Acceleratie 0-100 Fireblade

HEHE :) Dat zou jij wel willen he :P gewoon kijken of je een zeer lekkere stoot van 27 op een cbr 600rr ziet rijden, kleur wining red ;)
 
Denk niet dat enkel hij dat wil hoor.... :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij maakt t geen fuck uit of je begint op n ouwe GS500e, n 400 of 600 ss of n standaard Div'je. Tenminste, als je niet alleen maar kickt op acceleratie. Al die motoren zijn sneller dan je opgevoerde scootah, MB5 met n 125cc ( ;) 8-) ) of whatever en zitten dik eerder aan de 100 dan 99% van het overige verkeer (vnl. koekblikkers dus).
En niet iedereen zal het met me eens zijn, maar ook iedere keer als een gek accelereren gaat vervelen. Boven de 100 km/u zit je in dit :r Koos Spee :r land toch al gauw aan rijbewijs- kwijt snelheden. Daarnaast is enigzins nog door een paar versnellingen kunnen knallen alvorens dergelijke snelheden te bereiken ook een leuke aktiviteit; met n dikke Blade die in zn eerste versnelling makkelijk deze snelheden al kan halen laat je daarmee ook weer n stukje van de mogelijke motorfun liggen...

Just my 2 cents...
 
...dan is die 25kw regel in eens niet zo gek meer... :+

Zoals al gezegd, 0-100 wordt heel theoretisch omdat er bij het vertrekken meer vermogen beschikbaar is dan je op de weg kwijt kan.

Build a Free Website with Web Hosting | Tripod

Hier heb je een leuk lijstje.
3,12 dus bij een '02

Gemeten met een wheelybar?

Zonder wheelybar ?
0-350 km per uur (op de teller) in 13,5 seconden. O-) O-) O-)

Ik zie geen enkele fire blade dat nadoen. _O- _O- _O-
 
Blade zal tussen de 2,8 en 4,5 seconde op de 100 kunnen zitten, afhankelijk van de bestuurder. Een erg matige bestuurder misschien 5-6 seconden....
En dan ook nog de vraag of het een 92'er of 2007 Blade is...

Als je dat voor elkaar krijgt moet je gaan solliciteren voor een baan als testrijder denk ik, de meeste motorjournalisten komen niet onder de 3.1 op nieuwe fietsen (gixxer 1000 en r1 meen ik)

Aan de topicstarter: Ga nou maar eerst lessen, en kijk dan wat je leuk vind. Mooie rs 125? Schijnen goed te lopen, beter dan de 250cc (want die moet worden begrensd ivm 25kW)

en je tante een lekkere stoot noemen? Laat je oom het maar niet horen..
 
Wel kijk ik bedoelde ook de malaguti tegenover de cbr 125r, laat ik er wel bij zeggen dat op het frame na er weinig meer orgineel is aan de malaguti :P en de top ligt bij de auto teller op 120...de digitale van de scoot zelf loopt maar tot 99 :P

Vind 120 eerlijk gezegd wat tegenvallen, als je kijkt wat ze tegenwoordig met rs50's doen (20pk> 150+ km p/u). Maargoed doet ook niet toe nu.
 
Probleem met zo'n blade van 0 -> 100 is dat het voorwiel heel snel omhoog komt.. Dat moet je onder controle zien te houden.. wheelies vertragen alleen maar.. Kun je het voorwiel een beetje in de buurt van de grond houden en ervoor zorgen dat het achterwiel niet alleen maar doorspint en rook veroorzaakt.. dan kun je wel snelle tijden neerzetten met een blade of willekeurig welke supersport motor.

maargoed. of je er nu 2,5 of 3,5 seconde over doet.. maakt dat nog uit?

Wel kijk ik bedoelde ook de malaguti tegenover de cbr 125r, laat ik er wel bij zeggen dat op het frame na er weinig meer orgineel is aan de malaguti en de top ligt bij de auto teller op 120...de digitale van de scoot zelf loopt maar tot 99
Kunnen we de scooters achterwege laten? Het is gewoon niet indrukwekkend ofzo. De meeste mensen hier rijden motoren die ook 120 halen... in de eerste versnelling.. rijdend op het achterwiel..
 
Laatst bewerkt:
ik zal maar niets zeggen meer over scooters :P maar ik vond/vind het wel geinig.....maarja ik heb m'n motor natuurlijk ook nog niet ;)
 
Gelul dat je niks meer mag zegge over je scooter |(
9 van de10 hier hebben zelf ook een brommer gehad maar zijn dat blijkbaar vergete denk ik :? Iig zijn dr ook zat mensen (minstens 50%) hier die motor rijden maar ze rijden als een natte krant en kunnen juist beter maar weer gaan brommer rijden _O-
Zoek maar eens op hoeveel topics er zijn met vragen als :"hoe maak ik een wheelly _O-
Als je een beetje je motor begrijpt en logisch nadenkt dan weet je zelf wel hoe je hem omhoog krijgt toch??? En laat een scooter nou uitermate gchikt zijn om te leren wheelyen!! (balans zoeken) "Ik heb iig veel lol gehad op mn schakelbrommers en ben toen overgestapt op de motor. Was een leuke opstap. En nog rij ik af en toe op de brommer. Is het niet die van mn moeder (wanneer ze hem weer eens genekt hebt) dan is het wel op die van een ander.
Maar ze trekken allemaal sneller op dan je scooter...dat iig wel.
Of je scooter moet iets van 25 pk en relatief veel koppel hebben maar dat denk ik niet ;)
Ik ben begonnen met een gs 500e (ivm budget) maar ben snel overgetapt op een zx6r (na 1 jaar). Kon het alleen niet laten om de 25Kw begrenzers dr uit te halen }) en mn volle 95 pk aan het wiel te benutten 8-)
Dus CBR600RR, ZX6R,GSXR600 of R6je niks voor je??
Hoe dan ook. Laat iedereen maar zwetsen met hun ervaring en kies wat je leuk/mooi vind! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het er helemaal met je eens Nosferatu ,

heb ook het idee dat veel motorrijders gewoon bangerikken zijn die het gewoon overgeven
Laat ieder kopen wat ie zelf mooi vind of denkt aan te kunnen

Ik zelf heb ook mijn rijbewijs sinds een paar maanden , maar kan al flink rijden voor een beginner , nee ik ben zeker geen prof of coureur ,of talentenaar
kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken

dus ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van iemands karakter , lef en capaciteiten

Ik heb al op diverse motors gereden met vermogens tussen de 90-130 pk. sport als zowel supersport . En heb die motors op rechte stukken het gas ECHT helemaal open getrokken. in de bochtjes was ik nog wat voorzichtig , maar niet als een natte krant
IK heb daar niet echt die adrenaline kick aan over gehouden , je weet wel van wauwwwwww en dat wil ik toch ECHT hebben , moet die snelheidsbeleving toch wel hebben, die kick , die kick waarbij ik na een ritje effe af moet koelen bij een pompstation van angst
Wil straks niet uitgekeken zijn op een motor waar ik een hoop geld voor neer moet tellen.
waarbij ik na 10 ritten die kick niet meer heb
Eigenlijk zou ik op meerdere modellen nog willen proefrijden , maar dat valt niet mee tegenwoordig om een proefrit te mogen maken
zeker niet als je bekijkt dat ze bijna allemaal een dikke 1000 euro borg vragen , of als voorwaarde stellen dat je de motor koopt .
huren is ook niet echt goedkoop.Mijn eerste keus was eigenlijk een R6 2006 model , maar daar vond ik de zithouding niet aangenaam van , veelste plat op de tank te extreme zit
Bij een R1 zit ik veel comfortabeler en kom beter met mijn voetjes op de grond , bovendien vind ik een R1 zowieso 1 van de moooiste modellen op de markt
Dus voor mij is de keus eigenlijk al gemaakt , ik houd gewoon mijn rechterhand zover mogelijk in bedwang, en hoop dat ik alles onder controle houd .
Voor zover ik mijzelf ken moet dat kunnen.

Als het een beetje meezit kan ik volgende week mijn Black Pearl R1 bouwjaar 2006 ophalen
Kijk dat is pas een verjaardagscadeau
:} :} :}

full
 
Denk dat wij aardig over een komen :P ben met de ....... :P meerdere keren onder uit gegaan als ik wat probeerde, maar daar voor koop je eerst een oud barrel, iets dat je kan afraggen weet je wel ;) heb een beetje zitten zoeken en denk dat ik als eerst motor toch voor de cbr600f ga.

Maar het jaar is nog lang dus kan nog genoeg rondneuzen :P als het eerst maar maart/april 2008 is....owh yes ;)
 
@PW CBR600f is een goede startmotor en zoals synergy zegt je kan als je met verstandig lef overweg kan gaan met elke motor al aardig raggen. M'n eerste rit met kneesliders gaf ook een KD na iets meer dan een maand ervaring O-) en een paar maanden later zat ik al op het circuit :+

@Fragdaddy filmpje van jou op je R6 in zn 1 naar 120 op 1 wiel svp _O- _O- _O- Opschepper :X
 
kan redelijk veel voor een beginner en heb al mijn eerste kneedown gemaakt , terwijl ik hier lees dat sommige na 30.000 km en 5 jaar ervaring nog geen kneedown durven te maken
heb zelf ook een collega die rijd al 12 jaar motor , heeft zelf een Yamaha YZF750 en die durft ook nog geen kneedown te maken
En als je een knee down kunt maken, kun je pas rijden? Ik zie vaak genoeg knietjes aan de grond, waarbij de bochtensnelheid nou niet echt imposant is...
dus ik denk dat het ook sterk afhankelijk is van iemands karakter , lef en capaciteiten

Ik heb al op diverse motors gereden met vermogens tussen de 90-130 pk. sport als zowel supersport . En heb die motors op rechte stukken het gas ECHT helemaal open getrokken. in de bochtjes was ik nog wat voorzichtig , maar niet als een natte krant
IK heb daar niet echt die adrenaline kick aan over gehouden , je weet wel van wauwwwwww en dat wil ik toch ECHT hebben , moet die snelheidsbeleving toch wel hebben, die kick , die kick waarbij ik na een ritje effe af moet koelen bij een pompstation van angst
Wil straks niet uitgekeken zijn op een motor waar ik een hoop geld voor neer moet tellen.
waarbij ik na 10 ritten die kick niet meer heb
Geloof me, je moet heel wat ervaring hebben wil jij alles benut hebben van een motor met 90 PK. Daar kun je je als beginner echt wel heel goed mee vermaken.


Ik krijg de kick vooral van mooie bochtjes rijden (alhoewel af en toe flink accelereren ook niet verkeerd is) dus lekker sturen is veel belangrijker voor mij dan de meeste PK's :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan