AC Schnitzer superbikestuur op BMW K1300s raakt de spiegels bij max. stuuruitslag

2Xtreme

MF'er
23 sep 2020
48
6
Ik heb onlangs besloten om het sportstuur van mijn motor BMW K1300s te vervangen voor het superbikestuur van AC Schnitzer. Alles is gemonteerd, met bijkomend probleem dat de koppelings en rem handles de spiegels raken bij maximale stuuruitslag. Ik heb ook de spiegelverlengers van Schnitzer laten komen hopende dat het probleem daardoor opgelost kon worden, maar ook dit helpt niet. Is er iemand die soortgelijke ervaringen heeft gehad met een K1300s en hoe dit probleem opgelost kan worden.
IMG_4820.jpeg
IMG_4821.jpeg
IMG_4822.jpeg
IMG_4823.jpeg
IMG_4824.jpeg
IMG_4825.jpeg
IMG_4827.jpeg
01CC580B-451E-4D1E-BE96-90CAF9827A3D_1_105_c.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het stuur via MP aangeschaft en nee dat zat er niet bij. Maar dan kan ik toch geen scherpe bocht meer kunnen maken en op de bokstand het stuurslot activeren als deze begrenzers erbij zouden moeten zitten...?
 
zelf geen ervaring mee, maar een kennis heeft eenzelfde configuratie: K1300S, superbikestuur, i.v.m. vastgezette nekwervels na dienstongeval, en die draait er de kleinste rondjes mee (want politie-motorrijder, wellicht). Als ik hem spreek zal ik eens vragen wat-ie precies gedaan heeft.

Maar de gemakkelijkste oplossing lijkt mij het naar beneden verdraaien van beide hendels, maar of die dan nog prettig binnen handbereik liggen weet ik niet, dat kan alleen jij bepalen. Kun je het stuur nog wat meer naar jezelf toe draaien (komt-ie dus dichterbij, maar ook lager, weet niet of dat voor jou nog prettig is, zal van jouw lengte en zithouding afhangen).
Alternatief verhoog je de plaatsing van de spiegels, SW-Motech (bijvoorbeeld) heeft daar voor allerlei motoren setjes voor, kost iets van €50, wellicht ook voor jouw motor (even googlelen). Anders de stuuruitslag verkleinen, hetgeen is waar @RoyalClub op doelt, en dan zul je de motor gewoon wat verder moeten afschuinen als je kort wilt keren.

Als dat allemaal niet lukt: RT kopen, tja, sorry hoor… :+:N
 
Laatst bewerkt:
Het is opgelost. Ik heb contact gehad met de Marketing directeur van van AC Schnitzer. Deze heeft me uitgelegd dat het stuur wat meer naar me gekanteld moet worden en dat de koppeling en remhendel naar beneden versteld moeten worden. Het is wel erg wennen, maar het voldoet nu wel. Bedankt voor jullie reacties.
 
Het is opgelost. Ik heb contact gehad met de Marketing directeur van van AC Schnitzer. Deze heeft me uitgelegd dat het stuur wat meer naar me gekanteld moet worden en dat de koppeling en remhendel naar beneden versteld moeten worden. Het is wel erg wennen, maar het voldoet nu wel. Bedankt voor jullie reacties.
Zoals ik al aan had gegeven...... vorige week dinsdag.
 
Kortere hendels zijn toch ook te koop?
Of stukje afzagen en balletje er weer op lassen.
Ik heb ze ook al gezien waarvan de hendel opgeklapt kan worden, weet alleen niet of ik kortere hendels prettig vind rijden. Het lijkt me ook dat het meer kracht kost vanwege de kortere hefboom. Maar wel is dan mijn eerdere probleem meteen opgelost. Het lijkt me trouwens ook lastig om hendels effe uit te proberen, daar winkels volgens mij niet bereid zijn om ze mee te geven om te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook al gezien waarvan de hendel opgeklapt kan worden, weet alleen niet of ik kortere hendels prettig vind rijden. Het lijkt me ook dat het meer kracht kost vanwege de kortere hefboom. Maar wel is dan mijn eerdere probleem meteen opgelost. Het lijkt me trouwens ook lastig om hendels effe uit te proberen, daar winkels volgens mij niet bereid zijn om ze mee te geven om te proberen.
Wat zijn je ervaringen met dit stuur? Is het een verbetering tov origineel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan