Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
CurHeb mijn voorgaande motoren 2 keer onderuit geremd met de voorrrem.
Daarom rij ik nu met ABS, geeft meer vertrouwen, zeker als het nat is.
Voor mij geen motoren meer zonder ABS.
En afstand houden wordt ook minder Truste iedereenremtechniek wordt dus ook al niet meer geleerd
Je praat wel anders als je een noodstop op hoge snelheid moet maken,omdat er ineens een auto voor je neus naar links gaat.Geen ABS op mijn VFR maar ik voel mij niet onzeker als ik een noodstop zou moeten maken. Zelfs op oneffen of nat wegdek niet. Been there, done that.
Mijn zoon oefende op de motor van mijn man voor zijn examen. Yeap, een flatspot! Zoon dacht dat er ABS op zat. Hij stond wel stil op het juiste moment.
Sinds die tijd heeft de motor van mijn man ¨ABS¨. Hij trilt als hij hard remt.
Van 250 naar 100? Ja, dat heb ik in Duitsland al meegemaakt. Ik ben er nog en kan er nog over vertellen. Het was een auto met een N(ur) L(angsam) plaat!Je praat wel anders als je een noodstop op hoge snelheid moet maken,omdat er ineens een auto voor je neus naar links gaat.
Heb het gehad met een vrachtwagen toen ik met 240 aan kwam,en die ging vlak voor mijn neus naar links,zonder ABS had ik dat nooit gered,Van 250 naar 100? Ja, dat heb ik in Duitsland al meegemaakt. Ik ben er nog en kan er nog over vertellen. Het was een auto met een N(ur) L(angsam) plaat!
Ik rijd niet gemiddeld,...niet qua omstandigheden, behoorlijk extreem gebruik. Ik heb dan liever geen ABS. De ene motor is beter dan de ander met ABS.Hoe snel wordt jouw ABS dan wel niet aangesproken?
Ik heb talloze motoren met ABS gehad, rij circa 30 duizend km jaarlijks, en ik heb nog nooit meegemaakt dat het ABS stuk ging.Laat maar abs is een mooi product echt maar kwetsbaar en geeft volgens mij regelmatig storing Dat is wat ik lees Thats all
Dat klopt allang niet meer. Sowieso zijn er vast even zoveel onderzoeken die het tegenovergestelde beweren. Want het is 2020 en lang leve internet immers: voor elke mening is wel bevestiging te vindenUit alle onderzoeken blijkt, dat je bij remmen zonder ABS, op droog wegdek, en als je weet dat je moet gaan remmen, sneller stil kan staan zonder ABS!
Ah oke. Ja kan me voorstellen dat het minder goed werkt in extreme omstandigheden.Ik rijd niet gemiddeld,...niet qua omstandigheden, behoorlijk extreem gebruik. Ik heb dan liever geen ABS. De ene motor is beter dan de ander met ABS.
Die opmerking voegt echt iets toe aan de discussie van het onderwerp....NOT.Ik vind luchtbanden en een verende voorvork ook maar niks. Dat kan allemaal kapot gaan en een goede motorrijder heeft het niet nodig.
Toch was dit lang geleden een discussiepunt onder motorrijders. Ervaren motorrijders moesten niets hebben van luchtbanden en verende voorvorken. Met hun rijvaardigheid hadden ze dat niet nodig, en ze hadden zo geen last van lekke banden en kapotte vering.Die opmerking voegt echt iets toe aan de discussie van het onderwerp....NOT.
Dit was geen internet-discussie,.Toch was dit lang geleden een discussiepunt onder motorrijders. Ervaren motorrijders moesten niets hebben van luchtbanden en verende voorvorken. Met hun rijvaardigheid hadden ze dat niet nodig, en ze hadden zo geen last van lekke banden en kapotte vering.
Nee hoor, is het niet. Je leert niet goed remmen met abs, simpel.De discussie is ook zinloos ABS is gewoon beter, simpel.
En nee vast niet op een circuit, maar wel op de weg en zeker voor de beginnende motorrijder. (en ja het is een hulpmiddel in noodsituaties)
Nee hoor, is het niet. Je leert niet goed remmen met abs, simpel.
Dat bedoel ik dus.Eigen ervaring leert mij.
Alsof ik aanstoot aan jouw mening zou nemen.Dat bedoel ik dus.
Mijn ervaring (40 jaar motorrijden nu, tig duizend km huidige ABS motor ook op 120k)
Je merkt nooit dat het erop zit, ook ik rem hard en laat de ABS nooit inkomen, rustig aanleggen en door remmen
Alleen die noodsituatie, nu tweemaal gehad.
Ondanks mijn ervaring en VRO's toch vol in de ankers, je doet het toch, heel irritant. En ja daar kwam de ABS en hield ik de motor rechtop en kon beide keren zonder klap en vallen doorrijden.
(Met veel km's komt die onverwachte situatie toch een keer)
Dus ik neem jou ervaring helaas niet serieus, no hard feelings.
En ik wordt gesteund door wel wetenschappelijk onderzoek:
En wat praktijk onderzoek in AustralieEffectiveness of motorcycle antilock braking systems (ABS) in reducing crashes, the first cross-national study - PubMed
At this stage, there is more than sufficient scientific-based evidence to support the implementation of ABS on all motorcycles, even light ones. Further research should aim at understanding the injury mitigating effects of motorcycle ABS, possibly in combination with combined braking systems.www.ncbi.nlm.nih.gov
enz.First real-world motorcycle ABS study - webBikeWorld
The first real-world study into the effects of ABS in motorcycle crashes has been completed with the help of Australian riders.motorbikewriter.com