Aanspreken automobilist??

Joh laat lekker gebeurt mij contant , ga ik met kniedown de rotonde over , proberen ze die auto er even voor te gooien.
Ze zien je gewoon niet lijkt het wel.
Dan blijf je bezig.
 
Verhaal
Wat zouden jullie in zo'n situatie doen... Post het hier :)

hoedanook NIET tijdens de werkuren. Als die vent zijn beklag doet bij je baas, kun je het wel schudden daar. Eventueel kun je der eerst met je baas over hebben of je die vent daarover mag aanspreken???? wie weet is jou baas wel in voor ee, "babbel" ten behoeve van de veiligheid. Meschien kun je hem zover krijgen dat hij ZELF es een praatje maakt, kwestie dat hij nie graag zijn personeel in de prak gereden ziet .....
 
Gelukkig...
Werk ik in een winkel en is de koekblikmeneer een vaste klant. Zaterdag komt hij zeker weer winkelen. Ik vraag me af of ik de meneer toe zal spreken op z'n gedrag... Ik had een helm met hulmmuts op, dus ik was onherkenbaar o-)
Check eerst eens met de baas of je zoiets kunt maken, want voor hetzelfde geld gaat die vent stennis lopen schoppen, omdat je zo niet behandeld kunt worden in een winkel. Komt namelijk ook eens bij kijken dat er waarschijnlijk ook andere klanten bij zijn op dat moment. Kun jij je baan verliezen als die eikel moeilijk gaat doen.

Wat je wel zou kunnen doen is die man BUITEN de winkel aanspreken over zijn gedrag. Dan sta je in je recht. Ja, ik vind dat dit soort mensen op hun fouten gewezen moeten worden. Leg dan ook de nadruk op het feit dat je een stuk kwetsbaarder bent op de motor dan in de auto.
 
Als ie je gewoon niet gezien heeft zal hij na aangesproken te worden envengoed
nog wel eens een foutje maken. Ik zie ook wel eens iemand over het hoofd :o
Als het een aso betreft zal er geen positief resultaat zijn en blijf je gefrustreerd achter.
Helaas blijft er denk ik maar een mogelijkheid over: leer er mee omgaan.
Mensen maken fouten en op de motorfiets ben je kwetsbaar.
Hoe minder je je ergert, hoe veiliger je rijdt.
Nu nog kijken of ik zelf deze wijze les in praktijk kan brengen !
Ik scheld heel wat af binnen de auto en de helm ;)
 
Joh laat lekker gebeurt mij contant , ga ik met kniedown de rotonde over , proberen ze die auto er even voor te gooien.
Ze zien je gewoon niet lijkt het wel.
Dan blijf je bezig.

Dat is opzich niet zo heel vreemd, als je kneedownt (op een nuttige manier, niet de manier waarop ik het wel eens probeer) lig je nogal plat en ben je gewoon erg slecht te zien.

Ik rijd overigens meestal ietsjes door en zit dan in 1 keer vol in het gezichtsveld, veel leuker, schrikken ze zich vaak kapot.
 
Hartstikke geinig! Schrikken ze zich zo het apenzuar dat ze van schrik het stuur omgooien en je alsnog op de motorkap ligt

been there, done that... B|
 
Leuk zo'n forum... Ben een beetje aan het inlezen en ik kom verdacht veel huilverhalen tegen die ervan uitgaan dat alle anderen aso's zijn en niet aangesproken kunnen worden omdat ze dan gelijk gaan zeuren bij baas of vriendin of hun familie erbij halen.
In wat voor een rotland wonen jullie?

Mijn ervaring is nog altijd als je iemand rustig een situatie voorlegt (dus niet op agressieve toon) je in 99,9% van de gevallen geen gelazer krijgt.
Natuurlijk is de kans dat de persoon je nooit hebt gezien, dan voer je voor niets een gesprek. daar is nog nooit iemand aan doodgegaan.
 
Ja ik zou wel ff tegen hem zeggen,

bv,..Ik zag je nog zaterdag,..
o ja,.. ja.. o.
"Ik jouw niet" zal de klant zeggen.
enzo verder...
 
tja die heeft je gewoon niet gezien... 70% vd motorongelukken zijn op kruising. De koekenblikkers zeggen allemaal hetzelfde : "niet gezien". en het IS OOK ZO !
wij als motorrijders moeten hierop anticiperen en ermee rekening houden.
aanspreken heeft geen enkele zinnen, behalve dan je ego strelen... :Z

en dus niet koken van binnen als zoiets gebeurt, maar trots zijn op jezelf dat je dat weer voorziend hebt !! *D
 
Ludiek is natuurlijk wel dé manier om dit te doen...
vroeg me eigenlijk af of er mensen zijn die er ervaring mee hebben... ;)
Niet ludiek, maar:

Dinsdag was ik bij Venlo in de buurt aan het toeren. Op een tweebaansweg rijdt een taxibus voor me waar ik niet overheen/doorheen/langsheen kan kijken [er zijn grenzen '( ], dus ik ga er rechts langs en voeg voor het busje in. Doe ik in de Randstad konstant, maar nu had ik iemand op de zere teentjes getrapt.
Ik kom weer een file tegen bij een rotonde en zwenk wat naar rechts om erlangs te koekeloeren, wil terug naar links en zie nog net het taxibusje vaart maken. Zijn buitenspiegel schampt mijn schouder als ie langs me rijdt en de adrenaline zit gelijk tot achter mijn oogballen. Bij de rotonde stop ik rechts naast hem en zie een jonge knul van 20-25 jaar oud achter het stuur. Hij kijkt echter naar links [ziet mij dus niet] en draait de rotonde op.
Nou was ik gewoon aan het toeren en had geen bestemming, dus ik kachel er rustig achteraan Venlo in. Hij rijdt een woonwijk in [te hard, maar ach wie ben ik om daar wat van te zeggen :P ] en parkeert zijn bus.
Ik zet mijn motor ernaast en klop op zijn raampje.
Ik: Waar was jij nou mee bezig, daarnet? Je reed me bijna aan...
Hij: [gelijk defensief] Jij sneed me af, gooit zomaar je motor ervoor...
Ik: Niet zomaar. Ik kon niet om je heen kijken, dus ik haalde je in.
Hij: Je kon ook gewoon wat verder achter mij blijven rijden en...
Ik: Je hoeft je niet te verdedigen, ik begrijp dat mijn actie je irriteerde.
Hij: Ja.
Ik: Het enige wat ik me afvroeg, is of jij je ook realiseerde dat je door op deze manier 'wraak' te nemen, mij bijna het ziekenhuis in rijdt. Dat was niet de bedoeling, toch?
Hij: Nee, maar ik vond dat je asociaal reed.
Ik: Dat begrijp ik, maar wraak nemen in het verkeer is levensgevaarlijk. En je rijdt in een behoorlijk groot moordwapen. Een tikkie van jouw bus en ik lig op mijn plaat. Motoren lopen geen blikschade op, die liggen gelijk behoorlijk in de prak bij een botsing.
Hij: Je reed ook bijna tegen mij aan toen je mij inhaalde.
Ik: Dan nog, als ik tegen jou aanrijdt kan jij er niets aan doen. En die bus is niet van jou, toch? Of gaat jouw baas helemaal leip als je blikschade krijgt door iemand anders?
Hij: Nee, dat denk ik niet.
Ik: Ik was behoorlijk geschrokken. Denk alsjeblieft de volgende keer een beetje door voordat je iets doet, okee? Voor wraak nemen is in het verkeer geen plaats.
Hij: Is goed. Sorry man.
Ik: Het is okee, je hoeft je niet te verontschuldigen. Nog een fijne dag verder.
Hij: Jij ook.

Nou geef ik toe dat dit wat belerend overkomt, maar de meeste automobilisten rijden geen motor en hebben geen flauw idee van de gevaren. Dus een uitleg werkt meestal beter dan schuld aanwijzen. Ik had hem niet zo in moeten halen, hij had geen wraak moeten nemen. Hopelijk leren we er allebei wat van. O-)
 
Niet ludiek, maar:

Dinsdag was ik bij Venlo in de buurt aan het toeren. Op een tweebaansweg rijdt een taxibus voor me waar ik niet overheen/doorheen/langsheen kan kijken [er zijn grenzen '( ], dus ik ga er rechts langs en voeg voor het busje in. Doe ik in de Randstad konstant, maar nu had ik iemand op de zere teentjes getrapt.
Ik kom weer een file tegen bij een rotonde en zwenk wat naar rechts om erlangs te koekeloeren, wil terug naar links en zie nog net het taxibusje vaart maken. Zijn buitenspiegel schampt mijn schouder als ie langs me rijdt en de adrenaline zit gelijk tot achter mijn oogballen. Bij de rotonde stop ik rechts naast hem en zie een jonge knul van 20-25 jaar oud achter het stuur. Hij kijkt echter naar links [ziet mij dus niet] en draait de rotonde op.
Nou was ik gewoon aan het toeren en had geen bestemming, dus ik kachel er rustig achteraan Venlo in. Hij rijdt een woonwijk in [te hard, maar ach wie ben ik om daar wat van te zeggen :P ] en parkeert zijn bus.
Ik zet mijn motor ernaast en klop op zijn raampje.
Ik: Waar was jij nou mee bezig, daarnet? Je reed me bijna aan...
Hij: [gelijk defensief] Jij sneed me af, gooit zomaar je motor ervoor...
Ik: Niet zomaar. Ik kon niet om je heen kijken, dus ik haalde je in.
Hij: Je kon ook gewoon wat verder achter mij blijven rijden en...
Ik: Je hoeft je niet te verdedigen, ik begrijp dat mijn actie je irriteerde.
Hij: Ja.
Ik: Het enige wat ik me afvroeg, is of jij je ook realiseerde dat je door op deze manier 'wraak' te nemen, mij bijna het ziekenhuis in rijdt. Dat was niet de bedoeling, toch?
Hij: Nee, maar ik vond dat je asociaal reed.
Ik: Dat begrijp ik, maar wraak nemen in het verkeer is levensgevaarlijk. En je rijdt in een behoorlijk groot moordwapen. Een tikkie van jouw bus en ik lig op mijn plaat. Motoren lopen geen blikschade op, die liggen gelijk behoorlijk in de prak bij een botsing.
Hij: Je reed ook bijna tegen mij aan toen je mij inhaalde.
Ik: Dan nog, als ik tegen jou aanrijdt kan jij er niets aan doen. En die bus is niet van jou, toch? Of gaat jouw baas helemaal leip als je blikschade krijgt door iemand anders?
Hij: Nee, dat denk ik niet.
Ik: Ik was behoorlijk geschrokken. Denk alsjeblieft de volgende keer een beetje door voordat je iets doet, okee? Voor wraak nemen is in het verkeer geen plaats.
Hij: Is goed. Sorry man.
Ik: Het is okee, je hoeft je niet te verontschuldigen. Nog een fijne dag verder.
Hij: Jij ook.

Nou geef ik toe dat dit wat belerend overkomt, maar de meeste automobilisten rijden geen motor en hebben geen flauw idee van de gevaren. Dus een uitleg werkt meestal beter dan schuld aanwijzen. Ik had hem niet zo in moeten halen, hij had geen wraak moeten nemen. Hopelijk leren we er allebei wat van. O-)

Netjes :}
 
Zulke idioten kom ik dagelijks tegen tijdens mijn werk.(chaufeur)
Als ik die mensen allemaal moet aan spreken dan kom ik nooit aan mijn werk toe!!
En als ik op de motor zit ga ik er wel even naast rijden en gewoon aan kijken. :(
Ze snappen het dan wel, hoop ik.....

Maar maak je eigen nooit, druk daar hebben ze een compressor voor uitgevonden!!! :Z
 
aangezien ik dat ventje zou gebruiken om die bus van hem te verbouwen in een peugeot! :(
Tuurlijk is dat de eerste reactie, als de adrenaline door je strot giert en je oogballen tegen je vizier drukt.

Maar ik heb lang geleden al geleerd dat woede een slechte basis voor reacties is. En dat wat je denkt te zien, niet altijd zo is. Juist omdat veel automobilisten geen flauw benul hebben van de kwetsbaarheid van een motorrijder, en ze steeds gefrustreerder raken door de congestie van het verkeer, zijn sommige reacties te voorspellen.

Als ik niet alle tijd van de wereld had gehad om deze knul te volgen, dan had ik het van me afgeschudt en verder gereden. Nu had ik de mogelijkheid en misschien heb ik door mijn gesprekje deze automobilist een beetje aan het denken gezet.
Als ik hem echter in elkaar had gebeukt, dan had hij waarschijnlijk een hartgrondige hekel aan motorrijders gehouden, wat waarschijnlijk fataal zou zijn geworden voor een andere motorrijder...

Ik heb regelmatig mensen tegenover me die tegen mij stoom afblazen - in het begin is dat heel frustrerend aangezien jij niet de oorzaak bent van hun ergernissen, maar als je leert hiermee om te gaan [stoom af laten blazen totdat de woede eruit is en dan vriendelijk vragen of je iets voor ze kunt doen], dan merk je pas hoeveel ergernis je weg kunt nemen door niet impulsief te reageren en een situatie te laten escaleren, maar door iemand te helpen de bron van de onvrede te vinden.
Dit klinkt wel erg als geitewollensokkengelul, maar als iedereen z'n ego een beetje zou temperen kan je een heleboel ellende voorkomen.
 
Span je schouderspieren. Als je schouders je helm raken laat dan je spieren weer los en rijd relaxed weer verder.

Maak je toch niet zo druk om het (wan)gedrag van een ander. :]
 
Ik: Niet zomaar. Ik kon niet om je heen kijken, dus ik haalde je in.
Hij: Je kon ook gewoon wat verder achter mij blijven rijden en...

Ik wil dan niet de moraalridder uithangen, maar rechts inhalen is wel zo fucking irritant, door beide partijen, en hij heeft groot gelijk dat je gewoon een eindje achter hem kon rijden zodat jij de weg ook nog kon overzien..

Door jouw afsnij actie deed hij hetzelfde terug, dus wat rechtvaardigt jouw actie? Omdat hij niet omflikkert maar jij wel? |( |(
 
Joh laat lekker gebeurt mij contant , ga ik met kniedown de rotonde over , proberen ze die auto er even voor te gooien.
Ze zien je gewoon niet lijkt het wel.
Dan blijf je bezig.

:X

ik geef toe, ik doe deed het ook vaak (tot die highsider :X ), maar als je met een kneedown snelheid over een rotonde raast ziet niemand je.
 
Gewoon op je werk, als die man komt het een beetje luchtig brengen met een flinke dosis humor, en dan natuurlijk niet zo dat die hele winkel er in mee kan genieten ofzo .... dan heb jij je gram gehaalt, en de koekblikmeneer is met zijn neus op de feiten gedrukt, jij blij, koekblikmeneer blij, baas blij ...

evry body happy again 8-)
 
...wat rechtvaardigt jouw actie? Omdat hij niet omflikkert maar jij wel? |( |(
Eh, precies. Zwakkere verkeersdeelnemer enzo. :P
Laat ik het zo stellen, wat hij bij mij deed (ramkoers) staat niet in vergelijking met mijn actie (rechts inhalen met motorfiets). Dat is een overtreding tegenover een strafbaar feit (poging tot doodslag) en als er politie getuige was geweest had hij nu voor de rechter gestaan.
Daarmee praat ik mijzelf niet goed, maar ik hoef niet te boeten voor rechts inhalen met een ritje ziekenhuis, alleen omdat een geirriteerde chauffeur eigen rechter wil spelen en wraak wil nemen.
 
Als hij boodschappen komt doen, zal hij vast met de auto zijn.
Misschien leuk om effe met een sleutel je verhaaltje in zijn lak te zetten, wat je hem eigenlijk al wilde vertellen in de winkel.

Maar het verhaal niet al te lang he

:X

Nu maar wachten tot iemand hier serieus op ingaat
 
Terug
Bovenaan Onderaan