accu laad niet op honda vfr 750 1996

martenzx6r

Die hard MF'er
15 mrt 2010
338
0
een collega van mij heeft de bovengenoemde motor.

hij was laatst onderweg naar huis en tijdens het rijden stotterde de motor. (stroomgebrek denkt hij zelf)

nu lijkt het erop dat de spanningsregelaar kapot is, maar dat weten we niet zeker.

iemand een idee of dit een voorkomend probleem is bij deze motoren, en heeft iemand een idee wat het nou is?

de spanningsregelaar of de dynamo?


BvD.
 
Ik zou het eerst aan de spanningsregelaar denken. Komt wel vaker voor bij Honda. Bij andere merken ook trouwens. Ga op zoek naar een imitatie exemplaar, die kosten een stuk minder dan origineel Honda.
 
een idee waar de imitatie onderdelen te halen zijn?

we krijgen of van die vage Chinese sites of originele onderdelen hier op internet.. (en die zijn duur)
gelijk de dynamo ook vervangen of die laten voor wat het is?
 
Laatst bewerkt:
Hoord dit onderwerp niet gewoon in Techniek? En de titel matcht ook niet helemaal bij het onderwerp...

Verder geen verstand van sorry, maar je maakt denk ik meer kans op hulp met een goede titel in het juiste topic
 
Bij de Honda VFR staan ze er bekent om dat de spannings-regelaar kapot gaat.
waarschijnlijk zit er nog de regelaar op zonder koelribben?

En ik adviseer je toch om een originele spannings-regelaar te kopen van honda, de nieuwe versie heeft koelribben en gaat een stuk langer mee.

Wij hebben hier ook 2 VFR's staan, en bij 1 hebben via marktplaatst een "immitatie" spannings-regelaar gekocht, hij verkocht er wel 60+ per jaar staat er in z;n adv.
Na nog geen 300km was de spanningsregelaar al verbrand, en de dealer wilt maar geen garantie geven.
Erna gewoon een Honda gekocht, een stuk groter, meer koelribben, en die blijft heel.
 
Laatst bewerkt:
een collega van mij heeft de bovengenoemde motor.

hij was laatst onderweg naar huis en tijdens het rijden stotterde de motor. (stroomgebrek denkt hij zelf)

nu lijkt het erop dat de spanningsregelaar kapot is, maar dat weten we niet zeker.

iemand een idee of dit een voorkomend probleem is bij deze motoren, en heeft iemand een idee wat het nou is?

de spanningsregelaar of de dynamo?


BvD.

Pre-vtec probleempje ;) Misschien is deze link de moeite waard:
VFROC - Techniek: Spanningesregelaar

Gr ;)
 
Laatst bewerkt:
Enige wat origineel Honda is aan de spannings regelaar is de honda sticker erop...

Ik zou even op VFROC kijken daar kan je er zat info over vinden :)


weet nu niet of vfroem(gebruikersnaam) er nu op zit te wachten(zie ongeval topic :( ) maar hij verkoopt VFR spannings regelaars voor een mooie prijs en zover ik weet nog garantie ook :)
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders ff v/d Kuinder in Hilversum,daar heb ik een imitatie regelaar gehaald voor mijn Blackbird en erop gezet en heeft het vervolgens weer goed gedaan.Koste daar 75 euro tegen origineel Honda 240 euro.Imitatie wordt alleen in Taiwan gemaakt maar doet het net zo goed en ziet er zelfs exact hetzelfde uit als de originele met koelribben.
 
Probeer anders ff v/d Kuinder in Hilversum,daar heb ik een imitatie regelaar gehaald voor mijn Blackbird en erop gezet en heeft het vervolgens weer goed gedaan.Koste daar 75 euro tegen origineel Honda 240 euro.Imitatie wordt alleen in Taiwan gemaakt maar doet het net zo goed en ziet er zelfs exact hetzelfde uit als de originele met koelribben.
uhh, Orginele spanningsregelaar van honda zit tegen de 110/125 euro aan tegenwoordig?
Bij Rebel in Ermelo dacht ik.
 
cheers voor de reacties zover, ja idd misschien wel ff in verkeerde sectie geplaatst (sorry)

net even op die website lopen scharrelen en de spanningsregelaar zal dan wel echt overleden zijn, bij het rondkijken voor een nieuwe/vervanger vallen de prijzen wel erg uiteen!

sommige zitten idd tegen de 250 euro aan en de andere rond de 100 euro.... is dit gewoon een kwestie van niet geupdate prijzen of zit er daadwerkelijk verschil in?

(zijn wel allemaal originele Honda onderdelen)

weer een MF'r erbij trouwens hij is nu bezig een account aan te maken:P
 
uhh, Orginele spanningsregelaar van honda zit tegen de 110/125 euro aan tegenwoordig?
Bij Rebel in Ermelo dacht ik.


Dat is mooi om te weten want mijn Honda dealer wilde mij toch echt een originele aansmeren voor toch echt 240 euro.En ik heb ze op meer site's zien staan voor hetzelfde bedrag.maar ben altijd te porren voor minder hoor.
 
Bij Ten Kate een originele gemodificeerde gehaald, iets van € 80,- incl. garantie.
Dezelfde regelaar als van de CBR600.
 
In het techniek subforum staat een how-to om te controleren of het echt de spanningsregelaar is, makkelijk zelf te doen en zo weet je zeker dat je niet onnodig onderdelen gaat vervangen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan