Goedemiddag,
Vraagje, afgelopen zaterdag was ik onderweg met mijn BMW R1150GS en na een koffiestop ging mijn accu lampje branden.
De motor starte gewoon en tijdens het rijden zag ik op mijn voltmeter de voltage lager worden. Van zo’n 13.7 naar 12. Toen een motorzaag gebeld en die zeiden kom maar langs.
Toen ik daar de straat in reed gaf de voltmeter 10. En beetje aan, maar toen ging het lampje tijdens het rijden ook uit en liep de voltmeter weer op naar normale waarde.
De motorzaak heeft alles doorgemeten en zei dat er niets te ontdekken was. Ga maar gewoon rijden, preventief vervangen is ook zo wat.
Nu ga ik komende donderdag naar Oostenrijk en twijfels aan de betrouwbaarheid, al heeft ie het daarna niet nog eens gebrand.
Wat is jullie mening/ervaring?
Kan de dynamo (althans ik denk dat het aan de dynamo ligt) een eenmalig foutje hebben?
Wat zouden jullie doen? Vervangen of zo laten?
Groet
Floris
Vraagje, afgelopen zaterdag was ik onderweg met mijn BMW R1150GS en na een koffiestop ging mijn accu lampje branden.
De motor starte gewoon en tijdens het rijden zag ik op mijn voltmeter de voltage lager worden. Van zo’n 13.7 naar 12. Toen een motorzaag gebeld en die zeiden kom maar langs.
Toen ik daar de straat in reed gaf de voltmeter 10. En beetje aan, maar toen ging het lampje tijdens het rijden ook uit en liep de voltmeter weer op naar normale waarde.
De motorzaak heeft alles doorgemeten en zei dat er niets te ontdekken was. Ga maar gewoon rijden, preventief vervangen is ook zo wat.
Nu ga ik komende donderdag naar Oostenrijk en twijfels aan de betrouwbaarheid, al heeft ie het daarna niet nog eens gebrand.
Wat is jullie mening/ervaring?
Kan de dynamo (althans ik denk dat het aan de dynamo ligt) een eenmalig foutje hebben?
Wat zouden jullie doen? Vervangen of zo laten?
Groet
Floris