Accu defect ?

RobinG

Rookie
21 jan 2010
4
0
Haarlem
Goedenavond,

Vandaag na lange tijd eindelijk weer eens op mijn motor gestapt. Stom genoeg de hele winter de accu niet aan de lader gehad en gisteren weer volledig opgeladen.

Vandaag startte de motor prima (Honda CBR 600f) en na het tanken ook geen problemen net starten. Vervolgens 20 minuten gereden waarna ik mijn banden op spanning ging brengen. Terwijl ik dit deed liet ik per ongeluk mijn contact en mijn verlichting aanstaan. Na ongeveer 5 minuten bezig te zijn geweest had de accu niet genoeg energie meer om de motor te starten. ANWB gebeld en met behulp van startkabels weer gestart en vervolgens bleek dat er met een lopende motor wel genoeg werd bijgeladen.

Bij thuiskomst e.e.a. geprobeerd en het blijkt dat als ik mijn contact met de verlichting aan laat de verlichting de accu zodanig belast dat ik de motor niet meer kan starten.

Betekend dit dat de accu niet goed meer is of is het normaal dat de verlichting (koplamp) zoveel stroom trekt ?

Groet,

Robin
 
Bandenspanning doe je toch bij koude (omgevingstemperatuur) banden..oh wacht.. gaat over accu's... laat maar....

Zit je accu wel goed vast (de polen?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan