Aantal vragen

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.313
304
Goedenavond,

Aanstaande maandag ga ik op Assen rijden met mijn eerste circuitmotor *O*

Nu heb ik een aantal vragen:

- er zitten slicks onder en heb er bandenwarmers bij. Wanneer meet ik nu de druk in de banden?
- er liggen nu Dunlop Sportmax banden onder. Welke bandenspanning 'moet' ik aanhouden?
- kan ik voor de bandenwarmers gewoon een verlengsnoer meenemen en ergens stroom krijgen?
- hoe lang moeten de bandenwarmers erom blijven (om op temp te komen)?
- tot hoe lang voor het begin van de sessie moeten de warmers erom blijven, geen idee hoe lang de band warm blijft...

Ben benieuwd hoe de motor rijdt, heb er namelijk nog geen meter mee gereden :X

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet
Berry
 
Laatst bewerkt:
Berry,

Stroompunten zijn er volop op de paddock en ook bij de boxen kan je stroom aftappen.
neem wel een verlengsnoer mee, grote kans dat je die nodig hebt.

De warmers hebben een uur nodig om de banden op de te warmen.
Het meten doe je warm, ik denk dat je met D211 slicks rijdt dan kan je warm 2.3 voor en 1.5 achter proberen.

Probeer zo lang mogelijk de warmers er onder te houden, ideaal wil je daarna direct de baan op (let wel op om de warmers wel bij het eraf halen UIT te zetten) en bij binnenkomst de warmers er direct weer onder.

Veel plezier gewenst en hopelijk bevalt de motor en hou je de banden warm!

gr HJ
 
Zorg ook voor een verloopstekker, op het circuit van Assen hebben ze overal van die blauwe camping aansluitingen, een gewoon verlengsnoer past daar niet in!
 
Goedenavond,

Aanstaande maandag ga ik op Assen rijden met mijn eerste circuitmotor *O*

Nu heb ik een aantal vragen:

- er zitten slicks onder en heb er bandenwarmers bij. Wanneer meet ik nu de druk in de banden?
- er liggen nu Dunlop Sportmax banden onder. Welke bandenspanning 'moet' ik aanhouden?
- kan ik voor de bandenwarmers gewoon een verlengsnoer meenemen en ergens stroom krijgen?
- hoe lang moeten de bandenwarmers erom blijven (om op temp te komen)?
- tot hoe lang voor het begin van de sessie moeten de warmers erom blijven, geen idee hoe lang de band warm blijft...

Ben benieuwd hoe de motor rijdt, heb er namelijk nog geen meter mee gereden :X

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet
Berry

-Meeste sportbanden word door de fabrikant de warme druk aangegeven. Dat is na minimaal een uur in de bandenwarmers. De juiste spanning durf ik je niet te zeggen, ik rij SuperCorsa.
-Op CPZ gewoon normale stekker, Assen heb je een blauwe camping stekker nodig.
-Na technische controle erom en na elke sessie direct terug erom. Na laatste sessie niet meer natuurlijk. Zo heb je ipv 5 verschillende heatcycles, 1 hele lange.
-Zo lang mogelijk. Tijd in de gaten houden en niet te vroeg naar de baan. Band koelt snel af. Zeker voor training en kwali ga ik liever 30sec later de baan op dan 3 minuten in parc fermee wachten.

Tot maandag!
Ik sta met scheurhut in de tarzanbocht, kom er gezellig bij staan!
full
 
Doe maar mee met die pitbox.
Kan je een en ander afkijken en rustig rondkijken wat je nog meer nodig hebt.
en je leert direct wat mensen kennen, en heb je ook geen camping stekker nodig!
 
Doe maar mee met die pitbox.
Kan je een en ander afkijken en rustig rondkijken wat je nog meer nodig hebt.
en je leert direct wat mensen kennen, en heb je ook geen camping stekker nodig!
:^ Leer van een ander, zodat je niet alles zelf hoeft uit te vinden. En loop wat rond en stel vragen. Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden 8-)
 
Als je terug komt van je sessie, motor op de bok en bandenwarmers er omheen. Kijk tijdens het omheen leggen van de bw ook gelijk naar je banden op rare slijt patronen. Als je de bw erop hebt is dit ook een goed moment om je bandenspanning te controleren of je daadwerkelijk de juiste druk hebt in je banden. Kijk vervolgens ook even je hele motor na op olie sporen/ lekkages of andere bijzonderheden. Want dan heb je nog aardig wat tijd om het te verhelpen. En wat hier boven al vernoemt wordt, vragen vragen vragen... Denk dat niemand te beroerd is om je op weg te helpen. ;)

Succes maandag!!
 
Tarzan bochten in assen roy?😝
Maar precies wat roy zegt👍🏻
Veel goeie kilometers😄😄😄

Ja ik zag het net :P

:^ Leer van een ander, zodat je niet alles zelf hoeft uit te vinden. En loop wat rond en stel vragen. Er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden 8-)

:^

Ook iemand die 1.40 rijd zal je net zo te woord staan als iemand die 2.00 rijd.
 
Zoals iedereen al roept, gewoon veel vragen en kijken wat iedereen doet. Je zult zien dat iedereen bereid is je op weg te helpen. In welke niveau ga je rijden?
 
Rol de bandenwarmers niet op als je ze van de banden afhaalt. Maar leg ze gewoon uitgerold neer.

Op Assen heb je in de pitboxen geen camping stekker nodig. (Wel verlengsnoer), op het paddock heb je wel een campingstekker nodig.
 
Gisteren een circuitdag aan me voorbij laten gaan in verband met de regen... (Slicks). Nu besloten om die er maar af te halen en banden te laten monteren met enig profiel zodat ik met een droge en met een natte baan toch kan rijden.
Kan natuurlijk ook een extra set wielen aanschaffen maar voor nu lijkt me dat nog "overkill", misschien in de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een circuitdag aan me voorbij laten gaan in verband met de regen... (Slicks). Nu besloten om die er maar af te halen en banden te laten monteren met enig profiel zodat ik met een droge en met een natte baan toch kan rijden.
Kan natuurlijk ook een extra set wielen aanschaffen maar voor nu lijkt me dat nog "overkill", misschien in de toekomst.

Toch is een extra set zeker de moeite waard hoor.

Ik rijd met mijn straatmotor ook mijn circuitdagjes en heb daarvoor een extra set wielen (deze zijn voorzien van pirelli supercorsa's)

Als het slechter weer is kan ik mijn straatwielen gewoon gebruiken en bij heel slecht weer heb ik nog een set regenbanden die ik om kan leggen op de set wielen welke ik die dag toch niet nodig heb.

Als ik er een beetje voordelig aan kan komen wil ik nig steeds een derde set erbij, zodat de regenbanden ook gewoon op een velg zitten en ik dan alleen maar de wielen hoef te wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan