Accu dood?

10 jun 2005
76
0
Amsterdam
Na mijn motor vijf dagen niet gebruikt te hebben wil ik vanochtend rijden en helemaal niks... zo dood als een pier. Ik doe de accu in mijn AccuGard 1800, ga naar mijn werk en kom 9 uur later terug. AccuGard display geeft nog steeds niks aan. Accu dood dus denk ik...

Accu is een paar maanden oud. Is het normaal dat als je een accu helemaal leeg trekt dat hij dan meteen 'beyond recovery' is of is hier nog wat aan te doen?

Gr, J.
 
ff samen met een andere accu op een gewone acculader zetten wil nog wel eens werken. Ik vertouw die electronische laders nog steeds niet. Te vaak gehad dat ik hem met een optimate niet meer in leven kreeg, maar met de gewone ouderwetse lader wel.
 
Was er gedurende die 5 dagen stroomverbruik, zoals alarminstallatie of een parkeerlicht?

Zitten de kabels op de accupolen schoon & VAST?

Indien klassieke accu met dopjes, vloeistofniveau checken; 1 of 2 warmtegolfjes kunnen versneld vochtverlies in de hand werken.
 
ff samen met een andere accu op een gewone acculader zetten wil nog wel eens werken. Ik vertouw die electronische laders nog steeds niet. Te vaak gehad dat ik hem met een optimate niet meer in leven kreeg, maar met de gewone ouderwetse lader wel.

dat komt omdat een computer-lader eerst gaat testen of hij die accu wel kan laden.

een ouderwetse acculader pompt er gewoon stroom in no matter what. nadeel: is de acccu echt kapot, kun je een leuk stukje vuurwerk krijgen :Y *O*
 
Bij mij was de accu ook helemaal "op" na een tijdje stilstaan (winter). Na een flinke rit om bij te laden (starten op startkabels/auto) was-ie nog steeds leeg...
Toen een "volautomatische" acculader gekocht: die deed er ruim 4 dagen (!!!) over om hem weer "vol" (volgens het lampje op de acculader) te krijgen. Sindsdien alleen maar problemen gehad. Na "volledig bijladen" (aldus de acculader) heb ik plusminus 1 startpoging. Mislukt die, dan is de accu leeg en kan ik weer opnieuw opladen. Ook bijladen tijdens rijden lijkt niet te werken.
Ik heb het idee dat ouderwetse, open systemen veel langer meegaan en minder "stilstaan-gevoelig" zijn (?)
:N
 
Bij mij was de accu ook helemaal "op" na een tijdje stilstaan (winter). Na een flinke rit om bij te laden (starten op startkabels/auto) was-ie nog steeds leeg...
Toen een "volautomatische" acculader gekocht: die deed er ruim 4 dagen (!!!) over om hem weer "vol" (volgens het lampje op de acculader) te krijgen. Sindsdien alleen maar problemen gehad. Na "volledig bijladen" (aldus de acculader) heb ik plusminus 1 startpoging. Mislukt die, dan is de accu leeg en kan ik weer opnieuw opladen. Ook bijladen tijdens rijden lijkt niet te werken.
Ik heb het idee dat ouderwetse, open systemen veel langer meegaan en minder "stilstaan-gevoelig" zijn (?)
:N

"Klassieke" accu's zijn daar niet minder gevoelig voor hoor, eerder meer gevoelig. Daar treed redelijk snel sulfatering op tijdens stilstaan.
 
Weet je, met dat soort zaken moet je niet "ouwehoeren". Zooooo duur is een accu nou ook weer niet. Bij accuproblemen meteen vervangen. Als iets vreselijk is dan is het wel ergens komen te staan omdat je accu leeg of slecht is.

Het is dan weer wel erg snel dat deze accu kapot zou zijn. Altijd klagen dus.

Ik vertrouw je hypermoderne lader inderdaad ook niet (schakeld die wel in als de accur echt helemaal stroomloos is?), maar dat verklaart nog niet waarom 'ie leeg zou moeten zijn in slechts 5 dagen. Er moet een verbruiker zijn.
Als ik jou was dan zou ik 'm gewoon effe aanlopen en een stukkie gaan rijden om 'm op te laden. Dan als je thuis bent, effe checken of er inderdaad weer stroom is door een keer te starten. Als dat zo is dan een ampére meter hangen tussen je massa en je frame en kijken of er stroom verbruikt word als het contect uit is want ik denk dat je ergens een stiekeme verbruiker hebt. Handvat verwarming?
 
Terug
Bovenaan Onderaan