Accessoires en kwaliteit

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Er zijn wat bedrijven actief op het accessoire gebied zoals bijvoorbeeld Highway Hawk. Mooi spul om je bike een fraaier uiterlijk te geven. Het kost ook allemaal een lieve euroduit. Wat ik onlangs hoorde is dat de kwaliteit van het geboden chroom te wensen overlaat. Roest en als gevolg pitjes in het chroom treden al snel op. Een bike bekeken die overladen was met Highway Hawk spul wat inderdaad allerlei onoverkomelijkheden had. De originele accessoires van de dealer zijn van een betere kwaliteit. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Ton
 
Er zijn wat bedrijven actief op het accessoire gebied zoals bijvoorbeeld Highway Hawk. Mooi spul om je bike een fraaier uiterlijk te geven. Het kost ook allemaal een lieve euroduit. Wat ik onlangs hoorde is dat de kwaliteit van het geboden chroom te wensen overlaat. Roest en als gevolg pitjes in het chroom treden al snel op. Een bike bekeken die overladen was met Highway Hawk spul wat inderdaad allerlei onoverkomelijkheden had. De originele accessoires van de dealer zijn van een betere kwaliteit. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Ton
Sorry Ton; géén chroom.
 
Groot onderdeel van het al dan niet roesten van dit soort onderdelen is het niet/slecht onderhouden.

Zet de hele zooi goed in de poets, nix aan de hand. BTW, er zit toch garantie op dit soort zaken? Als er met een maand al roest op staat, en je hebt je fiest niet met accu zuur gewassen, komt het wel goed lijkt me...
 
Hoewel ik mijn fiets vorig jaar nieuw heb gekocht, niet in de winter rijd en goed onderhoud roesten de (originele en dure Yamaha accesoires) toch wel. Behoorlijk balen dus en zeer goed bijhouden.
 
ik had ook spul van highway hawk op mijn intruder en inderdaad het viel niet aan te poetsen ,het bladerde er gewoon van af en de chrome boutjes die er op zaten waren naar een paar weken rijp voor vervanging .
het is gewoon een kwestie van kwalitiet-prijs want over het algemeen is highway-hawk goedkoper dan de andere aftermark merken.
de groetu
(kep gewoon alles zwart gespoten heb ik nergens last meer van en scheelt poetsen)
 
Wat ik onlangs hoorde is dat de kwaliteit van het geboden chroom te wensen overlaat. Roest en als gevolg pitjes in het chroom treden al snel op. Een bike bekeken die overladen was met Highway Hawk spul wat inderdaad allerlei onoverkomelijkheden had. De originele accessoires van de dealer zijn van een betere kwaliteit. Wat zijn de ervaringen hiermee?

Zoals verderop ook gesteld heeft dat echt met het onderhoud te maken. Als je een Harley buiten laat staan dan gebeurt dat ook vanzelf. Er gaan wel nog verhalen rond over de kwaliteit van Highway Hawk maar die dateren al van de jaren 90. Tegenwoordig komen een aantal Harley componenten uit dezelfde fabriek.
 
die kwaliteit hebben we te danken aan de huidige milieu eisen..

chroom is gewoon slecht, het gene wat chroom goed maakte mag niet meer van de milieu gestapo.

bijvoorbeeld:
op mijn HD uit '79 zit nog steeds het origineele chroom ondanks beschadigingen blijft het gewoon zitten, had een plek chroom van mijn stuurmoer afgetrokken, dat spul is dikker dan duur papier.
bij de huidige HD's begint het chroom al na een jaar te bladderen trek dat eraf en het is dunner dan een vloeitje..

geld ook voor oude japanse producten, het chroom van oud spul is veel beter dan wat er nu opzit.
 
ik heb wel eens gehoord dat mensen hun spullen in Polen of zo laten verchromen, omdat ze daar nog niet weten wat Milieu is...... ;)
Daar schijnen ze nog met dat goede oude goedje te werken.....
Maar dan word het misschien ook wel prijzig als je je highwayhawk moet stralen en verzenden....
Ik ben niet zo van het chroom, dus geen ervaring mee.....
 
dat hh onderdelen zou maken voor harley betwijfel ik.

maar wat wel waar is onder andere h-d veel onderdelen in het oosten laat maken.

(van h-d weet ik dat veel gietwerk...blokdelen,alu wielen en dergelijke bij hyundai heavy industries gegoten wordt.)

highay hawk laat echter zijn onderdelen in china maken..en dat merk je vaak aan de kwaliteit van oa het chroom.

ook firma´s als billtwell,drag specialties,arlen mess,kuryaikin laten graag onderdelen in het verre oosten maken.

dat de kwaliteit van het geleverde chroom vaak te wensen overlaat(ook bij h-d trouwens)
heeft vaak met milieueisen te maken.

vroeger deed men een te verchromen object eerst verkoperen,dan vernikkelen en dan pas verchromen.
dat mag tegenwoordig niet meer en dus wordt een object tegenwoordig gelijk in het chroombad geflikkerd.....resultaat:chroomlaag die niet hecht op het object waardoor er
vaak luchtbellen ontstaan waarin zich condens = water verzameld en dat gaat roesten.*

zoals gezegd het komt niet alleen bij h-h voor....ook bij arlen ness producten heb ik al meerder malen meegemaakt.


*met aluminium is get nog veel gekker....daar wil chroom al helemaal niet op hechten.
kijk voor de grap maar eens naar de intruders van suzuki
ddie dingen hebben verchroomde alu blokdeksel en velgen....trek je het chroom er meestal met vellen tegelijk af ;(


edit ivo was me net even voor
 
Laatst bewerkt:
dat hh onderdelen zou maken voor harley betwijfel ik.

maar wat wel waar is onder andere h-d veel onderdelen in het oosten laat maken.

(van h-d weet ik dat veel gietwerk...blokdelen,alu wielen en dergelijke bij hyundai heavy industries gegoten wordt.)

highay hawk laat echter zijn onderdelen in china maken..en dat merk je vaak aan de kwaliteit van oa het chroom.

ook firma´s als billtwell,drag specialties,arlen mess,kuryaikin laten graag onderdelen in het verre oosten maken.

dat de kwaliteit van het geleverde chroom vaak te wensen overlaat(ook bij h-d trouwens)
heeft vaak met milieueisen te maken.

vroeger deed men een te verchromen object eerst verkoperen,dan vernikkelen en dan pas verchromen.
dat mag tegenwoordig niet meer en dus wordt een object tegenwoordig gelijk in het chroombad geflikkerd.....resultaat:chroomlaag die niet hecht op het object waardoor er
vaak luchtbellen ontstaan waarin zich condens = water verzameld en dat gaat roesten.*

zoals gezegd het komt niet alleen bij h-h voor....ook bij arlen ness producten heb ik al meerder malen meegemaakt.


*met aluminium is get nog veel gekker....daar wil chroom al helemaal niet op hechten.
kijk voor de grap maar eens naar de intruders van suzuki
ddie dingen hebben verchroomde alu blokdeksel en velgen....trek je het chroom er meestal met vellen tegelijk af ;(


edit ivo was me net even voor

Ik nodig je van harte uit in Barneveld en dan zal ik je laten zien welke dingen we voor Harley maken. Kun je gelijk een oordeel vellen over de kwaliteitsbewaking. Stuur me maar even een pmmetje dan maken we een afspraak. Reiskosten vergoed ik wel.

En ja, dit is een omaatje maar ik vind dit ook wel weer een leuke discussie. :)
 
Mijn kevertje had schade en kreeg nieuwe bumpers bij een gerenommeerde keverboer. Duur spul, die nieuwe bumpertjes maar na 1½ jaar vlogen de vellen eraf en begon het te roesten.
Het linkerspiegeltje was nog uit de goeie ouwe tijd en roest nog steeds niet.
Toch maar een paar ouwe originele bumpertjes opgesnord.
 
dat hh onderdelen zou maken voor harley betwijfel ik.

maar wat wel waar is onder andere h-d veel onderdelen in het oosten laat maken.

(van h-d weet ik dat veel gietwerk...blokdelen,alu wielen en dergelijke bij hyundai heavy industries gegoten wordt.)

highay hawk laat echter zijn onderdelen in china maken..en dat merk je vaak aan de kwaliteit van oa het chroom.

ook firma´s als billtwell,drag specialties,arlen mess,kuryaikin laten graag onderdelen in het verre oosten maken.

dat de kwaliteit van het geleverde chroom vaak te wensen overlaat(ook bij h-d trouwens)
heeft vaak met milieueisen te maken.

vroeger deed men een te verchromen object eerst verkoperen,dan vernikkelen en dan pas verchromen.
dat mag tegenwoordig niet meer en dus wordt een object tegenwoordig gelijk in het chroombad geflikkerd.....resultaat:chroomlaag die niet hecht op het object waardoor er
vaak luchtbellen ontstaan waarin zich condens = water verzameld en dat gaat roesten.*

zoals gezegd het komt niet alleen bij h-h voor....ook bij arlen ness producten heb ik al meerder malen meegemaakt.


*met aluminium is get nog veel gekker....daar wil chroom al helemaal niet op hechten.
kijk voor de grap maar eens naar de intruders van suzuki
ddie dingen hebben verchroomde alu blokdeksel en velgen....trek je het chroom er meestal met vellen tegelijk af ;(


edit ivo was me net even voor

Daarom lijkt een moderne HD ook zo veel op een Jap.
 
Heb je het chrome van een Harley Intruder Vulcan of Dragstar wel eens bekeken na een paar jaar. Heb spiegeltjes van Highayhawk liggen in een vochtige schuur. Liggen er al twee jaar. Zit nog geen pikje roest of oxidatie op. De bouten van mijn 2007 Dyna roesten als een bezetene. De shadow doet er ook niet voor onder.
 
Kwaliteit van het chroom heeft niet (alleen) met de milieu-eisen te maken, eerder met economische redenen; dun laagje chroom kost minder dan een dikke laag etc.
Verkoperen en vernikkelen gebeurt volgens mij nog steeds voor het verchromen, tenminste op de plek waar ik ben geweest.
 
Luitjes, als je zin hebt kun je komen kijken bij Highway Hawk. Dan zal ik de boys van R&D het productieproces laten uitleggen en de kwaliteitsbewaking. Even een toertje door het bedrijf en wellicht ben je dan weer wat kennis rijker. Ik zie nogal wat mythes passeren :)

Geef me ff een pmmetje en we regelen het!
 
Luitjes, als je zin hebt kun je komen kijken bij Highway Hawk. Dan zal ik de boys van R&D het productieproces laten uitleggen en de kwaliteitsbewaking. Even een toertje door het bedrijf en wellicht ben je dan weer wat kennis rijker. Ik zie nogal wat mythes passeren :)

Geef me ff een pmmetje en we regelen het!

Moet je wel je PM functie aanzetten :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan