vetrtellen dat jij motorrijder bent (vindt-ie vast wel interessant) en langzamerhand naar het voorval toe-werken.
Waarschijnlijk is hij te goeder trouw en zal hij van een vriendelijk gesprek iets opsteken voor een volgende keer.
Meissie 2 weigert alle koekblikkers over één kam te scheren, al kun je ze wel vaak wat leren.

Of hij denkt: Jeseus weer zo'n hooligan, hoop dat ik m tegen kom binnenkort ga ik proberen m omver te rijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan