ABS inbouwen bij een Yamaha R1

Tommy_R1

Rookie
16 nov 2020
4
1
Ik ben op zoek naar een gebruikte sportieve motor en zou graag ABS erop hebben, zodat ik bij een noodstop uit hoge snelheid veel meer kans maak om hem heel te houden. De Yamaha R1 spreekt mij behoorlijk aan, met zijn lage gewicht, goede reviews en behoorlijke vermogen.

Zonder ABS haal je een mooie 2004 in huis voor ongeveer 3000 euro.

Met ABS moet je origineel minimaal een 2015 in huis halen, die kost ongeveer 10.000 euro.

Verder lijkt een groot deel van de remmen uitwisselbaar, bijvoorbeeld de remschijven zijn even groot, de remklauwen zijn van beide puur hydraulisch en de remhendel en het rempedaal ook. Het grote verschil lijken mij de ABS ringen in de latere velgen, de sensors daarbij en de ABS module waar beide remleidingen een omweg doorheen maken. En natuurlijk de bekabeling van het ABS. (Mogelijk zijn de nieuwe velgen nodig om de ABS ringen te bevestigen.)


Kortom, als ik voor rond de 2000 euro de originele ABS onderdelen van de 2015 kan toevoegen op de 2004, dan heb ik denk ik een veel betere deal dan met een andere gebruikte motor. Ook is zo’n ABS upgrade als hij er eenmaal op zit, denk ik later eenvoudig mee te nemen naar een volgende R1 van dezelfde generatie.

Daarom mijn vragen:
- is dit wel eens gedaan?
- is daar misschien een omschrijving van?
- of is er misschien een bedrijf wat dit aanbied ofzo?
 
Ik heb hier een kompleet ABS systeem liggen voor een cbr 1000rr ,dus als de modellen zonder ABS duizenden euro's duurder zijn zoals je zegt mag je van mij voor 250 euro het hele ABS gebeuren eventueel met bijbehorende kabelboom overnemen.
Is dat aardig of niet? 😎
 
Ik heb hier een kompleet ABS systeem liggen voor een cbr 1000rr ,dus als de modellen zonder ABS duizenden euro's duurder zijn zoals je zegt mag je van mij voor 250 euro het hele ABS gebeuren eventueel met bijbehorende kabelboom overnemen.
Is dat aardig of niet? 😎
Dan heb je het over een motor waar al abs bij is gemaakt. Dan is het componenten kopen en klaar. Bij een motor zonder abs, abs inbouwen is net even wat ander werk.
 
Snap niet wat er nou zo moeilijk aan is. ABS inbouwen is toch 5 minuten werk!?

Kan prima zijn dat TS dat bedoelt. Dattie een kuip van ali erop wil hebben, dan houdt ie het originele heel als er iets gebeurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan