accu MV Agusta F41000S

Agusta911

Rookie
1 apr 2019
22
6
Hoi beste forummers, ik ben nieuw hier en lid geworden omdat ik dit een mooi motorforum vindt.
Ik heb een MV F41000S voor het design en om af en toe wat te scheuren en ik heb een custom Harley Fat Boy om lekker ontspannen mee te cruisen. Nog al tegenstellingen dus.
Vraag: ik wil de accu van de MV vervangen. Er zit nu een Aliant X3 in waarbij de +pool links voor zit. De MV heb ik zo gekocht en heeft altijd zo gefunctioneerd. Maar nu ik de accu wil vervangen en in het instructieboekje kijk, zie ik een tekening van de accu (12V, 9Ah) staan waarbij de +pool RECHTS voor zit. Op de motor zie ik de met rood beklede kabel aan de rechterkant van de accubak zitten, net zoals op de tekening in het instructieboekje...Ik begrijp er niks meer van.
Weet iemand hier meer van?
 
Bedankt voor je antwoord RR..lijkt een hele logische conclusie van jou, maar de tekening staat in het originele instructieboekje van de MV F41000S en als ik naar de bekabeling kijk lijkt deze niet aangepast of gewijzigd...
 
zoals de Aliant x3 accu gemonteerd was leek het erop dat de rode +kabel aan de -pool van de accu gemonteerd zat....vandaar mijn verwondering en verwarring
 
Zot, de accu ligt niet op zn kant, maar staat gewoon in de accubak...als je aan de linkerkant vd motor staat, dan zag ik dat de +pool van de Aliantaccu aan de linker voorkant zit, terwijl in het instructieboekje van de MV een tekening staat waarop de +pool aan de rechtervoorkant moet zitten...de rode plusbekabeling zit ook aan de rechterkant vd accubak...
Het beste wat ik kan doen is natuurlijk een nieuwe Aliant x3 accu kopen, maar deze dingen zijn -als ze al verkrijgbaar zijn- zo'n 260 euri
 
Zot, de accu ligt niet op zn kant, maar staat gewoon in de accubak...
ok, net zo'n ding gedaan en daar zat een YTZ10s in uit mijn hoofd op zijn kant, met de 2 accu aansluitingen dicht tegen de linker subframe buis met de min aan de voorkant en de + achter. Een YTX9-BS past er ook in :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met de accu naar TwinSpark in Groningen gereden. Zij hebben m aan een speciale oplader gehangen en er bleek nog een klein beetje prik in te zitten...hopelijk kan ie nog opgeladen worden. Meteen een afspraak voor een grote beurt voor de Harley gemaakt. Topgasten daar. Altijd hulpvaardig.

Nou zeg ik wel TwinSpark..maar dat maak ik er zelf blijkbaar van. Ze heten Triumph Motorcycles Groningen..(nee, geen aandelen :+)
 
Terug
Bovenaan Onderaan