Acceleratie MotoGP

Als ik zo iets google kom ik ongeveer tot het volgende:

0-100 in 2.6
0-200 in 5.45
0-300 in 11.8 (al lees ik ook 9.7)

Topsnelheid van 363.6 door Jorge Martin in Mugello 2022
Moto2 doet 295km/h
Moto3 doet 245km/h
 
363.. Tandjes dat gaat best rap hè. Even in perspectief, de topsnelheid in de f1 staat op naam van Bottas met 372,5.
We weten allemaal dat het op sommige circuits belachelijk hard kan gaan maar als je het zo even leest besef je weer hoe hard het echt gaat.
 
363.. Tandjes dat gaat best rap hè. Even in perspectief, de topsnelheid in de f1 staat op naam van Bottas met 372,5.
We weten allemaal dat het op sommige circuits belachelijk hard kan gaan maar als je het zo even leest besef je weer hoe hard het echt gaat.
Als je nagaat dat een fiets veel langzamer de laatste bocht uit komt en veel eerder moet remmen voor eerste bocht halen ze die snelheid op een veel korter stuk dan de F1.
 
Als je nagaat dat een fiets veel langzamer de laatste bocht uit komt en veel eerder moet remmen voor eerste bocht halen ze die snelheid op een veel korter stuk dan de F1.
Naska heeft daar eens een filmpje over gemaakt op Mugello. Daar zijn bochten waar de F1 voluit door gaan. De motogp accelereert veel sneller.
 
ik denk het niet nee.
de fabrikanten zijn niet geinteresseerd in die cijfers, voor hun tellen enkel rondetijden.
ze zijn ook afhankelijk van zovele factoren dat als je ze al ergens zou vinden (mensen die een gok doen) ze sowieso nergens op slaan.
 
ik denk het niet nee.
de fabrikanten zijn niet geinteresseerd in die cijfers, voor hun tellen enkel rondetijden.
ze zijn ook afhankelijk van zovele factoren dat als je ze al ergens zou vinden (mensen die een gok doen) ze sowieso nergens op slaan.
In Motorrad stond een jaar of 5 geleden een artikel over de prestaties op de Red Bull Ring, van respectievelijk de auto van Max en een MotoGP KTM. Daar stonden ook de acceleratie waarden die ik zoek. Kan het blad niet meer vinden.
 
ik denk het niet nee.
de fabrikanten zijn niet geinteresseerd in die cijfers, voor hun tellen enkel rondetijden.
ze zijn ook afhankelijk van zovele factoren dat als je ze al ergens zou vinden (mensen die een gok doen) ze sowieso nergens op slaan.
Daar zijn ze echt wel geïnteresseerd in , vooral die van de concurrentie, kunnen ze zien hoeveel pk die hebben
 
Die F1 autootjes hebben zo godsgruwelijk veel downforce (en dus luchtweerstand) dat die acceleratie nogal beperkt wordt, zeker van 200 naar 300 km/uur.
Bij een MotoGP fiets is de beperking een beetje of dat ding op zijn achterwiel gaat of niet. De PK/gewicht verhouding is bij beide prima in orde.
 
Dit is ook wel een interessant stuk om te lezen. Wist ook niet dat een F1 bij enkel gas los al zo verschrikkelijk hard afremt.

 
Daar zijn ze echt wel geïnteresseerd in , vooral die van de concurrentie, kunnen ze zien hoeveel pk die hebben
neen, want een GP-motor maakt teveel pk voor bv 0-200km/u en heeft electronica nodig om dat veilig te kunnen doen. ben je dus niks mee en kan je niks van af leiden. verder vertrekt een race-fiets maar 1 keer vanuit stilstand en dan nog maar voor een stukje van een paar 100m. ZE HEBBEN ER DUS NIKS AAN !
 
Die F1 autootjes hebben zo godsgruwelijk veel downforce (en dus luchtweerstand) dat die acceleratie nogal beperkt wordt, zeker van 200 naar 300 km/uur.
Bij een MotoGP fiets is de beperking een beetje of dat ding op zijn achterwiel gaat of niet. De PK/gewicht verhouding is bij beide prima in orde.
Bochtensnelheid en laat remmen zijn bizar bij de F1.Zandvoort bij 60/70 meter in de remmen voor de Tarzan.Scheivlakbocht nemen ze meen rond de 250km,niet te vatten.
 
neen, want een GP-motor maakt teveel pk voor bv 0-200km/u en heeft electronica nodig om dat veilig te kunnen doen. ben je dus niks mee en kan je niks van af leiden. verder vertrekt een race-fiets maar 1 keer vanuit stilstand en dan nog maar voor een stukje van een paar 100m. ZE HEBBEN ER DUS NIKS AAN !
ONZIN
 
Here is the FIA’s rule on traction control for F1 from 2021: "No car may be equipped with a system or device which is capable of preventing the driven wheels from spinning under power or of compensating for excessive torque demand by the driver. Any device or system which notifies the driver of the onset of wheel spin is not permitted."
 
Heilige poep!!!
160-0 km/u: MotoGP – 4 s, Formule 1 – 1,5 s
Dan komt je rugwervel door je buik heen, bij wijze van.....
 
neen, want een GP-motor maakt teveel pk voor bv 0-200km/u en heeft electronica nodig om dat veilig te kunnen doen. ben je dus niks mee en kan je niks van af leiden. verder vertrekt een race-fiets maar 1 keer vanuit stilstand en dan nog maar voor een stukje van een paar 100m. ZE HEBBEN ER DUS NIKS AAN !
En toch letten ze erop. Ik heb dit weekend een interview gezien van MM na de test dagen. Hij zei dat de duc beter is de eerste meters, waar zij dus meters laten liggen. En dat de topsnelheid vergelijkbaar is maar het bij honda langer duurt om te halen.
 
En toch letten ze erop. Ik heb dit weekend een interview gezien van MM na de test dagen. Hij zei dat de duc beter is de eerste meters, waar zij dus meters laten liggen. En dat de topsnelheid vergelijkbaar is maar het bij honda langer duurt om te halen.
de eerste meters bij het accelereren uit bochten , niet vanuit stilstand

omdat de Honda al jaren een grip-probleem heeft achteraan
 
En toch letten ze erop. Ik heb dit weekend een interview gezien van MM na de test dagen. Hij zei dat de duc beter is de eerste meters, waar zij dus meters laten liggen. En dat de topsnelheid vergelijkbaar is maar het bij honda langer duurt om te halen.
Zelfs SBK team's zijn erg geïnteresseerd in de data van anderen. Die data analisten en elektronica engineers willen alles weten en vergelijken. Ze zitten zelfs foto's van bepaalde punten met elkaar te vergelijken.
En acceleratie waarden zijn echt wel van belang voor die lui.
 
Terug
Bovenaan Onderaan