ABS Storing BMW GS1200 2006

JSVX

MF'er
26 dec 2016
94
17
Eindhoven
Heren en dames,

Wellicht kunnen jullie ons adviseren.

Mijn schoonvader heeft een BMW GS1200 uit april 2006. Deze geeft om de haverklap een storing op de ABS.
De computer is uitgelezen, maar deze geeft verder geen storing, vreemd, want de storing blijft terugkomen.

Er is wel gewoon mee te rijden.

Er is al contact geweest met verschillende bedrijven, de ABS kan uitgebouwd worden, kosten +/- 1000/1300 euro.
De unit kan ook opgestuurd worden naar een duits bedrijf, kosten +/- 1000 euro. Dit moet dan wel nog gemonteerd worden. ABS blijft dan wel behouden.

Zijn er misschien leden die ook dit probleem hebben ondervonden en het hebben kunnen oplossen? We horen het graag!
Ook als iemand adressen/monteurs weet die dit kunnen oplossen.
 
Heren en dames,

Wellicht kunnen jullie ons adviseren.

Mijn schoonvader heeft een BMW GS1200 uit april 2006. Deze geeft om de haverklap een storing op de ABS.
De computer is uitgelezen, maar deze geeft verder geen storing, vreemd, want de storing blijft terugkomen.

Er is wel gewoon mee te rijden.

Er is al contact geweest met verschillende bedrijven, de ABS kan uitgebouwd worden, kosten +/- 1000/1300 euro.
De unit kan ook opgestuurd worden naar een duits bedrijf, kosten +/- 1000 euro. Dit moet dan wel nog gemonteerd worden. ABS blijft dan wel behouden.

Zijn er misschien leden die ook dit probleem hebben ondervonden en het hebben kunnen oplossen? We horen het graag!
Ook als iemand adressen/monteurs weet die dit kunnen oplossen.
Ik heb dit al eens bij een gs1200 zelf gedaan. Is best wel een klusje omdat je er slecht bij kan. Ik heb de pomp weggebracht en laten reviseren. Het probleem bij de BMW abs pompen is dat de koolborstels van de pomp vast gaan zitten. Als je geen grote haast hebt en in de midden van het land woont mag je altijd een pb sturen.
 
Ff zoeken op Google , zie al een bedrijf voor 250 eu.
Zeker bij de dealer geweest voor een prijsopgave....
 
Ff zoeken op Google , zie al een bedrijf voor 250 eu.
Zeker bij de dealer geweest voor een prijsopgave....

Het ene ABS is het andere niet.

Voor het integraal ABS van BMW, met de rembekrachtiging kost revisie bij RH elektronics gewoon 1000euro ex uit/inbouw.



ijn schoonvader heeft een BMW GS1200 uit april 2006. Deze geeft om de haverklap een storing op de ABS.
De computer is uitgelezen, maar deze geeft verder geen storing, vreemd, want de storing blijft terugkomen.

Zitten er handkappen op? Kan de remhendel helemaal vrij in neutrale stand komen? Als de rem genoeg bediend blijft dan gaat deze in storing omdat de zelftest niet vrijgegeven wordt. Dit komt ook niet in het storinggeheugen te staan als ik mij goed herinner...
 
Abs uitbouwen/omzeilen moet voor een paar 100 euro mogelijk zijn volgens mij. Reviseren is idd de hoofdprijs betalen
 
Laatst bewerkt:
Kijk ook hier even. ABS uit 2006 is eigenlijk niet te repareren tegen een schappelijke prijs als deze defect is. ABS omleiden zijn remleidingkitjes voor. Maar zover is het nog niet. Het kan ook iets eenvoudigs zijn.

 
Terug
Bovenaan Onderaan