Accu probleem: Voltage zakt bij hogere toeren

Nuclair

MF'er
7 mrt 2009
77
0
Goedemiddag!

Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn laadsysteem van mijn Tl1000s. Aantal keer de accu leeg gehad. Stroom gemeten bij 5000 RPM -> +/- 12.8 volt. Wat dus te laag is (deze moet rond de 14 zitten). De polen van mijn dynamo heb ik doorgemeten, alle 3 de polen waren rond de correcte waarde (72V AC).

Mijn conclusie: Spanningsregelaar defect. Ik heb een nieuwe (lees 2dehands) besteld en gemonteerd en nu is het probleem niet verholpen. Het vreemde is dat bij stationair het voltage op de accu rond de 12.8V is alleen zakt deze richting de 7 á 8V bij 5000 RPM?

Heeft iemand andere ideeën en is er een manier om vast te stellen of mijn spanningsregelaar correct functioneert?

Thanks alvast!
 
Nieuw na het vervangen van de SRWat bedoel je precies met afgezekert?
Een aparte zekering die het laadsysteem tegen overbelasting beschermt.
bij mijn moto morini is dat het geval,SR laadde niet meer bij,boorgeslagen stekker,na het aaneen knopen van de draden nog niks,dynamo ok.
Bleek het een 40 A aparte zekering te zijn,deze zat niet in de "algemene"zekerings houder,maar in serie met het laadsysteem
 
Laatst bewerkt:
Oke ik denk niet dat dit het geval is.

Ik zie zojuist nog een probleem, bij mijn connector van mn start relais zit een defect contactje. Het kunststof in de plug is enigzins beschadigd en het connectortje zelf ook. Als ik hiermee rommel gaat het dashboard ook aan en uit, zou dit een apart defect zijn of ook met het te lage voltage te maken kunnen hebben?

p67famfdy1adl.jpeg


jvqtcgoiuthyy.jpeg
 
Even tussendoor: Bedankt voor alle hulp tot zo ver!

Maar heeft iemand een idee wat voor een soort connector op de 2de foto staat (en evt. waar deze te krijgen is)?
 
Meet de weerstand tussen de aansluitdraden van de dynamo en het frame eens (terwijl de dynamostekker los is)

Zou oneindig hoog moeten zijn. Zo niet dan maakt je stator kortsluiting met het frame waardoor je spanningsregelaar gekke dingen gaat doen die je niet goed kan meten met je multimeter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan