Accu laders stuk of accu's stuk?

Noweakness

Die hard MF'er
17 dec 2009
871
2
Groningen
Een maand of 2 geleden heb ik mn gsxr1100W in de woonkamer staan. Af en toe heb ik hem aan de druppel lader gedaan. Voordat ik hem weg heb gezet heb ik de accu bijna leeg gestart. Vervolgens binnen aan de druppel lader gedaan. Na een paar uur heb ik hem nog even gestart om zeker te zijn dat ik hem "lopend" weg heb gezet.
Na 2 week de druppel lader er weer op gezet. De lader gaf aan dat de accu 100% vol was. Ook het groot licht en alle andere kermis verlichting deed het optimaal. Begin deze week weer de accu lader er op gezet. Weer gaf deze aan dat de accu 100% opgeladen was. Maar geen verlichting op de motor, alles was "dood".
Ik heb de druppel lader op mijn vriendin haar scooter gezet die ook compleet leeg was gelopen omdat ik de budyseat eraf had gehaald ivm het vervangen van de boegie. Met gevolg dat er een lampje gaat branden. Deze accu op de scooter was dus echt 100% leeg gelopen in een paar dagen tijd. Ook hierbij krijg ik de melding dat de accu 100% vol is. Ik heb dus met mijn stomme kop het scootertje geprobeerd te starten met de druppel lader erop met gevolg dat de zekering in de druppel lader knapte.
Ik heb vervolgens een "niet" druppel lader gekocht bij de action voor 11euro. Zodra ik deze lader op de accu van de scooter of motor plaats krijg ik te zien dat de accu's 0% geladen zijn. Maar ja 30 min later nog steeds geen verschil. 0% op de indicator. Zelfs als ik de lader ontkoppel en mijn contact omdraai op de motor lichten de lampjes niet op. Wat me wel opvalt is dat mijn tomtom wel stroom heeft zodra ik de lader erop zet (zonder hem op contact te zetten).
De nieuwe lader die ik gekocht heb heeft: 4a 12v en volgens de beschijving zal de lader zich aanpassen zodra hij de accu overbelast.

Iemand een idee of mijn bijde accu's kapot zijn of als de accu lader(s) defect is/zijn?
 
Pica, eventjes lezen vriend. Ik heb de accu niet compleet leeg gegestart. En na een tijdje aan de druppel lader te hebben gezeten heeft ie na het bijna leeg starten zonder enig problemen gestart. Maar het probleem is niet dat hij niet wil starten, het probleem is dat mn accu niet meer wil laden. En of dit nu door de lader's komt of door de accu's?...
 
Als een accu echt he-le-maal leeg is wil een druppellader hem niet meer bijladen, die heeft een minimale spanning nodig om te zien dat ie aan het werk moet.

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je waarschijnlijk meerdere tips tegen om een accu even wat beginspanning te geven, daarna kan de druppellader (even aangenomen dat ie werkt) het overnemen.
 
Op zit moment is mn accu helemaal leeg. De accu lader die ik gekocht heb is geen druppel lader en wil mn accu ook niet op laden. Ik las net iets over een accu die na 2x helemaal leeg te zijn defect kan raken. Ik ga er vanuit dat mijn accu dood is, gezien dit nu al de 2e keer is dat ie leeg is gelopen in een half jaar tijd.
 
En je Tom Tom laadt al op met 5 volt.

Meet je accu eerst even op hoeveel volt hij geeft, zet het contact aan om te kijken hoeveel hij terug valt.
Kan maar zo zijn dat je accupolen niet goed vast zitten, of je hoofdzekering.
En lader gewoon in de kliko gooien en een goede Ctec aanschaffen.
 
Inderdaad, gewoon nieuwe accu kopen en optimate druppellader. Nieuwe accu geeft veiliger gevoel(je weet maar nooit als die een keer leeg is geweest..) en optimate druppelladers zijn erg fijn. Heb er ook een gekocht voor de winterstalling. Heeft een maand non-stop gestaan.

De CTEK druppelladers zijn trouwens ook erg fijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan