Accu laden Honda HM450 2003

ivar.moto

Rookie
13 jan 2021
4
0
EHV
Beste,

Ik heb een tijdje geleden mijn eerste motor gekocht (Honda HM450 2003). De vorige eigenaar heeft zelf een kabelboom gemaakt waarbij ik de accu steeds handmatig moet laden. Maar ik wil graag dat ik mijn accu tijdens het rijden kan laden via de ontsteking... Heeft iemand ervaring met zelf gemaakte ''acculaders'' via de ontsteking???

mvg Ivar
 
Wat doet die accu dan? Neem aan dat je kickstart hebt.
Je moet eerst even zeker weten of je geen half/half stroomcircuits hebt. De oudere Honda crossers kunnen namelijk een gelijkstroom en een wisselstoom circuit hebben. Of je een dikke accu kunt laden vraag ik mij af maar een batterij-pack moet wel lukken.
Kijk maar eens in dit draadje
Volgens mij moest er daar nog een topic over zijn maar kon ik niet meer vinden (zoekfunkties op websites zijn meestal ruck).
 
Wat doet die accu dan? Neem aan dat je kickstart hebt.
Je moet eerst even zeker weten of je geen half/half stroomcircuits hebt. De oudere Honda crossers kunnen namelijk een gelijkstroom en een wisselstoom circuit hebben. Of je een dikke accu kunt laden vraag ik mij af maar een batterij-pack moet wel lukken.
Kijk maar eens in dit draadje
Volgens mij moest er daar nog een topic over zijn maar kon ik niet meer vinden (zoekfunkties op websites zijn meestal ruck).
Ik ga morgen meteen uitzoeken wat ik heb. Super bedankt voor je antwoord!!
 
Ik denk dat je een licht spoel hebt die wisselspanning afgeeft. Om daarmee je accu te laden moet je de wisselspanning omzetten naar gelijkspanning en de spanning zo rond de 14 volt kunnen af regelen. Dat wordt gedaan met een spanningsregelaar. Je lichtspoel moet wel een hogere spanning dan 14 volt kunnen produceren en voldoende vermogen.

Als je lichtspoel minder dan 14 volt geeft kan je of een spanningsverdubbelaar gebruiken of de spoel wellicht laten voorzien van een andere wikkeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan