motor
Honda CB Sevenfifty 1992, km st 102000,
vorig jaar nieuwe accu geplaatst, zeer weinig gereden, 500km hooguit, vorige accu was ook al na 2 jaar stuk.
heb vorig jaar voor plaatsen eea nagemeten met de oude en nieuwe accu
accu spanning voor tijdens en na laden-
accuspanning bij starten - oude accu zakte naar 5 -6 volt , nieuwe accu 12 v ruim
met nieuwe accu laadspanning gemeten volgens instructie van Zot, spanning blijft netjes tussen/onder/boven de opgegeven waardes.
vandaag aan de hand van boek wat dingen gemeten, weerstand van de spoelen op de dynamo allen netjes rond de opgegeven waardes.
de spanningsregelaar gepoogd te meten, ook volgens instructie uit boek, daar meet ik ik gewoon compleet niks, op geen enkele opgegeven combinatie.
met een opgeladen accu - geeft 13v aan, een startpoging gedaan, klein klikje maar verder niks accuspanning zakt naar 4-5 volt.
accu is overleden iig daar ga ik vanuit, maar om nu na iedere 500 km een nieuwe accu te halen wordt me wat te gek.
vorig jaar na plaatsen nieuwe accu ook nooit startproblemen gehad en er zat meestal wel enkele weken tussen de ritjes, sleutel omdraaien en starten zonder problemen.
accu ziet er ook goed uit, niks te zien van oververhitting oid
voor ik een nieuwe cq 2dehands spanningsregelaar koop wil ik wel weten dat dit het euvel is.
iemand nog een idee?
Honda CB Sevenfifty 1992, km st 102000,
vorig jaar nieuwe accu geplaatst, zeer weinig gereden, 500km hooguit, vorige accu was ook al na 2 jaar stuk.
heb vorig jaar voor plaatsen eea nagemeten met de oude en nieuwe accu
accu spanning voor tijdens en na laden-
accuspanning bij starten - oude accu zakte naar 5 -6 volt , nieuwe accu 12 v ruim
met nieuwe accu laadspanning gemeten volgens instructie van Zot, spanning blijft netjes tussen/onder/boven de opgegeven waardes.
vandaag aan de hand van boek wat dingen gemeten, weerstand van de spoelen op de dynamo allen netjes rond de opgegeven waardes.
de spanningsregelaar gepoogd te meten, ook volgens instructie uit boek, daar meet ik ik gewoon compleet niks, op geen enkele opgegeven combinatie.
met een opgeladen accu - geeft 13v aan, een startpoging gedaan, klein klikje maar verder niks accuspanning zakt naar 4-5 volt.
accu is overleden iig daar ga ik vanuit, maar om nu na iedere 500 km een nieuwe accu te halen wordt me wat te gek.
vorig jaar na plaatsen nieuwe accu ook nooit startproblemen gehad en er zat meestal wel enkele weken tussen de ritjes, sleutel omdraaien en starten zonder problemen.
accu ziet er ook goed uit, niks te zien van oververhitting oid
voor ik een nieuwe cq 2dehands spanningsregelaar koop wil ik wel weten dat dit het euvel is.
iemand nog een idee?