ABS falen Kawasaki ER6F ER6N en Versys 2006 > 2008

Turbo Bul

MF veteraan
25 mrt 2002
1.381
12
Krommenie
Na het activeren van de ABS van de achter rem doet hij het niet meer
Maar het rem pedaal is hard en het ABS lampje op het dashboard zegt dat het systeem goed is ?
Hierdoor is mijn vrouw bijna gevallen met de vakantie dus ff langs een motorzaak gereden en na laten kijken
De remolie ging wel van de remklauw naar boven maar niet van boven naar beneden en het rempedaal was hard ?
En nog zei het lampje op het dashboard dat het ABS systeem goed was
Dus een rechtstreekse remleiding laten monteren want hij moet toch kunnen remmen met de achter rem en dat werkt nu goed maar zonder ABS
Zelfs met afgekoppelde remleiding geeft de ABS pomp geen storing ook niet als ik hard rem en het achterwiel blokkeert
Op de motor stond net 25.000 Km en de remolie word om de 2 jaar trouw ververst ( door mijzelf ongeacht de km want ik ben zelf automonteur )
Bij thuiskomst bij de kawa dealer langs geweest en het probleem voorgelegd en in het boek gekeken wat het nr is van de pomp en even opgezocht wat hij nieuw kost
Toen bleek deze pomp niet meer geleverd werd en er een andere voorgeschreven stond en deze ruim 1300€ kost ex montage kosten
Dat was wel ff schrikken
Omdat de ABS pomp vervangen was voor een andere dacht ik even de importeur benaderen want dat plaatsen van een andere ABS pomp is niet voor niks en misschien heb ik een terugroep actie gemist
Na wat heen en weer mailen komt het er op neer dat de motor niet voor onderhoud bij de dealer is geweest en hij er niks mee doet en er ook geen terugroep actie is geweest of bezitters van dit model op de hoogte gaat brengen
Kreeg een nette afwijzing dus hij is geslaagd voor de cursus klantvriendelijk afwijzen en geld in je zak houden.
Nu gaat het mij niet omdat ik een andere ABS pomp onder garantie zou krijgen maar ik hoopte te horen waarom deze pomp vervangen is en of er een misschien een coulance regeling van toepassing is.