Accu leeg

Kaboom

MF'er
1 jul 2001
144
0
Enige tijd geleden zat ik in zak en as omdat m'n fiets geen sap meer in z'n accu had.
Ik heb begrepen dat hij met startkabels wel weer gaat lopen, maar niet als je er een spyball alarm op hebt zitten. het zit nl zo dat als je accu helemaal leeg is er dus ook geen stroom in zit om je startonderbreker te deactiveren. Met startkabels lukt het dus niet, omdat deze niet je accu bijladen om die onderbreking op te heffen. Zou die Spyball er niet op hebben gezeten dan was er niets aan het handje geweest.
Wijze les geleerd dus om er voor te zorgen dat je altijd een acculader(druppel) thuis zou moeten hebben
 
als je met startkabels (via bv een autoaccu) prik op de accu zet, "denkt" die brommer toch dat er een volle accu aanwezig is, dan werkt dat alarm toch ook?
kan je ook de startonderbreker uitschakelen. en dat ding starten.
 
Met mijn scooter allarm (aprila alarm) was het zo
dat het alarm zelf een (kleine?) stroomvoorziening
had, zodat als de accu afgesloten zou worden het
alarm nog zou werken.

Lijkt me dat het bij jou ook zo is, het is dus
zaak om te zorgen dat die spyball z'n stroom weer
krijgt.. en dat krijgt ie van de accu.. dus
opladen en klaar is kees :)
 
Als de accu volledig is/was ontladen zal vaak ook je Spyball alarm niet meer werken, het alarm herkent zogezegt de handzenders niet meer, je zal dan via de noodprocedure het alarm moeten uitschakelen, meestal als je na de procedure binnen 20 sec. op de handzenders drukt herkend hij ze weer.
Inderdaad er zit een batterij in het alarm maar die zijn of kapot (na +/_ 1 jaar) of hij is ook leeggelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan