accu los bij lassen?

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.152
2
52
Mig weet ik niet, maar bij elec. lassen ABSOLUUT.

Doe het gewoon, waarom zou je risico lopen.

Rage

MF veteraan
23 dec 2001
4.808
1
40
Emmen
Tja... en maak ook ALSJEBLIEFT de boordcomputer los (als je die hebt tenminste).

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.148
56
Weert
Bezoek site
Speel op zeker, en maak alle electronica verbindingen los, maar in ieder geval de cdi unit en de spanningsregelaar/gelijkrichter, en als er een boordcomputer opzit deze natuurlijk dan ook, zoals al eerder vermeld was.

Groeten Paul.

Teevee

MF veteraan
11 jul 2001
2.035
0
48
Tilburg
www.rataplan-ratbikeclub.nl
LOL voor alle duidelijkheid, het gaat om een Kawasaki Spectre uit 1983, het ingewikkelste electronische apparaat is de in de toerenteller geintegreerde voltmeter.

Maar evengoed bedankt voor alle tips, ik zal de accu losgooien.

groeten Tom

kloasje

MF'er
21 jun 2001
145
0
H,zand
Hallo,
Let je er a.u.b. ook even op, dat je de aardklem op hetzelfde onderdeel zet dan welk je gaat lassen.
En niet bijv. op je kickstarteras de klem, en aan het frame gaan lassen!
De stroom/spanning loopt dan via lagers en/of tandwielen, en dat laat weer behoorlijke sporen na!!

Groetjus :z

Iceman

MF veteraan
11 okt 2001
1.127
25
63
Leusden
Ik meen te weten dat als je niet de accupolen los maakt dat er door de hoge spanning van het lassen de accu kan exploderen, dus maak em maar los.

Erik van Dam

MF veteraan
30 sep 2001
5.020
0
Doetinchem
www.debandenman.nl
Als je in de buurt van de accu moet lassen; haal \'m er dan even uit want zoals jullie allemaal wel weten komt er bij electrolyse H2 (waterstof) vrij wat behoorlijk brandbaar is.(zie Hindenburg) Op m\'n werk is al eens een 24V vrachtwagen accu uit elkaar geklapt. *D

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
www.motorfreaks.nl
ik weet niet wat je wilt gaan lassen, maar allereerst moet je gevoelige electonica (dus computer etc.) en de accu losmaken.

vervolgens is het zo dat lassen van een frame zijn berekend, dus om met een huis-tuin-keuken lasdraad te lassen is redelijk gevaarlijk. eerst informeren wat het materiaal is, en daar je lasdraad op aanpassen. Bij Aluminium is het ten strengste af te raden om te lassen, omdat je hiermee de verbinding aanzienlijk gaat verzwakken (in tegenstelling tot staal is bij Alu de las ALTIJD de zwakste schakel)

dus oppassen is het devies.

Hans_V

Die hard MF'er
22 okt 2001
800
0
73
Heerlen
Ik meen te weten dat als je niet de accupolen los maakt dat er door de hoge spanning van het lassen de accu kan exploderen, dus maak em maar los.
Dat zal wel meevallen maar de gelijkricht diodes in je dynamo gaan wel naar de filistijnen

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
0
42
gewoon alle electronica losmaken

kan er ook nix mee gebeuren, scheelt je een hoop poen iig