aanvraag kenteken papieren

pvk

Rookie
24 jan 2008
16
0
arnhem
Hoi, ik kan aan een frame komen (uit 1975) met een blauwe kentekenplaat maar zonder papieren. Moet ik eerst de motor helemaal afbouwen of kan ik de papieren al aanvragen? Mvrgr Peter
 
Goeie vraag. Als je al wat gegevens hebt van de motor, of het frame in dit geval. Bijvoorbeeld kenteken, framenummer oid, ga even langs bij het Politiebureau, en vraag even na of er iets met de motor is gebeurt. Of dat er aangifte is gedaan van de vermissing/diefstal van de originele papieren. Misschien zijn er twee setjes papieren in omloop...

En even contact opnemen met de RDW. Voor een nieuw kenteken moet je misschien een typegoedkeuring hebben. Zeker omdat, zo begrijp ik, je de motor zelf in elkaar gaat zetten...

Succes.
 
Laatst bewerkt:
De tenaamgestelde kan de papieren aanvragen(formulier bij het postkantoor), kost ongeveer €35,-
..ik ben bang dat de oude eigenaar de papieren heeft ingeleverd..

dus als eerder gezegd: met frame in achterbak naar politiebureau of RDW.. laat controleren of dit frame nog 'eerlijk' is en vooral: of je er nog mee aan de gang moet gaan (schade/diefstal/NL (?)/etc).. zo niet: frame kwijt ! ..bouw je hem eerst op en ga je in één keer naar de RDW: hele motor kwijt !
 
..ik ben bang dat de oude eigenaar de papieren heeft ingeleverd..

dus als eerder gezegd: met frame in achterbak naar politiebureau of RDW.. laat controleren of dit frame nog 'eerlijk' is en vooral: of je er nog mee aan de gang moet gaan (schade/diefstal/NL (?)/etc).. zo niet: frame kwijt ! ..bouw je hem eerst op en ga je in één keer naar de RDW: hele motor kwijt !

kijk hier ff na of het kenteken nog bekendt is bij de rdw

404 | RDW
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ik kan aan een frame komen (uit 1975) met een blauwe kentekenplaat maar zonder papieren. Moet ik eerst de motor helemaal afbouwen of kan ik de papieren al aanvragen? Mvrgr Peter
-Kijk op www.rdw.nl eerst eens of dat kenteken nog bestaat.
-Zo nee, dan moet je hem opbouwen en laten keuren. Je kan vaak wel dat ori kenteken er weer op krijgen, kijk ook even op www.fehac.nl.
-Zo ja, dan staat hij op iemands naam. Jij kan de papieren wel opnieuw aanvragen, maar die worden opgestuurd naar de tenaamgestelde. Zoek uit (bevriende politieagent, verzekeringstussenpersoon) wie dat is en leg eea uit. Laat de papieren dan naar hem opsturen. Of diegene heeft zelf de papieren nog, dat kan ook. Dan ben je zo klaar.
 
Laatst bewerkt:
dit komt goed:
-Kijk op www.rdw.nl eerst eens of dat kenteken nog bestaat.
-Zo nee, dan moet je hem opbouwen en laten keuren. Je kan vaak wel dat ori kenteken er weer op krijgen, kijk ook even op www.fehac.nl.


en dit niet:
-Zo ja, dan staat hij op iemands naam. Jij kan de papieren wel opnieuw aanvragen, maar die worden opgestuurd naar de tenaamgestelde. Zoek uit (bevriende politieagent, verzekeringstussenpersoon) wie dat is en leg eea uit. Laat de papieren dan naar hem opsturen. Of diegene heeft zelf de papieren nog, dat kan ook. Dan ben je zo klaar.
wat je wel moet doen: vooraf (!) vragen (afstand laten doen)..want anders kan hij er met jouw motor van doorgaan die je net voor €10.000 gerestaureerd hebt.
 
wat je wel moet doen: vooraf (!) vragen (afstand laten doen)..want anders kan hij er met jouw motor van doorgaan die je net voor €10.000 gerestaureerd hebt.
Ik heb dit 2x aan de hand gehad. Het werkt wel!
Zoals ik al zei: Wel even eea uitleggen, en overeenstemming bereiken.
En ik kan me niet voorstellen dat iemand niet mee zou werken. Hij bereikt er niets mee, de motor stond toch al op zijn naam (hij wist het wsl alleen niet meer). Als hij kwaad wil kan hij dat al in het stadium waarin je informeert naar de papieren. Dan al kan hij ze zelf opnieuw aanvragen en je staat machteloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan