Goedendag,
Ik ben nieuw motorrijder en sinds kort trots in het bezit van een prachtige triumph street triple 675 (bj 2009). Helaas al sinds enkele weken problemen met het elektrisch gedeelte van mijn motor en laat dat nou net iets zijn waar ik weinig verstand van heb.
Na een paar ritten wil de motor niet meer starten, accu is leeg en laad niet bij. Volgens de dealer waar ik de motor aangekocht heb lag dit aan de dynamo. Inmiddels is zowel de dynamo als de spanningsregelaar vervangen (laten vervangen), de accu leek te laden (13,8v), maar na 5 minuten rijden vliegt de hoofdzekering er uit waardoor het wederom lopen was.... De accu is slechts enkele maanden oud, echter wel nu 3x volledig leeg. Alle stekkers zijn niet anders aangesloten dan daarvoor waardoor ik nu met mijn handen in het haar zit. Inmiddels ben ik volledig het vertrouwen en daarmee een groot deel van het plezier van de motor kwijt en heb geen idee meer waar ik moet zoeken.
Ik ben redelijk handig met een schroevendraaier, maar van elektra heb ik weinig kaas gegeten. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het probleem herkennen en of tips/trucks hebben. Ik ben in het bezit van een multimeter, maar meer dan een voltage van de accu meten heb ik er nooit mee gedaan.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Bo
Ik ben nieuw motorrijder en sinds kort trots in het bezit van een prachtige triumph street triple 675 (bj 2009). Helaas al sinds enkele weken problemen met het elektrisch gedeelte van mijn motor en laat dat nou net iets zijn waar ik weinig verstand van heb.
Na een paar ritten wil de motor niet meer starten, accu is leeg en laad niet bij. Volgens de dealer waar ik de motor aangekocht heb lag dit aan de dynamo. Inmiddels is zowel de dynamo als de spanningsregelaar vervangen (laten vervangen), de accu leek te laden (13,8v), maar na 5 minuten rijden vliegt de hoofdzekering er uit waardoor het wederom lopen was.... De accu is slechts enkele maanden oud, echter wel nu 3x volledig leeg. Alle stekkers zijn niet anders aangesloten dan daarvoor waardoor ik nu met mijn handen in het haar zit. Inmiddels ben ik volledig het vertrouwen en daarmee een groot deel van het plezier van de motor kwijt en heb geen idee meer waar ik moet zoeken.
Ik ben redelijk handig met een schroevendraaier, maar van elektra heb ik weinig kaas gegeten. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het probleem herkennen en of tips/trucks hebben. Ik ben in het bezit van een multimeter, maar meer dan een voltage van de accu meten heb ik er nooit mee gedaan.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Bo