Accu nu al stuk ??

GSX1100F-rank

Die hard MF'er
6 nov 2005
515
0
achter de Polderbaan
Ik weet dat er al veel over geschreven is maar wil toch even mijn ei kwijt.

8 maanden geleden een Varta YB14L-A2 accu gekocht.
Nu blijkt deze zijn stroom niet meer vast te houden.

Ja en ik heb alles volgens Haynes doorgemeten.
Laden is goed.
Geen lekstroom.
Regelaar is goed.
dus...

K*t accu.
:X
 
Hop een Yuasa d'r in en gaan. Klinkt als een vaag merk maar is echt een van de nummero uno's, wat betreft accu's.
Heb niet zolang geleden een nieuwe accu gekocht en die deed het wel aardig, maar heeft het niet eens een jaar volgehouden. Daarna een Yuasa d'r in (eerst volledig opgeladen zoals het hoort) en man wat een verschil. Heb nog nooit m'n startmotor zo hard horen draaien. Alleen al op de accu kan ik woon- werkverkeer rijden ;)
Verder zijn er veel positieve verhalen over deze accu's te vinden.

Heb er vorige week nog een besteld voor m'n VFR.
 
Geen garantie erop ?

Ik had een vriend met een automaterialenzaak en die verkocht ook accu's. Hij gaf er garantie op, maar vertelde me ook dat een accu de dag nadat'ie gekocht was al kapot zou kunnen zijn ( staan vaak al heel lang in opslag ). Hij gaf er zelf garrntie op en vocht het later ook zelf uit met z'n leverancier.
 
Vandaag naar de motorhandel teruggegaan.
Hij constateerde een sluiting in een van de cellen. Dit zou mogelijk komen door verkeerd laden ?????? en dus geen Varta garantie.
Maar om mij tegemoet te komen leverde hij mij een Yuasa accu met 20 % korting.
Nu heb ik voor 34 euro een toppert en als al eerder in dit topic vermeld. *O*
Alsof een raket gestart wordt.
Voor mij geen Varta meer :N

:W
 
Vandaag naar de motorhandel teruggegaan.
Hij constateerde een sluiting in een van de cellen. Dit zou mogelijk komen door verkeerd laden ?????? en dus geen Varta garantie.
Maar om mij tegemoet te komen leverde hij mij een Yuasa accu met 20 % korting.
Nu heb ik voor 34 euro een toppert en als al eerder in dit topic vermeld. *O*
Alsof een raket gestart wordt.
Voor mij geen Varta meer :N

:W
 
Vandaag naar de motorhandel teruggegaan.
Hij constateerde een sluiting in een van de cellen. Dit zou mogelijk komen door verkeerd laden ?????? en dus geen Varta garantie.
Maar om mij tegemoet te komen leverde hij mij een Yuasa accu met 20 % korting.
Nu heb ik voor 34 euro een toppert en als al eerder in dit topic vermeld. *O*
Alsof een raket gestart wordt.
Voor mij geen Varta meer :N

:W

Hij is je niet tegemoet gekomen, je hebt je laten afschepen. Hij krijgt voor jouw kapotte accu gewoon weer een nieuwe van zijn leverancier.
Garantie is garantie, hij kan ook niet in een accu kijken.
 
Buiten het feit dat er maar 1 goed accumerk is, en dat is nog steeds yuasa! had je gewoon garantie moeten hebben, hij kan 't ook gewoon claimen bij z'n leverancier, maar is daar ws nét iets te lui voor geweest.
Maar hoe dan ook, nu heb je d'r een accu inzitten, en eerst gewoon een samenloop van lood/zuur en kunstof, wat er toevallig als een accu uitzag..........
 
Buiten het feit dat er maar 1 goed accumerk is, en dat is nog steeds yuasa! had je gewoon garantie moeten hebben, hij kan 't ook gewoon claimen bij z'n leverancier, maar is daar ws nét iets te lui voor geweest.
Maar hoe dan ook, nu heb je d'r een accu inzitten, en eerst gewoon een samenloop van lood/zuur en kunstof, wat er toevallig als een accu uitzag..........

Of hij gaat hem nu alsnog claimen, en heeft weer een gratis accu.
Wat betreft het merk Yuasa heb je zeker gelijk!
 
De motoraccu's van Varta hebben de laatste jaren hun reputatie flink te grabbel gegooid. En van hun autoaccu's begin je ook al zo links en rechts soortgelijke ervaringen te horen. Prutspul!
Ik heb nooit veel geluk met Varta gehad. Oudere types BMWs die een krap bemeten dynamo hadden en vaak met Varta's werden voorzien gaven veel problemen als het wat koeler werd: weinig start-reserves en traag opladen. Ook 2x een Varta gehad die kort na aankoop met interne sluiting de geest gaf. Ik ben een jaar of 10 geleden op Yuasa overgestapt: ik zal niet snel meer wat anders kopen. Ik zou nog liever een goedkope budget accu kopen van eBay dan (te) veel betalen voor wispelturige Varta-kwaliteit.

Niettemin: heb je de laadspanning al es gemeten bij hogere toeren? Een regelaar die niet lekker meer werkt kan bij lage(re) toeren nog prima meetwaardes geven maar bovenin opeens onder de onbelaste accu spanning duiken.
 
Hij is je niet tegemoet gekomen, je hebt je laten afschepen. Hij krijgt voor jouw kapotte accu gewoon weer een nieuwe van zijn leverancier.
Garantie is garantie, hij kan ook niet in een accu kijken.

Ik heb hem niet ingeleverd.
Dus..... de leverancier heeft geen gratis accu.
Ik wil zelf bij Varta wat gaan proberen.

Niettemin: heb je de laadspanning al es gemeten bij hogere toeren? Een regelaar die niet lekker meer werkt kan bij lage(re) toeren nog prima meetwaardes geven maar bovenin opeens onder de onbelaste accu spanning duiken.
De regelaar heb ik uitvoerig getest en is 100%
Dus..........Varta :( :X :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan