Hallo,
Ik ben net nieuw hier en heb gelijk al een vraag.
Gisteren lekker aan het toeren geweest en ik kom thuis na 3uur rijden, en ik zet de motor uit en op de standaard.
Hoor ik een hele hoge fluittoon en hoe dichter ik bij de motor kwam hoe erger het stonk.
Dus snel motor binnen gezet buddy eraf.
Kwam er wat rook en stank van de accu, snel losgekoppeld en met een doek eruit gevist en de gloeiend hete fluitende accu maar even buiten gezet.
Het gefluit kwam volgens mij bij het overdruk ventiel van de accu vandaan.
Later toen de accu afgekoeld was spanning gemeten en de accu weer ingebouwd, motor gestart en verder niks aan de hand accu werd ook bijgeladen.
Ik dacht nog dat het kwam omdat het rubberen bandje wat de accu op zijn plek houd strak over het kapje loopt waar het overdruk ventiel onder zit, dus misschien kon hij z'n druk door de warmte niet kwijt.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag aangezien ik ook veel over de spanningsregelaar hoor.
Groeten
Ik ben net nieuw hier en heb gelijk al een vraag.
Gisteren lekker aan het toeren geweest en ik kom thuis na 3uur rijden, en ik zet de motor uit en op de standaard.
Hoor ik een hele hoge fluittoon en hoe dichter ik bij de motor kwam hoe erger het stonk.
Dus snel motor binnen gezet buddy eraf.
Kwam er wat rook en stank van de accu, snel losgekoppeld en met een doek eruit gevist en de gloeiend hete fluitende accu maar even buiten gezet.
Het gefluit kwam volgens mij bij het overdruk ventiel van de accu vandaan.
Later toen de accu afgekoeld was spanning gemeten en de accu weer ingebouwd, motor gestart en verder niks aan de hand accu werd ook bijgeladen.
Ik dacht nog dat het kwam omdat het rubberen bandje wat de accu op zijn plek houd strak over het kapje loopt waar het overdruk ventiel onder zit, dus misschien kon hij z'n druk door de warmte niet kwijt.
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag aangezien ik ook veel over de spanningsregelaar hoor.
Groeten