ABS Bmw R850rt stuk

paulkoopman

Rookie
15 sep 2015
1
0
Mijn abs van mijn bmw r850 Rt (bouwjaar 2002) is stuk. Reviseren kost volgens mijn garage 1400 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? En hoe kom ik erachter welk type abs op mijn motor zit? Bekrachtigd is een veel duurder systeem begreep ik. Als ik remde hoorde ik geen gierend geluid.
 
Vaak resultaat van te laat remvloeistof wisselen en te weinig in de abs remmen. Gaat de boel vast zitten. BMW zegt nieuwe abs pomp, andere optie is van de sloop (maar grote kans dat t daar ook mee is of komt) Reviseren kan en m.i. beste keus. Het is prijzig, voor k1200 was het rond de 650,- maar dat is alleen de module. Komt het uurloon nog bij dus geen heel rare prijs denk ik.

Maar dit is een gok, niet wetende wat er precies aan mankeerd bij jou.

Zonder abs kan ook. Heeft wel invloed op waarde en veiligheid.
 
Mijn abs van mijn bmw r850 Rt (bouwjaar 2002) is stuk. Reviseren kost volgens mijn garage 1400 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? En hoe kom ik erachter welk type abs op mijn motor zit? Bekrachtigd is een veel duurder systeem begreep ik. Als ik remde hoorde ik geen gierend geluid.
Dat kan kloppen van dat bedrag! Het hangt af welke type ABS je op de BMW motor hebt zitten. Meen dat er op de 850Rt ABS-II zit.

Zoek je een alternatief? Zoek op het internet naar een goedkope gereviseerde ABS-II unit en bouw het zelf om als het je lukt.
 
Mijn abs van mijn bmw r850 Rt (bouwjaar 2002) is stuk. Reviseren kost volgens mijn garage 1400 euro. Zijn er goedkopere alternatieven? En hoe kom ik erachter welk type abs op mijn motor zit? Bekrachtigd is een veel duurder systeem begreep ik. Als ik remde hoorde ik geen gierend geluid.
Hoorde je voordat de ABS stuk ging wel een gierend geluid? Dan heb je ABS-III (ookwel iABS). Het beruchte ABS systeem van BMW dat wel vaker stuk gaat.
De 850rt was tussen '01 en '06 leverbaar met iABS dus het kan zijn dat je daar last van hebt. Als het niet zo is heeft ABS-II ook de nodige gebreken hoor :')

Het is inderdaad een dure reparatie. Alternatief is om de motor om te bouwen naar een niet-ABS versie. Dan heb je dit gezeur ook allemaal niet. Er is op het internet meeeeer dan genoeg te vinden over dit issue en de mogelijke oplossingen/kosten: Hier bijvoorbeeld.
 
Maar niet het BMW i-ABS systeem. Daar waagt vrijwel geen een bedrijf zich aan.

Ik laat ze altijd reviseren in Duitsland, maar de kale revisie vsn het i'ABS systeem kost al ongeveer 950,- /1000,- excl btw.
Screenshot_20210831-211154_Marktplaats.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan