ABUS of Oxford??? Welk schijfremslot met alarm is beter??

Voxel3DSander

Rookie
8 nov 2022
4
0
Hi Allen!!
Na 7 jaar kwijlend naar motoren kijken, heb ik eindelijk mijn rijbewijs en eerste motorfiets gehaald! Erg blij mee, maar om de investering af te maken ben ik op zoek naar een goed slot voor onderweg. (Thuis ligt ie vast met een ketting)
Voor onderweg vind ik het een fijn idee dat het slot een alarm heeft, en makkelijk mee te nemen is. Dan kom je snel uit op een schrijfremslot.
Tot nu toe twijfel ik tussen;
- ABUS detecto x-plus 8077
- Oxford XA14
Aan jullie de vraag welke van deze 2 de beste keuze zou zijn. Zijn er mensen met ervaringen?

Ik hoor het graag,
Sander

ps. De ABUS Smart-X 8078 heb ik al afgeschreven, leuk zo'n smart lock, maar als je batterijtje leeg is sta je vast..
 
Ik heb zo'n 8077 van abus, gebruik m al lang niet meer, werd helemaal gek van dat voorzichtig monteren omdat ie anders meteen gaat gillen.

Ik denk dat het alarm niks bijdraagt, motoren met eigen alarm schuiven ze net zo goed in een busje :Z
 
Ik heb zo'n 8077 van abus, gebruik m al lang niet meer, werd helemaal gek van dat voorzichtig monteren omdat ie anders meteen gaat gillen.

Ik denk dat het alarm niks bijdraagt, motoren met eigen alarm schuiven ze net zo goed in een busje :Z
Dit lees je wel vaker inderdaad, en dat erop zetten begrijp ik. Het busjesschuiven is inderdaad ook waar.
Ik zal mn motorfiets echter altijd in de buurt van mensen parkeren. Ik vind het idee dat anderen doorhebben dat er iets gebeurt daarom toch fijn..
 
Dat mag je vragen, maar hij ligt niet zo in de weg dat ik m weg doe. :+


edit:

Ik zou met zo'n slot, helemaal als het voor een WA+ diefstal verzekering zou gaan, een nieuwe kopen. Een verzekering wil vaak/altijd een bonnetje en sleutel toonbaar hebben bij diefstal
 
Laatst bewerkt:
Dat mag je vragen, maar hij ligt niet zo in de weg dat ik m weg doe. :+


edit:

Ik zou met zo'n slot, helemaal als het voor een WA+ diefstal verzekering zou gaan, een nieuwe kopen. Een verzekering wil vaak/altijd een bonnetje en sleutel toonbaar hebben bij diefstal
Ahh top! Dankuwel voor de reactie! Goed punt inderdaad betreft de bon, dan ga ik inderdaad voor een nieuwe.

Als ik u de vraag stel of u nu dan weer voor de ABUS of voor de Oxford zou gaan, wat zou u dan doen?
 
ABUS was mijn keus. Niet zomaar door te slijpen door de constructie. Maakt lekker veel lawaai bij aanraken. Geeft zelf aan als de batterij minder wordt. Is gewoon open te maken met de sleutel als de batterij leeg is hoor. Gebruik hem al 3 jaar.
 
Niet voor zover ik kan vinden; Honda NC750xa uit 2016.

Brutale vraag misschien en ik weet niet of het is toegestaan op dit platform; maar als u er niks mee wilt doen en er vanaf zou willen, zou ik hem eventueel van u willen overnemen.
Niet om lullig te doen maar die motor is niet zo gewild. (Bij dieven)
Gewoon stuurslot zal al genoeg zijn, behalve als je in een grote stad woont/regelmatig komt.
Dat mag je vragen, maar hij ligt niet zo in de weg dat ik m weg doe. :+


edit:

Ik zou met zo'n slot, helemaal als het voor een WA+ diefstal verzekering zou gaan, een nieuwe kopen. Een verzekering wil vaak/altijd een bonnetje en sleutel toonbaar hebben bij diefstal
Diefstal verzekering voor een nc750 van 6j oud?
De premie zal oftwel veel te hoog zijn of ze willen hem zelfs niet verzekeren tegen diefstal.
 
Ik heb enige tijd geleden voor dezelfde keuze gestaan en uiteindelijk gekozen voor de Oxford XA14. Prima ding, maakt herrie als de motor beweegt maar ik heb absoluut niet de illusie dat het dievengilde mijn fiets laat staan als ze hem willen hebben. Verzekering eiste echter een art4 slot, dus maar een nieuwe gekocht.
Ervaring met de Abus heb ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan