accu op?

Lady j

MF veteraan
29 aug 2002
2.390
0
omgeving den haag
Het volgende is het geval. Mijn gpz 500s heeft een jaar lang stil gestaan zonder druppel lader. Nu ik me rijbewijs heb rij ik er zo een beetje iedere dag op. Maar op het moment dat ik dat niet doe, start ie niet meer na een dagje stil staan.

Eerst dacht ik nog dat het er aan lag dat ik geen hele lange einden rij ( 40 kilometer per dag) Maar ik ben nu op vakantie geweest met de motor en heb gedurende een week ruim 1000 kilometer gereden. Nu had ik op zondag dus een dagje niet gereden en tadaaaaa hij wilde dus niet starten vanmorgen. Met behulp van startkabels uiteindelijk wel, maar dat is de bedoeling ook niet.

Kan het zo zijn dat mijn spanning langzaam wegvloeid, tot een punt dat er te weinig spanning is om te starten?? En kan dat liggen aan het feit dat mijn accu gewoon op is??
 
off topic: ik merk dat men best intresse heeft voor goed technisch advies van iemand die dr kijk op heeft, iemand zoals ik dus. Spider, als je nou ff je inlogcode mailt, maak ik ff een speciaal hoekje daarvoor aan. De tip en truuken hoek van Ferrekau zelf moet het dan gaan heten.

Je hebt mijn email he, ik lees het zo wel. dank je :)
Ja zeg, dat is de zoveelste keer! Weet je het nou nog niet uit je hoofd B| :P
 
Zo'n hoekje kun je zelf heel eenvoudig aanmaken bij www.proboards.com , heb ik ook, en dot.tk eroverheen en ie heet www.staphorster-sleutelhok.tk , regelrechte link is http://henkhuls.proboards22.com/index.cgi kosten 0,0 en ik schrijf daar al mijn ervaringen weg dat is zo'n beetje 20 jaar aan techniek niet zijn injectie motoren, en het is nog een leuke hobby ook, heel archief zit daar, en ca 85 deelnemers , ieder heeft zo zijn inbreng
 
tip van mijn motorhandelaar;

sluit je lader aan via een tijdschakelaar en laat die iedere dag een uurtje of twee inschakelen.
Voordeel is, dat hij zo niet de hele tijd op het lichtnet is aangesloten.
Voor de accu is het net of er en tijdje met de motor gereden wordt.
simpel en doeltreffend.

mazzel
 
tip van mijn motorhandelaar;

sluit je lader aan via een tijdschakelaar en laat die iedere dag een uurtje of twee inschakelen.
Voordeel is, dat hij zo niet de hele tijd op het lichtnet is aangesloten.
Voor de accu is het net of er en tijdje met de motor gereden wordt.
simpel en doeltreffend.

mazzel

Yep, dat is heel correct (lader = optimate 3 druppellader A 49 euro van www.kalsbeek.com) GEEN auto accu lader!
 
Nou heb vandaag me accu vervangen. We hebben hem eerst door laten meten. Zonder dat er contact gemaakt werd had ie heel netjes 12.4 volt. Maar zodra het sleuteltje omgedraait werd liep het terug met als diepte punt 3 volt :X

Mag hopen dat ik nu echt alle problemen met me motor gehad heb B|
 
Let op bij montage nieuwe, winter staat voor de deur, op de polen kopervet doen, en goed strak aandraaien, anders heb je van de winter een probleem, en over een week het accuwater controleren en bijvullen met gedestileerd water.
 
De eerste 3 weken moet jum zeker elke week even nalopen, want 1 maal droge platen , dat heb je na 2 mnd weer een nieuwe,(bij de eerste nachtvorst) en geen garantie, de eerste week, ervanuitgaande dat je ca 200 km rijdt, moet je het meest bijvullen, de week daarop iets minder, de week daarop nog minder, maar accu controle, hoort in feite bij wekelijks onderhoudt, hoewel ik het ook maar eenmaal in de maand doe bij de motoren, en dan heb ik 5 motoren bij de deur, de grootste accu is van de Goldwing, maar dan moet in in totaal vrij snel 0,3 liter bijvullen over 5 motoren, er wordt hier stevig gereden, ik , vrouwtje en meiden (kinderen)

Zo'n fles koop je bij de benzinepomp, kost 1 euro ongeveer, 1 liter
 
Laatst bewerkt:
De eerste 3 weken moet jum zeker elke week even nalopen, want 1 maal droge platen , dat heb je na 2 mnd weer een nieuwe,(bij de eerste nachtvorst) en geen garantie, de eerste week, ervanuitgaande dat je ca 200 km rijdt, moet je het meest bijvullen, de week daarop iets minder, de week daarop nog minder, maar accu controle, hoort in feite bij wekelijks onderhoudt, hoewel ik het ook maar eenmaal in de maand doe bij de motoren, en dan heb ik 5 motoren bij de deur, de grootste accu is van de Goldwing, maar dan moet in in totaal vrij snel 0,3 liter bijvullen over 5 motoren, er wordt hier stevig gereden, ik , vrouwtje en meiden (kinderen)

Zo'n fles koop je bij de benzinepomp, kost 1 euro ongeveer, 1 liter
misschien domme vraag hoor, maar staat er ergens een nivo meter op. Maw, hoe controleer je dat precies :)
 
Ja, aan de zijkant zitten bij de niet gel accu's twee zwarte streepen, low level en high level, en dan gewoon de motor rechtop, middenbok is ook goed indien aanwezig, gele of zwarte dopjes eraf, en dan gewoon bijvullen
 
Ja, aan de zijkant zitten bij de niet gel accu's twee zwarte streepen, low level en high level, en dan gewoon de motor rechtop, middenbok is ook goed indien aanwezig, gele of zwarte dopjes eraf, en dan gewoon bijvullen

Mijn motor kan alleen op zijn zijstandaard staan, dus kan ik hem toch niet in alle cellen tot het max. vullen. Anders loopt het toch over/weg omdat hij schuin staat?
Trouwens ik moet hem er helemaal uithalen. Daar ben ik nu wel handig in geworden.


Ook ik heb last van het feit dat hij na een dag of twee stil staan tegenwoordig niet meer wil starten. De laatste twee keer hoorde ik een hard tik, voordat je het startgeluid (ik weet niet hoe ik dat anders moet omschrijven) hoorde. Schrok me rot. Daarna met het op de startknop drukken aan het relais gevoeld en daar krijg ik wel trillingen te voelen. Dus die moet het doen. In zijn twee gezet motor naar voren gereden. (Dit ivm met startmotor?) Weer gestart, niets! Dit gebeurde vanmiddag allemaal.

Als de accu aan de lader is geweest, wil hij de eerste keer niets doen, starten wel gekuch, maar met een beetje lang op de startknop doordrukken komt hij tot leven. (Dit als afgelopen donderdag, toen ik naar Brabant ging)
Rijden doet hij prima, en als ik na een stop weer wil starten doet hij het in een keer.
Toch de accu???.
Help me alsjeblieft. Ben het zat om elke keer als ik wil rijden en hij start niet, de rest van dag de pest erin te hebben omdat ik geen blokkie om kan. :r

Vast bedankt. :] :]
 
Lang verhaal
Vast bedankt. :] :]
Klinkt verdacht veel als de problemen bij Lady J.
Kijk ff of je hem door kan meten.
Bij Jady J was het zo dat wanneer ze het contact op aan deed ze gewoon 12.5 volt had, deed ze dr verlichting aan ging de voltage schrikbarend achteruit.

Maar ik DENK dat het een kwestie van nieuwe accu is, die van Lady J heeft nu ook gee nproblemen meer :}
 
Ben je zo achter, bij een koude motor even vanaf een andere accu starten, of even met je motor naar een garage gaan, ze meten um zo door, is klaar terwijl u wacht. Klinkt als accu staat op punt van doodgaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan