Accu leeg na 4 weken stilstand

Accu leeg na 4 weken????
Ja? Oh..... mijn God....... ongelooflijk...... Dat móet een fout zijn hoor. Gauw de consumentenbond inschakelen, doe ze een proces aan!

Maar alle gekheid: waarom denk je dat de meesten een druppellader gebruiken? :?

Is wel zo dat je een accu maar 2 keer volledig kunt ontladen, dan is ie naar de Filistijnen.......
 
Accu leeg na 4 weken????
Ja? Oh..... mijn God....... ongelooflijk...... Dat móet een fout zijn hoor. Gauw de consumentenbond inschakelen, doe ze een proces aan!

Maar alle gekheid: waarom denk je dat de meesten een druppellader gebruiken? :?

Is wel zo dat je een accu maar 2 keer volledig kunt ontladen, dan is ie naar de Filistijnen.......
Nou seg, alsof het normaal is dat een accu na 4 weken leeg is :?
 
Dan heb je of een stroom lekkage , of je accu kan z`n lading niet meer vasthouden en is gaar. Een goede accu kan volgeladen een paar maanden lang koel weggezet worden en bij inbouw je motor weer doen starten.
 
Nou seg, alsof het normaal is dat een accu na 4 weken leeg is :?

Alles wat je nodig hebt is een aantal korte ritjes met wat periodes van stilstand er tussenin. Heel goed mogelijk dus......

Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid dat de accu niet helemaal jopper was. Komt ook vaker voor. Andere mogelijkheid dat de zaak niet goed bijgeladen wordt. Ook niet heel raar.
 
Alles wat je nodig hebt is een aantal korte ritjes met wat periodes van stilstand er tussenin. Heel goed mogelijk dus......

Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid dat de accu niet helemaal jopper was. Komt ook vaker voor. Andere mogelijkheid dat de zaak niet goed bijgeladen wordt. Ook niet heel raar.
Heel goed mogelijk, maar jij doet het voorkomen alsof TS echt een heel domme vraag stelt, dat vond ik toch wat overdreven.
 
had dat ook met mn nieuwe motor
tijd stil gestaan
toen opgeladen
maar net iets te veel en toen beetje kaduk gegaan -O-
pas op dat je dus niet te veel in 1 keer bij laat... :/
had trouwens een gell accu

:W
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn GSX 600 F is de accu na 4 weken stilstand leeg.
Ik heb er 2 jaar terug een nieuwe accu ingezet!!!

Zijn er meer GSX-en met dit probleem???

Ik reed vroeger 's winters ook bijna niet. Het kostte mij ieder jaar een verse accu, totdat ik er een druppellader op aansloot. Nu doe ik vier jaar met een el-cheapo accu. De laatste accu is een Yuasa, eens kijken hoe lang die mee gaat.
 
Heel goed mogelijk, maar jij doet het voorkomen alsof TS echt een heel domme vraag stelt, dat vond ik toch wat overdreven.

Dom niet, maar de reactie vond ik inderdaad nogal overtrokken. Ik reageerde eigenlijk instinctief op z'n oproep aan andere eigenaren van dezelfde motor, alsof het daar als eerste aan kan liggen.
Vond ik wat overtrokken, omdat een zwakke accu veel eerder fout gebruik als oorzaak heeft en weinig tot niets met het type motor te maken heeft.
 
Tjah... en als tegenvoorbeeld een CB900 16 maanden stilgezet en "netjes" weggezet maar vergeten de accu af te koppelen.

Sleutel om en starten na 1,5 jaar. Moest wel ff starten, maar de accu is niet speciaal eerst voor opgeladen... Hij deed het gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ipv het probleem bij de accu te zoeken, :
Laadt de dynamo nog voldoende?
Is de spanningsregelaar kaduuk?
Accupolen/klemmen en bekabeling in orde?
Teveel korte stukjes rijden, accu wordt dan niet voldoende bijgeladen?
Pluspool loshalen, meter ertussen en meten of er lekstroom is.
Accu eruit, doorladen en daarna na enkele uren rust testen.

De Kale

Alles wat je nodig hebt is een aantal korte ritjes met wat periodes van stilstand er tussenin. Heel goed mogelijk dus......

Uiteraard bestaat ook de mogelijkheid dat de accu niet helemaal jopper was. Komt ook vaker voor. Andere mogelijkheid dat de zaak niet goed bijgeladen wordt. Ook niet heel raar.
 
ach je hebt yuasa accu,s en je hebt andere accu,s.
Sommige snappen niet het prijsverschil tussen de accu,s.
Idd is 2 jaa wel kort maar de levensduur ligt aan heel veel factoren, en ook ik heb weleens een yuasa binnen 3 maanden naar de knoppen geholpen, maar voor mij niks vreemds.
 
Ik reed vroeger 's winters ook bijna niet. Het kostte mij ieder jaar een verse accu, totdat ik er een druppellader op aansloot. Nu doe ik vier jaar met een el-cheapo accu. De laatste accu is een Yuasa, eens kijken hoe lang die mee gaat.


:? Snap ik niet...De beide Honda's staan bij ons ook s'winters stil. Heb de accu's er dan uit, die staan gewoon binnen op het keukenkastje. Geen druppellader ofzo, even aan de lader, gewoon er weer in zetten in het voorjaar en ze starten ook zo weer (zijn beide Yuasa accu's trouwens)
 
Terug
Bovenaan Onderaan