Accu kopen?! welke is goed?

Daniel23

Die hard MF'er
10 okt 2007
302
0
Moordrecht
Hallo,

Ben al ff aan het rondkijken voor een goede accu, maar wat wordt er veel aangeboden.

Iemand een goede site waar ze accu's verkopen en wat zijn zoeen beetje te topmerken onder de accu's?

hoor het graag van jullie !

Groeten

daniel
 
heb je ooit iets anders geprobeerd als yuasu?

ik heb al van alles gehad. de hele goedkope chinese zijn over het algemeen niet aan te bevelen. de middenmoot heeft allemaal dezelfde kwaliteit.
tegenwoordig koop ik Delo van de Louis.de of Saito van Polo-motorrad.de prima accu's voor een nette prijs.
natuurlijk zijn het zelfbedachte merken uit een grote accufabriek. maar prima spul.
 
Als een klant kwaliteit wil, krijgt ie Yuasa.

Zelf pak ik ook Delo en eens een keer Saito: nog geen problemen mee gehad. Maar ik heb de eerste pas 5 jaar terug gemonteerd, en weet dus nog niet veel over de tijd die ze mee gaan.
 
Als een klant kwaliteit wil, krijgt ie Yuasa.

Zelf pak ik ook Delo en eens een keer Saito: nog geen problemen mee gehad. Maar ik heb de eerste pas 5 jaar terug gemonteerd, en weet dus nog niet veel over de tijd die ze mee gaan.

met een accu moet je geluk hebben, de een gaat 3 jaar mee en de ander 7 jaar. ook al heb je hetzelfde merk of type accu ;)
 
Laatst mijn yuasa vervangen na 8 jaar gebruik. Lijkt me op zich geen verkeerde leeftijd.
 
Denk dat je hier ook pagina's kan vullen met meningen.

Meeste geven hun eigen ervaring. Denk dat je beste google kan raadplegen voor een kwaliteitsonderzoek.
 
yuasa is inderdaad het beste, zeker voor motoren. wat ik me afvraag is wat de kwaliteit van de varta's is. dat is ooit (toen ik klein was) toch wel de marktleider geweest (misschien bij auto's?). maar ik zou dus een yuasa kopen!
 
Yuasa!! Of was dat al eens gezegd?? :)

Heb er inmiddels 2 van. Een voor in de Transalp en een voor in de CBR. Nou ben ik niet zo precies met mijn accu's, wat het opladen betreft. Maar na de winter is het altijd starten en draaien. Dus Yuasa!!!
 
Misschien een idee voor de komende periode:

De goedkoopste en hou je geld over voor een optimate druppellader..


ps. ook de duurste gaan kapot.
 
ik heb nog een yuasa van 1999... ding heeft heel de winter in de schuur gelegen, niet aangesloten aan een oplader. da's nog steeds aansluiten en rijden (getest).
 
Wat een gelul.. net doen of er maar 1 goed accu merk bestaat! :N

Een accu gaat een jaartje of 2 a 3 mee, daarna kun je hem afschrijven. Doet ie het daarna nog een lange tijd dan heb je mazzel, bij mij gaan ze preventief na 3 jaar de container in.

Ik heb diverse merken al gehad, heb weinig verschil gemerkt! (Nu varta)
 
Wat een gelul.. net doen of er maar 1 goed accu merk bestaat! :N

Een accu gaat een jaartje of 2 a 3 mee, daarna kun je hem afschrijven. Doet ie het daarna nog een lange tijd dan heb je mazzel, bij mij gaan ze preventief na 3 jaar de container in.

Ik heb diverse merken al gehad, heb weinig verschil gemerkt! (Nu varta)
Nog geen Yuasa gehad die korter dan drie jaar is meegegaan, de vorige is 7 jaar meegegaan en de huidige gaat alweer naar de 4 jaar.
Ook weleens een tokkiewokkie accu gekocht. Binnen een jaar kapot en zat ook totaal geen power in. Prijsverschil was niet eens zo heel groot.

Kortom: Yuasa

Er zijn er vast wel meer, maar met Yuasa heb je wel een grote mate van zekerheid.
 
Wat een gelul.. net doen of er maar 1 goed accu merk bestaat! :N

Een accu gaat een jaartje of 2 a 3 mee, daarna kun je hem afschrijven. Doet ie het daarna nog een lange tijd dan heb je mazzel, bij mij gaan ze preventief na 3 jaar de container in.

Ik heb diverse merken al gehad, heb weinig verschil gemerkt! (Nu varta)

Staat hier een fazer in de schuur BJ 2000 met originele accu d,r nog in...(Yuasa)
Starten lopen, ook naar 6 of 8 weken, zonder opladen....

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan