Accu defect?

20 jun 2007
63
0
Ik rij bijna elke dag op de motor, maar vorige week heeft ie 3 dagen stil gestaan. Ik haal de motor tevoorschijn, probeer te starten en..... niets. Hij probeert het wel, maar slaat niet aan. Na een tijdje prutsen eindelijk aan de praat gekregen en weg kunnen rijden.

Volgende ochtend... gelijk starten. Na ongeveer 30 minuten een stop gemaakt en ook daarna kreeg ik hem met moeite weer aan de praat.

en vanochtend....gelijk starten, 1 uur gereden, even tanken en..... je raad het al. Niet meer starten. Deze keer kreeg ik hem echter niet meer aan.

Ik heb zitten denken aan een defecte accu, maar is dat ook zo als de motor alleen bij een warme motor niet wil starten of zit het probleem dan ergens anders?
 
Wat versta je onder zwakke verlichting?
De verlichting brand, volgens mij, normaal. Wordt wel iets feller als het toerental vanuit stationair omhoog gaat. Ook dimt de koplamp ietsje als ik mijn knipperlicht aan heb staan.
 
na drie dagen heeft je motor misschien even tijd nodig om z`n vlotterbakken vol te krijgen, dat deze dan niet meteen start kan logisch zijn. De andere keren startte je motor direkt, nadat deze warm is gereden wil de motor niet meer of moeilijk starten.
Het zou een benzine probleem kunnen wezen(stink het naar benzine ?), of misschien ergens een breuk in je bekabeling dat als de motor koud is wel kontakt maakt maar wanneer deze warm cq heet wordt onderbreekt.
 
Als een motor, bij dit koele weer, WARM niet wil herstarten dan denk ik het eerst aan Valse Lucht; vooral een kleine ondichtheid in/aan rubber tussen carb en blok, gaat verder open bij warm worden.

Maar als hij nu (daardoor) helemaal niet meer start dan zou daar wel een flink lek moeten zitten.

Anders misschien "klevend" vlotternaaldje, vervormd sluitpuntje; bekijken onder vergrootglas.
 
Laatst bewerkt:
Hier komt de oplossing.... toch de accu. Deze is vanmiddag vervangen en de motor start weer prima (ook warm). In de zaak waar ik de accu gekocht had, wisten ze ook niet waarom dit alleen bij een warme start gebeurde.
 
Misschien had de accu onvoldoende vloeistof over (en was wellicht nog te redden geweest).

Ook (extra) mogelijk dat je laadinstallatie gebrekkig is en dan doet binnen weinig dagen / rij-uren de nieuwe accu hetzelfde als de oude.
 
Misschien had de accu onvoldoende vloeistof over (en was wellicht nog te redden geweest).

Ook (extra) mogelijk dat je laadinstallatie gebrekkig is en dan doet binnen weinig dagen / rij-uren de nieuwe accu hetzelfde als de oude.

Bandit heeft een onderhoudsvrije accu. En als een motorzaak een nieuwe accu monteerd mag ik toch hopen dat ze ook even de laadspanning meten.
 
Mn pa heeft een ZZR1100 en die wilde ook bijna of helemaal niet starten. De startmotor draaide goed rond en alles klonk gewoon normaal. We hebben toen de motor even aan de auto gehangen met startkabels en toen startte die wel goed. Hij heeft toen een nieuwe accu gekocht en de motor start weer perfect. Dit is nu ongeveer 1,5 geleden en nog steeds geen problemen.
 
Bandit heeft een onderhoudsvrije accu. En als een motorzaak een nieuwe accu monteerd mag ik toch hopen dat ze ook even de laadspanning meten.
Ook een onderhoudsvrije accu kan, zij het minder gemakkelijk, vocht verliezen en ik heb zelf in ieder geval 1 artiest meegemaakt die kans zag dat te herstellen aan een "onderhoudsvrije" accu die nog vrij nieuw was en plotseling rot ging doen (oorzaak: te hoge laadspanning).
Laadspanning is gemeten... was goed.
Eind goed al goed.
:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan