ABS Hugger / Achterspatbord gat dichten

Robberobbe

MF veteraan
29 apr 2004
2.579
32
Den Haag
Ik heb een hugger van een Kawasaki ZX9 op een achterbrug van een Suzuki RF900 gemonteerd.
Eén van de bevestigingsgaten heb ik niet gebruikt dus nu heb ik een gat van 13mm en die valt te veel in het zicht.
Heeft iemand wel eens gaten in ABS kuipdelen dichtgemaakt of ABS gerepareerd?

full
 
Polyester hecht niet goed op ABS.

Stukje ABS scoren, rondje pas maken en met MEK of aceton in het gaatje lijmen. Bison heeft 2k reparatie plastic, ook geschikt voor ABS. Tape achter het gat, opvullen met 2k spul, uit laten harden en vlak maken en spuiten.

Ik zijn die hele zoefsoekie groen maken.
 
Polyester hecht niet goedop ABS.

Stukje ABS scoren, rondje pas maken en met MEK of aceton in het gaatje lijmen. Bison heeft 2k reparatie plastic, ook geschikt voor ABS. Tape achter het gat, opvullen met 2k spul, uit laten harden en vlak maken en spuiten.

Ik zijn die hele zoefsoekie groen maken.


Maak daar maar niet van! Lijkt ff vast te zitten maar komt geheid weer los.
oplossing idd stukje ABS met MEK erin "smelten", aceton lost niet voldoende op, maakt het hooguit beetje week.
Erin "lassen"/smelten met soldeerbout kan ook, hoeft zelfs geeneens ABS te zijn, iedere thermoplast zou moeten werken, beetje uitproberen of er krimpscheutjes optreden. :X
 
Laatst bewerkt:
Polyester hecht niet goed op ABS.

Stukje ABS scoren, rondje pas maken en met MEK of aceton in het gaatje lijmen. Bison heeft 2k reparatie plastic, ook geschikt voor ABS. Tape achter het gat, opvullen met 2k spul, uit laten harden en vlak maken en spuiten.

Ik zijn die hele zoefsoekie groen maken.

:N is geen zoefzoekie... is een Z1000 1977 met een RF900 achterbrug ;)

Heb gisteren een oude chain guard geregeld van ABS.
In het topic van Hydroleo van z'n Z1000A2 gezien hoe je ABS kunt lassen. Moeten we maar s proberen.

@Mar1tin

Zie dat MEK neopreenlijmen oplost. Doet dat het ook met ABS dan?
 
@Mar1tin

Zie dat MEK neopreenlijmen oplost. Doet dat het ook met ABS dan?


Yep, MEK "lost op" net zo lang tot alle weekmakers verdampt zijn, dan wordt het weer gewoon hard. Wanneer je voldoende MEK gebruikt, lang (erg lang) genoeg roert kun je het zo dun maken dat je het in iedere willekeurige vorm kunt gieten. Na opdrogen/uitharden een perfect "product"..

[me="Mar1tin"]adviseert echter hier niet met je neus lang boven te hangen, geschikte ventilatie en/of adembescherming gewenst.[/me] O-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan