ABS maar 5 kilo meer

Desmo

MF veteraan
19 dec 2001
2.170
0
Bayern
Motor Magazine nummer 01/2002

blz. 22
Artikel over ABS

\"...en de sportieve motorrijder die zogenaamt op de kilootjes let moet ophouden met roepen dat zijn motor dan te zwaar wordt, tenzij hij met een halfvolle tank echt harder rijdt dan met een volle tank.\"

:} Mink :}


sorry, ik ga niet het hele artikel over kloppen. ga maar ff naar de boekhandel.
 
Ach ut is niet leverbaar op de Blackbird anders had ik het wel genomen. Kan nooit kwaad om ABS te hebben op de bike. Met de auto heb ik er ook wel profijt van.

*D *D *D *D
 
oh ja, voor de oplettende lezer; door hedendaagse abs blokkeren de wielen niet. (dus ook niet heel even een beetje)
 
Heb het gelezen ja, schijnt dat tegenwoordig zo\'n ABS systeem maar 4,4 kilo nog weegt ofzo.
 

\"...en de sportieve motorrijder die zogenaamt op de kilootjes let moet ophouden met roepen dat zijn motor dan te zwaar wordt, tenzij hij met een halfvolle tank echt harder rijdt dan met een volle tank.\"
 
Goed, voor woon- / werkverkeer zou ABS mooi zijn. Maar ik zou mijn echte supersport zo \'kaal\' mogelijk willen hebben eigenlijk.

Het is wel gevaarlijker, maar ook mooier vind ik.
 
En wat als er straks net als die R1 motoren komen met 2 wielaandrijving, zeggen jullie dan ook: is alleen maar extra gewicht, hoeft van mij niet? :)
 
stoppie kan niet op een Vmax, dan blokkeert je voorwiel dus
en ik kan het weten , 120 Km/h en dan blokkeren met warme banden, KICKE !!!!!!!!
 
Tuurlijk en ik laat ook meteen een electrisch verstelbaar kuipruitje monteren en electrisch verwarmde handvaten en een katelysator enz enz.

Als ik die rommel allemaal op mijn motor wil dan koop ik wel een Goldwing, krijg ik er tenminste ook nog een magnetron bij.
 
Ik wil ook ABS :(
Voorkomt toch maar mooi een fijn geblokkeerd wiel en voor die 5 kilo extra hoef je het niet laten...

En ja ik weet het, ik heb geen ss.
 
Opa gaat straks nog met weemoed terugdenken aan zijn Diversion 600...

Het leuke van motorrijden is toch het \"primitieve\"?

Een simpele motor kost nu al € 9.000
Met al die leasebak frutsels wordt dit alleen nog maar meer.

(klaag klaag :) )
 
met abs kan je toch gewoon niet even hard remmen als zonder?
is alleen beter als het glad ligt en ook nodig bij eigen stommiteiten.

misschien iets voor pooh?? ;)
 
Tuurlijk en ik laat ook meteen een electrisch verstelbaar kuipruitje monteren en electrisch verwarmde handvaten en een katelysator enz enz.

Als ik die rommel allemaal op mijn motor wil dan koop ik wel een Goldwing, krijg ik er tenminste ook nog een magnetron bij.

Je vergeet de electrische verstelbare en verwarmde spiegels, actieve vering & traction control :+
 
In theorie kun je zelf harder remmen, in de praktijk helaas niet :( (it\'s all between the ears)

Ik dacht dat je ietsiepietsie minder hard kan remmen maar omdat het wiel niet blokkeerd je wel kunt blijven sturen en minder makkelijk onderuit schuift.
 
In theorie kun je zelf harder remmen, in de praktijk helaas niet :( (it\'s all between the ears)


Dan maar een paar meter langer remmen; maar je kunt wel blijven sturen, en je glijdt niet over je voorwiel weg.

Xou het heel graag op mijn fietsie hebben...
 
5 kilo meer, en geen stoppies meer :j ;)

Das bullshit....juist makkelijke stoppies...want met ABS blokkeert je wiel NIET....en met een stoppie ook niet....behalve als je bijna stilstaat en je achterwiel mee laat draaien....heb nog nooit een geslaagde stoppie gehad met 130kmph met blokkerend voorwiel...wel zonder :}
 
met abs kan je toch gewoon niet even hard remmen als zonder?
is alleen beter als het glad ligt en ook nodig bij eigen stommiteiten.

misschien iets voor pooh?? ;)

lees dan eerst dat artikel maar.

en vergeet ff niet dat dit artikel geschreven is door iemand die o.a. de nl soes 600 cub racet, dus iemand die weet wat hard rijden en hard remmen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan