Abba sky-lift vs Datona kopie

Itsacon

Grumpy-Old-Man in training
Donateur
17 okt 2017
1.045
1.177
Om het manouvreren en werken aan mijn GSX-R projectje in mijn compacte schuur iets makkelijker te maken, ben ik aan het kijken naar een verrijdbare motorlift zoals de Abba sky lift.

Maar nu zag ik dat Datona een vrijwel exacte kopie verkoopt voor ongeveer de 2/3e van de prijs.

Heeft iemand hier ervaring met één of beide van deze apparaten?

Bevalt het uberhaubt, en is de Datona versie z'n geld waard, of is het 'Ali' kwaliteit en ben ik beter af met investeren in de 'echte'?
 
Mijn ervaring met die Chinese rommel is niet zo best, pomp bij aflevering al defect, nieuwe na een half jaar en de zuiger na 1 jaar lek. Dit was dan wel bij een heftafel, maar zal bij deze niet anders zijn. Ik heb uiteindelijk de zuiger en pomp vervangen voor een betere kwaliteit en mijn leergeld betaald.
 
Ik heb dezelfde ervaringen met chinese kopieen. Ook met een heftafel, exact hetzelfde meegemaakt als HondaHielke.
Als je hem slechts af en toe gebruikt kan het okee zijn, maar als je, net als ik redelijk veel gebruik maakt ervan, kun je beter wat meer geld uitgeven.
Zelf heb ik een Abba sky-lift, gekocht toen ik m'n zrx 1200 kocht. Die bevalt me prima, en de afwerking en gebruikte materialen zijn top.
 
Mijn ervaring met Datona is dat ze uiteindelijk teveel geld vragen voor te weinig kwaliteit. En als je dan een drie sterren review wil plaatsen waarin je aangeeft dat je het product weliswaar gebruikt,(werkplaatskruk van €50) maar dat je het product het geld eigenlijk niet waard vindt en het daarom niet aanraadt ... dat die review dan niet geplaatst wordt. Ik heb het zes keer geprobeerd, ik heb ook een aantal malen ge-emailed om te vragen waarom mijn review niet geplaatst wordt, maar ze negeren je gewoon. Zo kun je wel allemaal 5 sterren reviews krijgen ja.

Als je bijvoorbeeld vraagt waarom bepaalde merkproducten bij HBM drie keer zo goedkoop zijn (lange Mannesman schroevendraaiers, productnummer 11250) dan krijg je eerst een smoesje te horen waar de gemiddelde consument intrapt. Maar bij navragen wordt het contact onaangenaam, onbeleefd, en dan ineens totaal afgebroken.

Advies over straalketels en straalapparatuur is ook uitsluitend bedoeld om dozen te schuiven en consumententevredenheid is niet aan de orde.

Datona heeft twee keer iets aan mij verkocht. Maar nooit meer.
 
Datona is een "chinese dozenschuiver" maar met eigen verpakkingen en wat logo's d'r op geplakt.

Bekijk de afwerking van hun spul dus ook zodanig, en oordeel zo over de prijs voor jezelf.


Hun bandenwissel - setup is wel aardig, na wat eigen aanpassingen en een anti-roest behandeling.
Het was toen gewoonweg de "goedkoopste chinees" op dat moment op de markt / in de aanbieding.


Ik word eerder strontziek van hun spam mail , meerdere keren proberen uit te schrijven , maar het is net een soa ,
als je em eenmaal hebt.. is het verdomde lastig er af te komen.
 
Bedankt voor de tips. Heb idd al eens eerder meuk van Datona in m'n handen gehad. (Ventieltrekker die ik bij het eerste ventiel in tweeën trok bijvoorbeeld), vandaar mijn vraag.
Voor sommige dingen niet zo'n ramp. Een compressie tester voor huis-tuin-en-keuken gebruik hoeft niet super nauwkeurig te zijn. Maar een hydraulische zuiger waar een paar honderd kilo mee omhoog gaat wil ik op kunnen vertrouwen. Veiligheidsschoenen of niet...

Goed om te weten dat de Abba z'n geld waard is. Dan maar eens gaan beraadslagen of ik dat geld over heb...
 
1573891069098.jpeg
Is dit niks vindt ‘m stabieler uitzien als al die anderen
 
Ik heb twee keer iets gekocht bij Datona. Eerst een bokje voor het achterwiel, dat heb ik weggegooid nadat mijn motor er 3 keer vanaf viel. Gelukkig kon ik de motor steeds opvangen. Later een setje van 3 haaksleutels met scharnier binnengekregen. Die rommel heb ik meteen teruggestuurd. Ondeugdelijk gereedschap voor de prijs van kwaliteitsspul. Een belediging voor de koper. Ik ben daar dus wel klaar mee. En inderdaad die mailtjes, daar kom je maar niet vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Datona verkoopt omdat ze een gelikte website hebben die best lekker werkt.

En ja, met de prijzen die hun vragen kunnen ze wel ****SSUPPPPPEERRRR*** acties houden :) :)
Moet je voor de grap eens kijken wat ze voor pakketten vragen , en dan eens kijken wat dat spul
bij een andere webshop los kost..

Naja .. ze moeten wel, ze zullen heel wat geld uitgeven aan hun spam - hoer email bot.
( en gezien de namen op hun emailtjes een heftig personeel verloop :) :) )
T is elke keer een ander die een SUPPPPEEERRRRRR persoonlijk aanbod voor me heeft .

Eigenlijk..
beetje de Mandemakers van wat gereedschap en garage meuk :)
Grotendeels bende, voor veel te veel geld.
 
Heb weliswaar geen ABBA skylift, maar wel de superbike stand met front arm lift. Goed in elkaar gezet en een plezier om te gebruiken. Eerder gebruikt op mijn Aprilia, en met een simpele 'fitting kit' nu op een zx-6r. Het kost wat, maar het spul ziet en voelt ook alsof je t voor lange tijd kunt blijven gebruiken.
Van Datona gebruik ik een inrijklem en achterbok. Werkt naar behoren maar de afwerking van t spul is wel erg budget.
 
Datona is inderdaad onbeschoft duur met veel producten. Daar kwam ik achter toen ik een olie opvang bak wilde kopen, die bij HBM minder dan de helft kost.
Ik heb bij Datona een compressortje gekocht. Toen begonnen ze als een gek te spammen. Op een manier dat ik her stapel gek van werd. Aantal keer uit proberen te schrijven maar ik bleef die troep ontvangen. Totdat ik met de AVG ging dreigen, toen stopte het.


Kreeg pas weer een kaartje van ze, via de gewone post. Die ging rechtstreeks bij het oude papier. Ik heb me voorgenomen om er nooit meer iets te kopen.
 
Ik zie veel klachten over spam van Datona. Dat verbaast me wel, want elk Nederlands bedrijf is onderhevig aan de behoorlijk strikte wetgeving. Ik ben nog nooit een Nederlands bedrijf tegengekomen dat direct stopte als ik ze aanschreef met de mededeling dat ik ze bij spamklacht.nl aanmeld als ze niet per ommegaande aan mij bevestigen dat ik nooit meer ongevraagde mail van ze ontvang.

Zelfs als ik niet een duidelijke uitschrijfmogelijkheid in de mail zie krijgen ze zo'n mail. De wetgeving is hier echt heel duidelijk in.

Er staan echt serieuze boetes op spam. Buitenlandse bedrijven zijn niet zo makkelijk aan te pakken, maar Nederlandse bedrijven kunnen echt niet zomaar meer straffeloos spam versturen.

Dus. Gelijk terugspammen en aangeven die galbakken. *D :t
 
Mijn ervaring met Datona is dat ze uiteindelijk teveel geld vragen voor te weinig kwaliteit. En als je dan een drie sterren review wil plaatsen waarin je aangeeft dat je het product weliswaar gebruikt,(werkplaatskruk van €50) maar dat je het product het geld eigenlijk niet waard vindt en het daarom niet aanraadt ... dat die review dan niet geplaatst wordt. Ik heb het zes keer geprobeerd, ik heb ook een aantal malen ge-emailed om te vragen waarom mijn review niet geplaatst wordt, maar ze negeren je gewoon. Zo kun je wel allemaal 5 sterren reviews krijgen ja.

Als je bijvoorbeeld vraagt waarom bepaalde merkproducten bij HBM drie keer zo goedkoop zijn (lange Mannesman schroevendraaiers, productnummer 11250) dan krijg je eerst een smoesje te horen waar de gemiddelde consument intrapt. Maar bij navragen wordt het contact onaangenaam, onbeleefd, en dan ineens totaal afgebroken.

Advies over straalketels en straalapparatuur is ook uitsluitend bedoeld om dozen te schuiven en consumententevredenheid is niet aan de orde.

Datona heeft twee keer iets aan mij verkocht. Maar nooit meer.
Ik heb heel wat gereedschap bij HBM gekocht,en de kwaliteit is best heel aardig,maar ook een een hydraulische
heftafel en daar ging inderdaad de pomp ook van stuk na een paar jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan