accu loopt leeg???!!

Kawa-Ad

Die hard MF'er
29 jun 2004
611
0
Terheijden NB
Ik wilde gisteren morgen vroeg mijn motor starten,maar dat lukte dus niet!.
Hij ging vlot rond maar verdomde gewoon om te starten. Wel kwamen er paar knallen uit de uitlaat (ontsteking te laat???).
s'middags naar binnen geduwd en op losse autoaccu aangesloten,even flink doorgestart en toen liep ie!!??.
Vanmorgen weer het zelfde probleem!!. weer aangesloten op autoaccu en weer meteen lopen!.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en zoja wat is dan de mogelijke oorzaak??.
De motor is een kawa vulcan 700 van 1985!!. De accu is pas 3 maanden oud!!.

Ik hoor het wel!.
 
Naar de bougies gekeken?
Heb ik ook 1x gehad. Bij het indrukken van de startknop ging ie 1x goed rond maar sloeg niet aan. 2e keer knal uit de uitlaat en de rest van de dag niet meer starten...
Nieuwe bougies gehaald en hij liep weer als vanouds...
 
Hoe vaak gebruik je je motor?
A: weinig of B: veel?
Indien A: gebruik je een druppellader of zo om je accu vol te houden als je de motor niet gebruikt?
Indien B: controleer je laadstroom en spanning eens?
 
Hoe vaak gebruik je je motor?
A: weinig of B: veel?
Indien A: gebruik je een druppellader of zo om je accu vol te houden als je de motor niet gebruikt?
Indien B: controleer je laadstroom en spanning eens?

:^

Idd even controleren of de accu wel bijgeladen wordt. Zo niet kan het de dynamo of spanningsregelaar zijn.
 
Hoe vaak gebruik je je motor?
A: weinig of B: veel?
Indien A: gebruik je een druppellader of zo om je accu vol te houden als je de motor niet gebruikt?
Indien B: controleer je laadstroom en spanning eens?

efficiency slagje:
Hoe vaak gebruik je je motor?
Weinig: gebruik je een druppellader of zo om je accu vol te houden als je de motor niet gebruikt?
Veel: controleer je laadstroom en spanning eens?

:+
 
Tip:
Als de motor vlot ronddraait tijdens starten is de accu absoluut goed.
Je hoeft het probleem dan dus ook niet in het laadcircuit te zoeken.
Kontroleer of de bougies tijdens het starten vonken. Zo ja -> carburatie probleem.
Timingsproblemen tijdens het starten komen, op een enkele keer na, zelden voor.
Geen vonk tijdens start-> kontroleer o.a. bougies en run/off switch.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een vulcan 700/750 springt bij een onvoldoende hoog starttoerental gewoon slecht aan, je MOET hier een behoorlijk starttoerental bij hebben, anders doet 'ie niks anders dan luid knallen in de uitlaat tijdens het rondstarten.
Heb je wel al eens nagekeken of 'ie wel voldoende bijlaadt :?
 
Bedankt voor alle tips!.
Ik gebruik deze motor dagelijks.
Ik heb nieuwe bougies gehaald dus ik hoop dat het probleem daarmee opgelost is.
de laadstroom = 14 Volt dus daar kan het niet aan liggen!.

gr Ad
 
De Vulcan 750, vooral die van vóór '93, hebben een dynamo-probleem. Het euvel is dat de dynamo doorgebrand kan zijn. Hier zijn al eens eerde topics op dit forum over geopend. Het vervelende is, dat het hele blok uit het frame gehaald moet worden om de dynamo te vervangen. Ik hoop voor je, dat jouw dynamo niet doorgebrand is. Succes in ieder geval!
 
Tip van www.carmo.nl:
Als de motor vlot ronddraait tijdens starten is de accu absoluut goed.
Je hoeft het probleem dan dus ook niet in het laadcircuit te zoeken.
Kontroleer of de bougies tijdens het starten vonken. Zo ja -> carburatie probleem.
Timingsproblemen tijdens het starten komen, op een enkele keer na, zelden voor.
Geen vonk tijdens start-> kontroleer o.a. bougies en run/off switch.
Vraagje: ik ben ff op de site van carmo gaan kijken en daar staat bij de downloads iets van een TRX850 Honda. Is dat normaal niet een type van Yamaha (gebaseerd op de TDM-blok)?
 
Accu 3 mnd oud zegt niks, kan ook stuk zijn -> door laten meten
En verder de laadstroom, maar je kan ook ergens een lek hebben, laadstroom is gewoon te meten, zo ook de dynamo, spanningregelaar etc. doormeten, maar eerst zeker weten of de accu nog goed is, (accu water niveau?) er zit nog garantie op dus, als die nog goed is, dan de rest checken volgens schema
 
Ik heb het ook eent tijdje gehad, iedere ochtend problemen met mijn GS500 bij het starten. Ik heb er uiteindelijk nieuwe bougies ingedaan en hij startte weer prima. Verder moet je misschien ook even de contactpunten op je accu bekijken en opnieuw insmeren met contactspul. Succes!
 
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nu nieuwe bougies gemonteerd en nu start hij vlot. Toch binnenkort maar eens naar binnen om eens helemaal na te lopen.
Inderdaad laadstroom precies na meten,accu polen en water niveau. Zal meteen alle bedrading eens inspuiten met vochtwerend middel,en dan maar hopen dat we de winter overleven!.

gr AD
 
Vochtwerend middel, neem WD 40
En als je het nog niet hebt gedaan, neem anders echt kopervet voor de accupolen, dan de klemmen erop, tube kost 12 euro ofzo, maar is ut geld wel waard (bijdroog contact geleidt de stroom minder goed, dan kun je een lege accu effect krijgen) en kopervet is stroom = hitte bestendig etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan