Accu bijvullen?

fvo

MF'er
2 aug 2013
76
0
Papendrecht
Afgelopen week heb ik mijn accu eens uit de motor gehaald en volgens mij moet ik deze bijvullen, als dat al mogelijk is. Daarvoor heeft de accu aan een optimate 4 acculader gelegen en deze gaf wel aan dat de accu OK was.

Het niveau is wel een stukje onder de min. streep, moet ik dit gewoon bijvullen met gedestileerd water?

3522p1u.jpg


Bedankt alvast
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad gewoon bijvullen met gedemineraliseerd water. De platen die boven het vloeistofniveau uitsteken zullen echter niet nieuw meer zijn. De capaciteit van de accu is hierdoor afgenomen.
 
Er is water verdampt uit de accu. Door water toe te voegen wordt de zuurconcentratie weer zoals hij hoort te zijn.

Gedemineraliseerd water is inderdaad gezuiverd (maar niet gedestileerd, dat is nog zuiverder). Kun je bij de supermarkt krijgen want het wordt ook wel voor strijken gebruikt ;)

Nooit accuzuur toevoegen in ieder geval!
 
Ook is het niet verkeerd wat vaker naar vloeistofniveau te kijken. Doordat er best veel water is verdampt verhoogd de zuurconcentratie en onstaat er stratificatie in de accu, de accuplaten krijgen een beetje erg op hun donder zeg maar.
 
Zuiver water heeft geen elektrische geleiding.
De mineralen in het water zorgen voor geleiding.

Ook in zuiver water zitten ionen die voor een zekere geleiding zorgen, water splitst namelijk voor een deel in H+ en OH- ionen.

In gedemineraliseerd water zijn geen metaalionen aanwezig, in gedestilleerd water ontbreken naast de metalen ook organische materialen zoals bacteriën en eiwitten.
 
Ook in zuiver water zitten ionen die voor een zekere geleiding zorgen, water splitst namelijk voor een deel in H+ en OH- ionen.

In gedemineraliseerd water zijn geen metaalionen aanwezig, in gedestilleerd water ontbreken naast de metalen ook organische materialen zoals bacteriën en eiwitten.
Okee, Bijna geen geleiding ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan