Accu probleem ??!

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Waarschijnlijk een domme vraag maar ik ben zo slecht in de techniek.
Ik heb een Kawasaki ER6N uit 2008.

Deze heeft gisteren nog van Den-haag naar Eindhoven moeten rijden (+- 100km).
Vandaag lukten het mij echter niet om de motor te starten.
Display kleurden op maar gaf geen tekens,symbolen en snelheid aan.
Het lampje N branden wel maar wanneer ik mijn claxson of knipperlicht gebruik deed hij niets.

waarscchijnlijk m'n accu maar dat is toch raar na zo'n lange rit gisteren.
Ik heb hem nu aan de lader liggen (rood,zwart) en hoop dat dit goed is gedaan en gaat.

Is het probleem ook echt de accu?

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
13
Ik zou eerst eens bij de zekeringen beginnen... Met een lege accu moet je gewoon kunnen toeteren en knipperen en zou de zelftest ook gewoon moeten werken :) .

????
Een echt lege accu is.... leeg. Dan werkt dat soort zaken ook niet meer.

TS, je hebt ws. van de winter de motor niet onder de prik gehad? Misschien nog een paar keer gestart om zeker te weten dat alles nog werkte? Dan is vrijwel zeker je accu te diep ontladen geweest en nu kapoet, kaduuk enz.

Wil je het zeker weten, dan zul je de zaak moeten doormeten. De Howto staat op het forum.

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
mhh het beste lijkt me dus om een nieuwe accu te gaan halen.
Ik heb deze motor net een dag of twee ... de vorige eigenaar heeft hem (een beetje opgeladen) zodat ik naar huis kon rijden ... nu een dag later doet het niets mee atthans niets... er brand wel wat maar niet alles ... je hoort ook een zoement geluid bij de accu wanneer je wilt starten

Smuiger

MF veteraan
Donateur
1 dec 2009
15.991
437
Zaanstad
Facebook
TS, je hebt ws. van de winter de motor niet onder de prik gehad? Misschien nog een paar keer gestart om zeker te weten dat alles nog werkte? Dan is vrijwel zeker je accu te diep ontladen geweest en nu kapoet, kaduuk enz.

Na 100km rijden denk ik niet, zekering kan ook goed passen:Y

Maar ja TS weet niet eens zeker of de oplader goed aangesloten is. De storing vinden is dan ook een gok, Sterkte :Y

Kevjan

MF veteraan
14 sep 2004
23.466
432
Hoogwoud
????
Een echt lege accu is.... leeg. Dan werkt dat soort zaken ook niet meer.

Wil je het zeker weten, dan zul je de zaak moeten doormeten. De Howto staat op het forum.
Als er gister mee gereden is, dan kan 'ie vandaag niet dusdanig leeg zijn...

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Gisteren idd 100KM gereden en vanochtend was hij leeg :-( helaas niet kunnen rijden dus.
Ik zie wel de lamp van mijn N-stand (nutraal) branden maar toerter niet enzo

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Koplamp brand niet.
Ik heb een digitaal display waar je normaal je snelheid in afleest.
In dit display brand wel de achtergrond verlichting (matig).
Als ik toeter hoor je de claxon heeel kort,heel zacht... en wanneer ik de startknop in druk hoor je een geluid in de accu terug.

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
13
Ligt nu aan de adapter ... moet lukken lijkt me dan toch?

Adapter??? Ik neem aan dat je oplader bedoelt?

Als de accu kapot is, dan blijft ie kapot, of je hem nu aan de oplader legt of niet. In een heel enkel geval kan een forse stroomstoot de sulfaatlaag deels weer afbreken, zodat de accu weer stroom aanneemt.
Maar als die platen eenmaal krom zijn en sluiting maken, houdt alles op.

Smuiger

MF veteraan
Donateur
1 dec 2009
15.991
437
Zaanstad
Facebook
je kan m ook laten vallen. geheel op eigen risico. maar schijnt wel eens te helpen.

Startte de motor laatst wel gewoon? Of is tijdens het ritje de boel kapot gegaan. Zoek ff iemand die handig is die wat voor je controleren/nakijken/repareren kan

vhv1

MF veteraan
11 jul 2011
4.640
0
Gisteren om twee uur in de middag niets aan de hand reed prima.
Vanochtend pech deed niets... tijdens het rijden gisteren hielt de motor wel in viel me op ...maar dat heb ik al eens meer ervaren op een Kawas.
ik laat hem even aan het infuse liggen en kijk morgen of hij van de de beademing afkan.
Zo niet dan ff naar de motorzaak

Thanks all

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
13
je kan m ook laten vallen. geheel op eigen risico. maar schijnt wel eens te helpen.

Ik heb dat ook wel eens gehoord, de theorie is dat de sulfaatlaag door de schok van de platen afbreekt.
Probleem is dat er een grote kans is dat door de val de accubak scheurt en daar word je écht niet vrolijk van.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan