Absorptie demper maken voor een '96 Fireblade

JollyJumper

MF'er
24 mrt 2009
35
0
Breda
Ik ben deze week begonnen met het maken van een absorptie demper voor mijn blade. Ik was de originele beu en vind een sport uitlaat vaak veel geld voor een rvs pijp. Dus besloot ik om mijn originele pijp om te bouwen naar een brul demper.

Wat denken jullie er van? De diameter van de binnenpijp is 60mm, boze tongen beweren dat dat heeel veel herrie gaat maken, iemand ervaring?

Tevens een eventuele How-To

Alvast excuses voor de kwaliteit van de foto's.

Begonnen met een originele demper, de eindkap sneuvelde als eerste:
767391830_5_yDa2.jpeg


Daarna heb ik het binnenwerk eruit getrokken. Was een makkie omdat er tussen het binnenwerk en de buitenkant nog een soort dempingsrol zit:
767391923_5_Rqg4.jpeg


Zo ziet het binnenwerk+rol eruit:
767392027_5_JXFN.jpeg


Hier zie je dat het eindstuk nog vastzit en dat wil ik gebruiken, dus dat moest er ook af:
767392118_5_DlNf.jpeg


Daarna heb ik een stuk geperforeerd aluminium op maat geslepen. Volgens mij is het ook nog verchroomd:
767392757_5_KjGr.jpeg


Dat stuk heb ik gevouwen rond een pijp en vast gezet:
767392868_5_ThyD.jpeg


Vervolgens heb ik daar omheen verzilverd koperweefel gemaakt:
767392990_5_peko.jpeg


En daarna is er een laag demperwol omheen gegaan:
767393062_5_aRkN.jpeg


Ik moet de demper nog afmaken, maar ik ben nog in afwachting van de rest van de wol. Ik gebruik wol wat ook gebruikt wordt om tussen je haard en je muur te stoppen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hmja, dat heeft weinig zin zo. Die koperdraad moet er al heel strak omheen zitten. Daarna moet dan weer de glaswol zo strak mogelijk worden aangebracht.
 
Mij is altijd verteld dat als je de boel te strak doet dat dan de demping verloren gaat. En aangezien het al zo'n dikke knalpijp is leek me dat niet echt handig. Overigens komt er nog een laag wol omheen en die moet de boel op zijn plek houden. Vervolgens komt de oude hoes er nog omheem omdat deze precies in de buitenbuis past..
 
Terug
Bovenaan Onderaan