Accesoires Honda Deauville 700

tlc4adoa

MF'er
6 aug 2003
43
0
Dordecht
Beste Deauville 700 rijders, ergens rond september mag ik een nieuwe fiets uitzoeken (geen auto maar motor v.d. zaak). Nu rijdt ik een R1200RT. Daar is niets mis mee, al ben ik vaker bij de dealer geweest dan mijn onderhoudsboekje voorschrijft ;(. Nu hoef ik niet per se een 1200+, ik kom 99,9% van de tijd niet eens boven de 4500 toeren, dus ik ben ook in voor iets lichters (en goedkopers). Voorheen heb ik met de 650 gereden. dat beviel goed. Wel had ik 3 punten waarop echt wel wat verbeterd kon worden:
1) Windbescherming/ruit. De standaard ruit gaf aardig wat turbulentie rond mijn helm. Met extreem rechtop zitten kwam ik er wel bovenuit en met extreem doorzakken bleef ik eronder. Niet heel fijn dus
2) Zadelpijn. Als ik een uur of anderhalf gereden had, was het tijd voor een zitvlakpauze. Nu heb ik geen enkele motor gereden waarop ik zadelpijnvrij bleef (ook op de RT heb ik er last van).
3) De motor maakt veel toeren voor de gereden snelheid.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn op dit vlak met de 700.
Tevens wil ik graag weten of jullie bepaalde accessoires kunnen aanraden die het rijden tot een nog groter feest maken.

Alvast bedankt!

Remco
 
Laatst bewerkt:
Leuk, leuk, leuk een motor van de zaak. Een D700 is aardige opvolger van de 650, maar nu vraag ik me af waarom niet een lekker licht springbokje als de PE 1300 als motor van de zaak??
Voor dit type is van alles verkrijgbaar.
 
laat je budget gaan echte toerbufels toe of vind je dat maar niets?
FJR130 / ZZR 1400 ofzo

Dat is een beetje afhankelijk wat de uiteindelijke kosten zijn geweest van mijn RT. Ik ga er vanuit dat ik inclusief inruil rond de 20.000,- kan zitten. Een GTR1400/FJR/PE is al duurder. Dan heb ik nog geen pak, helm e.d. Ik denk ook aan de Guzzi Norge.
 
Ik heb handvatverwarming, winddeflectors, een onderkuip (houdt je voeten warm en droog in de winter), en een topkoffer. Ik neem aan dat je een navigatiesysteem plus bevestiging mee least? Of moet je daar zelf voor zorgen?

De Deauville 700 maakt op de snelweg ook redelijk wat toeren; als ik vooral snelweg zou rijden, zou ik eerder voor een Pan kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp :? niet dat je deze vraag niet onder Deauville rijders.... zet. Of je moet je titel aanpassen Accessoires 700 :W

Daar heb je helemaal gelijk in, ik dacht dat ook te hebben gedaan, maar blijkbaar een nieuw topic aangemaakt. Kon 'm niet verwijderen en ook de titel kan ik niet aanpassen. Maar dat ligt mogelijk aan mijn beperkte forumcapaciteiten... |(
 
Ik heb handvatverwarming, winddeflectors, een onderkuip (houdt je voeten warm en droog in de winter), en een topkoffer. Ik neem aan dat je een navigatiesysteem plus bevestiging mee least? Of moet je daar zelf voor zorgen?

De Deauville 700 maakt op de snelweg ook redelijk wat toeren; als ik vooral snelweg zou rijden, zou ik eerder voor een Pan kiezen.

Heb je ook een andere ruit?

Zelfs met de RT rijdt ik meestal tussen de 110 en 130. Tussen de 110 en 120 istie vrijwel trillingsvrij. En scheelt bekeuringen, op de snelweg dan O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan