[abus] een half of een vol schijfremslot?

Grolsch

MF veteraan
5 mrt 2002
4.032
0
Aadorp
Mensen,

Ik heb een schijfrem slot van abus gekocht via www.motozoom.nl

nu viel me op dat er 2 verschillende type's zijn.

namelijk:

Granit Victory 39 vol (ART)

10001820_830_FR.JPG

en de:

Granit Victory 39 half (ART)

10001821_830_FR.JPG

wat is nu het verschil tussen half en vol? ik bedoel ik zie het verschil wel, maar wat voorn nut heeft het?

Gewichtsbesparing :? ik zie het nut er ook niet zo van in, maar er zal vast nog wel een slim antwoord volgen.

Gewichtsbesparing :? ik zie het nut er ook niet zo van in, maar er zal vast nog wel een slim antwoord volgen.

beide sloten zijn even duur, dus dat gaat niet op ;)

het enige wat ik kan verzinnen is dat sommige motoren een "volle" schijfremslot niet past oid?

Mijn broer heeft voor zijn v-max ook de half moeten kopen omdat de geheel ronde niet paste.
Heeft te maken met de vorm van de wielnaaf.

Ik was bij de shop van motozoom, en stond met hetzelfde slot in mijn handen. Zegt die verkoper: Ik zou hem eerst maar even passen...??? Toch maar gedaan: en jaa hoor, past NIET. De diameter van het staafje was te dik. Dus zou zeker even mijn motor meenemen om te passen! (En kleinere hebben/hadden ze niet.)

Ik was bij de shop van motozoom, en stond met hetzelfde slot in mijn handen. Zegt die verkoper: Ik zou hem eerst maar even passen...??? Toch maar gedaan: en jaa hoor, past NIET. De diameter van het staafje was te dik. Dus zou zeker even mijn motor meenemen om te passen! (En kleinere hebben/hadden ze niet.)

Hij past vaak wel in het binnenraster (weet niet hoe het echt heet) van een remschijf.

ach ja, je kan het artikel altijd weer omruilen bij motozoom.nl

we zien het wel. Volgens mij zitten er op m'n SRAD 750 redelijk remschijven, dus duimen dan maar ;)

Terug
Bovenaan Onderaan