abba bikelift clone datona

niepoort

MF'er
21 aug 2015
36
0
abba bikelift clone van datona heeft er iemand deze
1544955406704.png
en is hij er tevreden van ,
 
Je bedoeld de ABBA SkyLift, en niet de bikelift (ik ben de Nederlandse importeur van ABBA).
Ze hebben hem wel heel erg nagemaakt van ABBA, behalve dan dat hun opnamesysteem knap waardeloos is (slechts 3 mogelijke adapters). Hiermee kan je maar een klein deel van de motoren oppakken.
 
Je bedoeld de ABBA SkyLift, en niet de bikelift (ik ben de Nederlandse importeur van ABBA).
Ze hebben hem wel heel erg nagemaakt van ABBA, behalve dan dat hun opnamesysteem knap waardeloos is (slechts 3 mogelijke adapters). Hiermee kan je maar een klein deel van de motoren oppakken.
ja maar de opname komt wel lager dus kan je er meer motoren mee hefffen
 
Ik vraag me dan echt af of Datona hier geen gezeik mee krijgt, of mogen wij dit sinds de opkomst van China ook maar weer gewoon? Ding lijkt echt 1-op-1 gekopieerd, maar dan overgespoten. Prijsverschil is eigenlijk ook niet enorm...
 
Ik vraag me dan echt af of Datona hier geen gezeik mee krijgt, of mogen wij dit sinds de opkomst van China ook maar weer gewoon? Ding lijkt echt 1-op-1 gekopieerd, maar dan overgespoten. Prijsverschil is eigenlijk ook niet enorm...
Zodra mensen klagen dat er zo weinig innovatiefs meer uit kleine bedrijfjes komt... Dit is de reden. Het vastleggen van zo'n ontwerp en dat van de adapters kost een vermogen, juristen, tekeningen en tijd. Dus als je niet "Honda" heet is dat niet zo heel haalbaar. Alternatief is dat je met veel moeite iets maakt, perfectioneert en binnen een paar jaar wordt je handel onderuit getrapt door een Aziatische kloon. Ik ben zelf eens voorzichtig bezig geweest met het ontwerpen van zo'n soort product en heb om dezelfde reden de handdoek in de ring gegooid. Het mooie is dat in sommige sectoren nu alleen nog de Aziatische namaak te koop is, en het origineel niet meer te vinden is.
 
Je bedoeld de ABBA SkyLift, en niet de bikelift (ik ben de Nederlandse importeur van ABBA).
Ze hebben hem wel heel erg nagemaakt van ABBA, behalve dan dat hun opnamesysteem knap waardeloos is (slechts 3 mogelijke adapters). Hiermee kan je maar een klein deel van de motoren oppakken.

Ik zou even heel erg snel de prijzen van de losse adapters euhm... Minder aantrekkelijk maken voor losse verkoop.
 
Zodra mensen klagen dat er zo weinig innovatiefs meer uit kleine bedrijfjes komt... Dit is de reden. Het vastleggen van zo'n ontwerp en dat van de adapters kost een vermogen, juristen, tekeningen en tijd. Dus als je niet "Honda" heet is dat niet zo heel haalbaar. Alternatief is dat je met veel moeite iets maakt, perfectioneert en binnen een paar jaar wordt je handel onderuit getrapt door een Aziatische kloon. Ik ben zelf eens voorzichtig bezig geweest met het ontwerpen van zo'n soort product en heb om dezelfde reden de handdoek in de ring gegooid. Het mooie is dat in sommige sectoren nu alleen nog de Aziatische namaak te koop is, en het origineel niet meer te vinden is.
Tja goed is het niet, maar zó klein is ABBA toch ook weer niet?
 
Goed hier had ik dus op gereageerd, maar die is verdwenen. Nogmaals: ik heb alleen een goedkope paddockstand en een bandenmontageapparaat, maar die doen het al een tijdje uitstekend :t

Wat had jij en wat werkte er niet aan?
 
23cm is ook wel heel laag voor een scharnierpunt van de swingarm. Dat zou bijna 10cm lager zijn dan de as van het achterwiel, terwijl je volgens mij wil dat die verbinding onder normale rijomstandigheden ongeveer parallel aan de weg ligt (dus de swingarm plat). Dus wil je dat de opname evenhoog zit als de as van je achterwiel. En bij 17" is dat al meer dan 30 centimeter geloof ik... dus aan 23cm heb je niet per se heel veel :)
 
[QUOTE="

Wat had jij en wat werkte er niet aan?[/QUOTE]

Voetpomp dag 1 lek, moet je eerst opsturen voordat zij wat doen. Nieuwe (of gerepareerde pomp) na 2 maanden weer lek. Nu vervangen door een wat betere pomp, niet uit China. Cilinder heftafel ook lek na 4 maanden, ook maar vervangen door een kwaliteits product. Heftafel hier en daar moeten aanpassen zodat plaat achterwiel niet omhoog komt bij het laten zakken van de tafel. Pennen oprijplaat afgebroken door slecht laswerk. Nu pennen vervangen door een strip. Ik gebruik de tafel regelmatig, maar niet elke dag.

Ik had voor deze tafel een 40 jaar oude prof. tafel. Tegen beter weten in, met m'n stomme kop, toch voor de goedkope variant gegaan. Ik had beter moeten weten.
 
Nee, juist minder. Ik ken geen enkele motor die een opnamehoogte van 23cm nodig heeft (en ik werk als importeur heel veel met ABBA), maar ik ken er wel veel die de grotere opnamehoogte nodig hebben omdat er anders niet voldoende ruimte is om onder de motor door te gaan.
oei daar ben ik vet mee met men motorfiets men een opneem punt lager dan 32 cm
 
oei daar ben ik vet mee met men motorfiets men een opneem punt lager dan 32 cm
Zonder erbij te zeggen waar je het over hebt komt dit een stuk kinderachtiger over dan je waarschijnlijk bedoeld hebt :)

Iets van een Honda Grom zal wel kunnen. Maar goed die leg je voor banden wissels en zo gewoon even op de kop. Een scooter heeft ook kleine wielen, maar we hadden het over motorfietsen.
 
Zonder erbij te zeggen waar je het over hebt komt dit een stuk kinderachtiger over dan je waarschijnlijk bedoeld hebt :)

Iets van een Honda Grom zal wel kunnen. Maar goed die leg je voor banden wissels en zo gewoon even op de kop. Een scooter heeft ook kleine wielen, maar we hadden het over motorfietsen.
het gaat over suzuki gs750 en 1100 van 1979 en hondas cb 750 ook uit die periode die hebben het punt lager dan 32 die zitten op ong 28 29 cm ook al gemail met abba daarover dus daarom die lift van datona
 
het gaat over suzuki gs750 en 1100 van 1979 en hondas cb 750 ook uit die periode die hebben het punt lager dan 32 die zitten op ong 28 29 cm ook al gemail met abba daarover dus daarom die lift van datona
Bedenk wel even de volgende punten:
1. Bij de Datona heb je (volgens henzelf) 2 persen nodig om hem te gebruiken, bij ABBA kan je dat alleen.
2. De opnamepunten die zij gebruiken zitten los (rammelend) in het frame, bij ABBA passen ze precies over of in de as, bout of moer. Het verschil is wel of geen speling, en wel of geen beschadiging van het frame. Ga je namelijk de motor voorover of achterover kantelen dan verschuiven en roteren die bussen ten opzichte van het frame, en gaan dus krassen.
3. De losse montagearm van de Datona wordt alleen maar tegen het frame aangeschoven, en dan vastgezet. Bij ABBA doe je hetzelfde, maar span je hem daarna nog eens extra aan zodat je een spelingsvrije ophanging hebt. Hierdoor is de ophanging ook veel sterker, en beweegt de motor enorm veel minder als je er aan sleuteld. Daarnaast is het veel veiliger. Je kan hem zelfs strakker zetten als de motor er in hangt.....
4. Bij ABBA is de spanband over de achterbrug voorzien van een extra dubbel locking-mechanism zodat hij niet kan verschuiven. Daarnaast is de montage op de hulparm anders (beter), en kan je ook een hulpstuk monteren op de paddestoelbevestiging van de achterbrug.
5. De gehele SkyLift is zwaarder gebouwd en mag 500KG dragen. De Datona bij sommige handelingen 100KG minder.

En dat alles voor slechts 100 Euro meer....
 
Met het (geringe) prijsverschil meegerekend zou ik zeker voor de ABBA gaan, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je zo'n freak-of-nature hebt die een hele lage swingarmas heeft, die van Datona handiger kan uitvallen...
 
Met het (geringe) prijsverschil meegerekend zou ik zeker voor de ABBA gaan, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je zo'n freak-of-nature hebt die een hele lage swingarmas heeft, die van Datona handiger kan uitvallen...
Als je het filmpje van Datone bekijkt gebruiken ze niet eens de swing-arm-as maar het bovenste blokbevestigingspunt.
Waarom? Geen idee. Maar het hoort niet....
Het meisje dat de demo doet is trouwens een stuk leuker om naar te kijken dan de versie van ABBA: ABBA Sky Lift
 
Terug
Bovenaan Onderaan