Accu/elektra problematiek triumph street triple 675

Bo.

Rookie
8 apr 2019
4
0
Goedendag,

Ik ben nieuw motorrijder en sinds kort trots in het bezit van een prachtige triumph street triple 675 (bj 2009). Helaas al sinds enkele weken problemen met het elektrisch gedeelte van mijn motor en laat dat nou net iets zijn waar ik weinig verstand van heb.

Na een paar ritten wil de motor niet meer starten, accu is leeg en laad niet bij. Volgens de dealer waar ik de motor aangekocht heb lag dit aan de dynamo. Inmiddels is zowel de dynamo als de spanningsregelaar vervangen (laten vervangen), de accu leek te laden (13,8v), maar na 5 minuten rijden vliegt de hoofdzekering er uit waardoor het wederom lopen was.... De accu is slechts enkele maanden oud, echter wel nu 3x volledig leeg. Alle stekkers zijn niet anders aangesloten dan daarvoor waardoor ik nu met mijn handen in het haar zit. Inmiddels ben ik volledig het vertrouwen en daarmee een groot deel van het plezier van de motor kwijt en heb geen idee meer waar ik moet zoeken.

Ik ben redelijk handig met een schroevendraaier, maar van elektra heb ik weinig kaas gegeten. Ik vroeg me af of er mensen zijn die het probleem herkennen en of tips/trucks hebben. Ik ben in het bezit van een multimeter, maar meer dan een voltage van de accu meten heb ik er nooit mee gedaan.

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten,

Bo
 
Terug gaan naar degene die de dynamo en spanningsregelaar heeft vervangen en die het nu wel goed laten doen en geen bami merk spullen gebruiken.
De accu kan btw al zo ver kapot zijn door dit alles dat vervolgens de dynamo en spanningsregelaar alweer kapot zijn.
Wel nieuwe spullen gebruikt?
13,8V is te weinig
 
Ik heb een daytona 675 en heeft dit min of meer ook. Starten gaat steeds moeizamer in verloop van tijd. Accu is eigenlijk onderbemeten voor het model. Wat vaker een korter ritje en hij gaat harder leeg dan hij bijlaadt. Wat bij mij vooral ook een probleem was, was de navigatie steun met kabel. In de kabel zit een kastje wat, als hij direct op de accu staat, continu een beetje verbruikt. Bij een onderbemeten accu al snel een probleem. Een alarm is dit dus ook al heel snel. Kijk dus of je lekstroom hebt, en dit oplossen. Ik heb nu een stekker in de navigatiekabel, en verbind hem alleen als ik hem eens echt ga gebruiken. Lithium accu heeft ook meer capaciteit, en zou dus problemen oplossen.
 
13.8v is idd erg weinig.
Maar een hoofdzekering die er uit klapt is natuurlijk sowieso niet ok.
Terug naar de reparateur zou ik zeggen.. als je nu zelf gaat rommelen ben je je garantie kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan