Aanval door buizerd

Jan 1952

MF'er
12 jul 2014
136
30
Sint Oedenrode
Heb ik een veilige fluorkleur helm word ik gisteren in de Ardennen aangevallen door een buizerd.
Hij of zij kwam recht op mijn helm af , ik kon op tijd bukken en voelde dat hij mijn helm net raakte.
Ik denk dat dit wel vaker is gebeurd maar voor mij was het de eerste keer , je schrikt toch wel even.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik een veilige fluorkleur helm word ik gisteren in de Ardennen aangevallen door een buizerd.
Hij of zij kwam recht op mijn helm af , ik kon op tijd bukken en voelde dat hij mijn helm net raakte.
Ik denk dat dit wel vaker is gebeurd maar voor mij was het de eerste keer , je schrikt toch wel even.

Misschien vond ie geel toch niet zo'n mooie kleur :P

Ik loop trouwens regelmatig hard (ook weleens in een knalgeel shirt) in een bos vlak in de buurt en ik spot daar ook regelmatig een buizerd, maar gelukkig heeft ie nog nooit aangevallen.
 
Zijn ze niet gewoon kleurenblind? _O-

Plak een paar ogen op je helm, dan kan je daar nog eens terugkeren.
Ze vallen alleen van achteren aan die beesten.
 
Word overal in de ardennen voor gewaarschuwd dat buizerds agressief kunnen worden van gele kleding, helmen in het bijzonder, omdat dat het hoogste punt is. Heeft iets te maken met territoriumdrang of zoiets. Ze raden dan ook aan om zeker geen fluo kleding en helmen te dragen en alle incidenten te melden bij Natuurpunt.
 
Op de mtb-routes gebeurt het ook regelmatig. Ligt aan de tijd van het jaar, nest, territorium en jongen.
 
Word overal in de ardennen voor gewaarschuwd dat buizerds agressief kunnen worden van gele kleding, helmen in het bijzonder, omdat dat het hoogste punt is. Heeft iets te maken met territoriumdrang of zoiets. Ze raden dan ook aan om zeker geen fluo kleding en helmen te dragen en alle incidenten te melden bij Natuurpunt.

Dit moet een grap zijn? :?
 
Ik heb wel eens gehad dat ik zo'n 100km/h reed, en een roofvogel zich vlak voor mij uit een boom liet vallen om weg te vliegen, dat scheelde niet veel...
Was ook wel even schrikken
 
Ik had laatst bijna een duif tegen het voorwiel komt wel weer dichtbij zo......
 
Heb het nog niet op de motor gehad, wel eens op de racefiets. Resultaat:

full


Gaten in mijn fietshelm. Ik ben blij dat ik er altijd eentje op heb tijdens het fietsen :o . Kwam ook best hard aan. Dacht eerst dat het een tak was, daarna herkende ik het (was dat jaar er voor ook al eens door een buizerd aangevallen). De buizerd heeft mij twee keer geraakt.
 
Word overal in de ardennen voor gewaarschuwd dat buizerds agressief kunnen worden van gele kleding, helmen in het bijzonder, omdat dat het hoogste punt is. Heeft iets te maken met territoriumdrang of zoiets. Ze raden dan ook aan om zeker geen fluo kleding en helmen te dragen en alle incidenten te melden bij Natuurpunt.

Zie je wel dat gele spul is nergens goed voor.....
 
Ik had vroeger een tamme Kraai, die deed schijnaanvallen op fietsers, dat vond hij leuk, de fietsers vonden het wat minder.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan