abs of niet

seca

Rookie
5 okt 2004
9
0
rotterdam
ik wil een bmw r1100gs aanschaffen,mijn voorkeur gaat uit naar een r1100gs met abs,er zijn natuurlijk meer zonder abs 2ehands tekoop dan met abs.
ik vraag mij af wat de voor en nadelen zijn aan abs

:] alvast bedankt voor de reakties
 
Laatst bewerkt:
tja er zijn mensen die beweren harder te kunnen remmen zonder abs. Maar het zijn er maar heel weinig die dat kunnen. Das dus het nadeel. (ohja en sommige manse apen vinden het voor mietjes) :X
Van mij mogen ze het op iedere motor bouwen. Volgens mij zitten er namelijk alleen maar voordelen aan, buiten het feit dat het gewicht er wat van omhoog gaat en het de prijs wat opdrijft.
Maarja als de abs je 1x gered heeft van een val heb je die meerprijs er al uit...
 
abs is overbodige rommel.
je remt nooit zo hard dat het ingrijpt behalve in een gecreerde omgeving.
het nodigt alleen uit tot minder anticiperen waardoor je dus minder afstand gaat houden, helaas blijft je reactiesnelheid even lang.
99% van de motorongelukken gebeurt door vallen in bochten en door auto's van je brommert gereden worden.
ik heb nog nooit iemand gesproken of van gehoord die zijn leven aan abs op een motor te danken heeft.
op een auto is het meer functioneel, jammer dat automobilisten zich met al hun gordels, airbags, en nu ook abs zich onkwetsbaar voelen en zich ook dusdanig gaan gedragen.
 
Een kennis en een broer van mij zijn door hun abs op de auto
geconfronteerd met slecht c.q. in het geheel niet werkende remmen!
Mijn broer is daardoor zelfs van het talut afgerold.
Voor mij dus, zeker op de motor (!) geen abs.
Bovendien duurt het bij een honda cbf600 ca.6 km. voordat hij
ingesteld en werkzaam is. Dan ben ik al halverwege mijn werk.
Ten slotte zou het ook als negatief effect kunnen hebben dat je
je te veilig waant. Afstand houden en de weg afscannen blijft immers
zeer belangrijk en motorrijden is niet zo gevaarlijk zolang je je realiseert
dat het gevaarlijk is las ik eens in dit forum. })
 
Als je naam Rossi of gibernau Baylis, Capirossi of zo is koop dan maar een motor zonder ABS.

Voor stervelingen zoals ons remt er niemand beter dan iemand met ABS.

Ooit een nootstop gemaakt.? Kon je toen met dat geblokkeerde voorwiel nog sturen ?
Ja op je plaat !

Do ai say more?

mt. vr. grt. Groen
 
Alle ongevallen van mensne die ik persoonlijk ken, waren te wijten aan het "onderuit remmen". (behalve IR_Fuel zijn low-sider(s) dan). ABS is geen overbodige luxe. Het verlengt wel de remafstand, maar je moet al een behoorlijk niveau hebben om een noodstop tot een goed eidne te brengen aan pakweg 70km/h.

Op het examen is een noodstop belachelijk simpel. Je weet immers op voorhand dat je em moet doen, maar in werkelijkheid weet je het niet (dat maakt het nu juist een NOODstop). De rem intrekken ipv zacht in te knijpen en gradueel op te bouwen is nu eenmaal een menselijke paniekreactie. (OK, je kan hier wel op trainen, maar garanties heb je nooit)
 
Een GS is de enige BMW waarvan je het abs uit kunt zetten, in het terrein eventueel wel een voordeel.
Als je er een kunt vinden mét zou ik het zeker doen, eerder stilstaan zonder ABS is theoretisch gelul.
 
Tja, er zijn nog altijd motorrijders te vinden die zichzelf bovenmenselijke kwaliteiten toedichten.
Maar voor ons, gewone stervelingen, is ABS dus een absolute aanrader.....

En zelfs voor al die "goddelijke" rijders: je kunt wel eens gewoon je dag niet hebben. Daar heeft ABS nooit last van.....

Dat ABS een langere remweg heeft is alleen waar voor de oudere generaties ABS.
 
abs is overbodige rommel.
je remt nooit zo hard dat het ingrijpt behalve in een gecreerde omgeving.
het nodigt alleen uit tot minder anticiperen waardoor je dus minder afstand gaat houden, helaas blijft je reactiesnelheid even lang.
99% van de motorongelukken gebeurt door vallen in bochten en door auto's van je brommert gereden worden.
ik heb nog nooit iemand gesproken of van gehoord die zijn leven aan abs op een motor te danken heeft.

Jeah right |(
 
En als je op grind of op zand moet remmen.. Met ABS ben je dan wel in de voordeel!!

Wel eens iemand met 150 in een bocht vol in de remmen zien gaan??
Met ABS overleef je die remming zonder kleerscheuren en kleinere motor!! Dus ABS
overbodig?? Dacht het niet. Als het op de volgende motor kan meteen doen!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan