Aanvriezende mist op het vizier

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
Gisteren en vanochtend had ik last van een knap vervelend fenomeen; aanvriezende mist op mijn vizier. Ik moest om de 5 seconden zelf voor ruitenwisser spelen om enigzins zicht te houden. En o wee als ik er even geen tijd voor had, dan was de ijslaag nog maar lastig weg te poetsen.

Heeft er iemand een huis-tuin-en-keukenmiddeltje dat ertegen werkt? Een half uurtje is zat. Rain-X doet er niets tegen, en een beetje dreft op het vizier (had ik onthouden van een andere post) werkte ook al niet, en de klep openzetten is met dit weer ook niet echt prettig.
 
Pinlock aan de binnenkant.

En qua buitenkant heb :] ik ook nog geen geschikte oplossing, Rain-X doet de meeste druppeltjes wel wegwaaien, maar bij lagere snelheden en stilstand is 100meter zicht zwaar overdreven.
 
Zo hee ! ... ik heb het gelukkig nog nooit mee gemaakt, maar het lijkt me knap eng rijden.
 
Heb ook pinlock, maar die werkte vandaag niet echt goed :?
Kan een pinlock op zijn :? :? :?
 
Ja een pinlock is goed voor één seizoen zeggen ze :?
Volgens mij kan je er wel langer mee doen maar uiteindelijk slijt het op één of andere manier toch en raakt ie lek.
Ik heb vanmorgen gewoon mijn vizier open gelaten en maar niet zo hard gereden en dat werkt ook best.
 
niveel aant te doen denk ik...
deze morgen ikke ook hetzelfde voor, af en toe vizier open zetten..

->of op een "kiertje", das is het beste vind ik...

Men handen waren bevrorer.... 50km rijden
hebben jullie dat ook voor :)
Handschoenen : Dainese zomerhandschoenen :+
zijn winterhandschoenen veel beter? voel je dan niks??
of toch koud :+
 
ik had er vannacht ook last van. eerst het vermoeden dat het enkel beslagen was maar poetste het niet zomaar eraf en zicht werd wel steeds minder.
 
Ik had er ook behoorlijk last van, ik heb de rit maar met open vizier vervolgt. Toen had ik last van aanvriezende mist op m'n gezicht, maar ik kon nog wel wat zien :)
 
Ook ik had ijs op het vizier vanmorgen, maar was er makkelijk af
te poetsen met het wissertje dat op mijn handschoen zit.

Ja: met winterhandschoenen heb je minder last van de kou dan
met zomerhandschoenen. Maar om nou te zeggen dat je echt
warme handen hebt in die dingen...
Koop meteen goede, wind en waterdicht, goretex, hipora of iets dergelijks.
Maar het is de investering zeker waarde.
En dan niet te kleine uitzoeken. Als ze net te krap zitten,
of je met je vingertoppen tegen de uiteinden van de
handschoen zit, werkt het niet.
 
Mag ik uit deze reactie concluderen dat je er dus GEEN last van hebt???
Ik heb nl. ook alleen gewone (zomer) handschoenen en geloof me dat was HEEEEEEEEL koud vanmorgen om 05:45 uur :?
 
toen ik vanmorgen naar het werk ging om 7:50 was het nog +/- -3 hier, maar ik heb verwarmde handvaten en zomerhandschoenen, en dan heb ik totaal geen last van koude handen (eerlijk is eerlijk het is maar stukkie van uhm.. 3 a 4KM ofzo wat ik naar me werk moet maarjah). Maar toen ik vanmorgen het eerste stuk de handvaten was vergeten aan te zetten moet ik zegge dat ze toch stuk kouder waren (mijn handen) dan daarna!

Dus misschien is dat ook een oplossing! :P
 
Ik had zelfs ijs op mijn jas zitten!!

Ik heb gewonen IXS winterhandschoenen. Zijn wel een stuk warmer dan zomerhandschoentjes uiteraard! Bij mij zit er ook zo'n wissertje op de linkerduim waarmee vocht heel makkelijk van je vizier geveegd kan worden, echter toen ik dat na een tijdje niet meer gedaan had zat er ook een laagje ijs op! Ach, wat maakt het ook uit, je zag toch al nix met die mist!
 
Is weinig aan te doen ben ik bang. Wegvegen zolang het kan en open zetten als je niks meer ziet. Doet inderdaad wel pijn aan je ogen, maar het is niet anders.

Ik weet dat er een electrisch verwarmd vizier bestaat (BMW geloof ik) Dat is de enige oplossing denk ik zo.
 
ook ik was de klos vanochtend (5.15 uur)
Bevroren vizier.
Ondanks ik yoko winterhandschoenen heb en verwarmde handvatten , werden mijn handjes toch wel een beetje fris.
Gewoon rustig gereden , maar vizier open was geen optie.
Ook mijn jas was 1 stuk ijs.
 
vroeger (toen ik nog jong was :+ ) hadden ze een rubber schrapertje die je op je handschoen kon zetten. daarmee kon je 'ruitenwisser' spelen als je de olie en zut van je handschoenen niet wilde laten krassen op je vizier, geen idee of die nog bestaan tegenwoordig. je kunt ook een beetje antivries spuiten in een plantensproeier of zo'n glasssex fles op je vizier (als die daar tegen kan!)
 
Heb ook pinlock, maar die werkte vandaag niet echt goed :?
Kan een pinlock op zijn :? :? :?
:^ hij besloeg aan de binnenkant, dus tussen de pinlock en vizier in. Daarnaast inderdaad de buitenkant elke 10 seconden afvegen.
Ook sloeg mijn motor elke keer af bij het stationair draaien, zal wel door de kou komen dus ik heb hem gelijk even wat hoger gezet.Was dus een beetje minder ritje.
 
Mag ik uit deze reactie concluderen dat je er dus GEEN last van hebt???
Ik heb nl. ook alleen gewone (zomer) handschoenen en geloof me dat was HEEEEEEEEL koud vanmorgen om 05:45 uur :?

Nee, het duurt alleen wat langer voordat je last krijgt. Althans bij mijn handschoenen. Met min 4 red ik het van Hengelo naar Hoevelaken maar dan moet ik toch echt ff stoppen om mijn handen wat te warmen.
 
Vanmorgen ook met aangevroren mist op jas en vizier op 't werk aangekomen.
Komt volgens mij niet zo vaak voor, een combi van mist en vorst.
Toch misschien maar een helmmuts kopen ?
 
Heee mede bikkels,

Was inderdaad vervelend vanochtend!! Aanvriezende mist! en zometeen naar huis ook weer mist.... Ik poets het altijd weg met mijn handschoen. Wachtte vanochtend iets te lang, en toen bevroor het inderdaad, maar zat niet al te vast. Na 55 km liep ik met ijs en al naar een bespreking (was net op tijd), jas afkloppen, jas uit en over stoel. Had je het gezicht van al mijn collega's moeten zien, varierend tussen stumper (mannen) en enorme bikkel, wat een vent! (vrouwen) Toch mooi weer 35 km "ontweken"..... Succes op de terugweg
 
ik zit met jaroerse blik jullie reacties te lezen...
ik moet zometeen weer in mijn koekblik stappen, en met die vervelende verwarming aan een half uur in de file staan :X

Redrider
(soon to be bikkel again)
 
Yup ook hier een dichtgevroren vizier. Kdacht al even dat het aan mij lag want ik doe helemaal nix met rain-x, pinlocks, of wat dan ook maar dat blijkt dus ook niet uit te maken. Khep me er verder niet druk over gemaakt, zat meer te denken aan wat die troep doet op witte wegmarkeringen.
 
nou hier ook dus
ijs op vizier en ijs op m`n jas.
zelfs m`n rem hendel en koppelingshendel zat vol met ijs.
desondanks heerlijk genoten van de ritjes. ;)
 
winterhandschoen helpen echt wel als je de goede hebt. was inderdaad fris vanmorgen maar vond het zojuist nog kouder en mistiger kom net terug van mijn werk 70 km gereden door de file (gelukkig niet in een koekblik) had geen last van het aanvriezen aan de buitenkant maar moest wel regelmatig het water eraf vegen heb er bij mij geen pinlock maar een fogshield inzitten nu al 2 jaar en werkt nog steeds goed alleen heb ik problemen met het aanslaan van mijn bril heb hiervoor wel een middeltje maar dat is meesteal met dit weer na een half uurtje uitgewerkt. nou bikkels allemaal succes de komende winter als julklie tenminste allemaal heel de winter doorijden net als ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan