ABS achteraf inbouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yana

MF veteraan
8 mrt 2004
2.744
486
zuid-holland
Iemand ervaring met het achteraf inbouwen van ABS? En dan bedoel ik niet ABS dat wel op dat type geleverd is als optie maar toevallig niet op die motor.
Ik bedoel echt een motor uit 1999 waar het nooit op heeft gezeten.
Waar begin je? Wat zijn de opties? Valkuilen?
Ik zoek GEEN discussie over nut ja/nee van abs en of het nodig is, erop hoort of wat dan ook.
Ik zoek mensen met ervaring met achteraf ABS inbouwen
 
Dat is toch ook wat. Dezelfde vraag is onlangs nog voorbij gekomen. Reacties met meningen en reacties met technische inhoud. Maar kan het topic niet vinden :(. Wat ik er uit heb gehaald is dat inbouwen praktisch onhaalbaar is, denk bijv op het inregelen van ABS op je ECU (iets moet de ABS toch aansturen). Ik zoek nog even verder naar het linkje.
 
Dat is toch ook wat. Dezelfde vraag is onlangs nog voorbij gekomen. Reacties met meningen en reacties met technische inhoud. Maar kan het topic niet vinden :(. Wat ik er uit heb gehaald is dat inbouwen praktisch onhaalbaar is, denk bijv op het inregelen van ABS op je ECU (iets moet de ABS toch aansturen). Ik zoek nog even verder naar het linkje.

 
Waarom wil iedereen dat ineens?
Achteraf monteren is, hoewel theoretisch mogelijk, praktisch niet te doen.
Theoretisch kun je ook zelf een raket bouwen en naar de maan vliegen.
 
Waarom wil iedereen dat ineens?
Achteraf monteren is, hoewel theoretisch mogelijk, praktisch niet te doen.
Theoretisch kun je ook zelf een raket bouwen en naar de maan vliegen.
Ik vind het ook wel een opvallende omslag..
Van een grote groep rijders die absoluut geen ABS willen naar een absolute voorkeur voor motorfietsen met ABS. :Y
Degene die het niet wil behoort nu bij een klein groepje uitzonderingen.
 
Laatst bewerkt:
Waarom ABS?
Mijn FZ doet 't al bijna 40jr zonder. Dus lekker houden zo, zou ik zeggen. :9

Mijn ABS zit tussen de oren.
Bij heel straf remmen en blokkeren dreigt, dan gewoon de hendel ietsje loslaten..........................
Al een enkele keer gehad bij een noodstop. Slip en val dreigde, maar net op tijd het voorwiel weer laten rollen!:t
Bij gevaar stampt Tante Bets ook altijd vol op de rem, en laat nooit meer los!
 
Ik ga eens kijken of ik die van mij helemaal uit kan zetten ;).
Ik vind t met ABS uit op de ZX9R en ZX10R makkelijker rijden. Al is t maar dat de eerste generatie vam de 10 geen ABS heeft (en rijden met abs dus een stuks lastiger is, laat staan de 9).


Schuiven met je achterwiel moet je gewoon leren/afleren. Schuiven met je voorwiel, tja dat is een enorme leercurve, die je met niet-bochten abs ook niet haalt waarschijnlijk.
Ik heb wel eens gekke dingen gedaan, maar niks waar ik niet van heb geleerd.
 
Hierboven ook al gezegd.. maar hoezo wilt iedereen opeens zo graag ABS dat ze er bijna alles voor over hebben om het in te bouwen?

In mijn optiek is ABS geen vereiste, het is leuk als het er is maar dan moet de fabrikant dat er zelf op gezet hebben. Wanneer een of andere monteur dat achteraf doet, hoeft het van mij niet. Het is niet voor niks zo dat dat (bijna) nooit wordt gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Jazeker, ben wel benieuwd naar jouw ervaringen!

Zelf al een keer bij een noodstop een blokkerend voorwiel gehad.
Bij een (mogelijk) naderende klap, trek je toch ook onwillekeurig heftig aan je voorrem.
Gelukkig had ik de tegenwoordigheid van geest om 'm tijdig te lossen zodat ik weer kon sturen.
Voor het zelfde geld lig je (vlak voor de auto?) op je plaat.
 
Stap voor stap ABS install op mijn 2000 brommert

335072246_752097073208651_252382141665086297_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan