accu kawasaki z1000

roger85

Rookie
8 jul 2012
1
0
leiden
hallo, ik ben nieuw hier dus snap het nog niet helemaal.
Maar heb even een vraagje voor de kenners.

Ik heb een kawasaki z1000 uit 2007. nou heb ik sinds vorig jaar een nieuwe accu, ik heb hem iets meer dan een jaar. een paar dagen gelden heb ik nog gereden maar nu is mijn accu ineens leeg. met aan duwen deed me motor het weer maar daarna weer opnieuw gestart en deed het weer niet. dus mijn vraag is of een nieuwe accu na een jaar al leeg kan zijn. in het boekje staat namenlijk wel dat als de accuspanning laag is, minder dan 12 V, dat het indicatie lampje dan niet meer brandt. maar die knippert wel nog steeds. dus zou er dan iets anders mis zijn. of kan het ook zijn dat dat lampje mijn accu leef trekt.
Hopend kan iemand mij wat meer info geven.

ps morgen zet ik hem even aan de druppel lader..

gr roger
 
Een jaar? Dat vind ik nog lang eerlijk gezegd..
Graag wel een serieus antwoord geven, het is geen vrijdag meer :(

Pak eens een universeelmeter en meet de accuspanning in rust, dus bij kontakt uit, bij stationair loop en bij ca. 3000 toeren/minuut. Goede waarden moeten ongeveer 12,6; 12,6 en 13,4 V zijn.

Als de acuuspanning lager is en niet hoger wordt bij gasgeven kunnen er drie dingen kapot zijn:
- de generator,
- de gelijkrichter of
- de spanningsregelaar.

In het how-to (als eerste hier in het subforum) is een beschrijving hoe je dat allemaal kan meten om de juiste fout te kunnen vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan