accu Sena 20S problemen

jeb

Rookie
2 apr 2018
3
0
Hallo allemaal,

Ik ben sinds begin 2014 in het bezit van een sena 20s Dual.
Ik denk dat ik hem hooguit 20 keer gebruikt heb.
Het probleem dat ik nu heb is dat allebei de accu's al na 1 uur leeg zijn.
Gewoon even accu vervangen dacht ik; nee dus.... Kan alleen via Sena?
Nu lees ik op internet dat er meer mensen problemen hiermee gehad hebben?
Aangezien ik redelijk technisch ben heb ik er 1 losgehaald en een accu via ebay besteld.
Alleen moest ik zelf de oude connector over solderen waarbij het draadje net boven de connector afbrak. :( (niet meer te maken....)
Weet iemand waar ik ergens zo'n connector kan bestellen; lijkt een aparte maat??
Misschien heeft iemand nog een defecte accu liggen waar ik de connector van kan overnemen?
Alvast bedankt!
 
LiPo (aders) rechtstreeks op de print solderen? (als je toch "redelijk technisch" bent) zou ik tenminste gedaan hebben bij gebrek aan connector....
Overigens, let op de 20S heeft als het goed is 2 LiPo's er in zitten.

--edit:
Overigens, met een beetje gefreubel kan je het metalen deel uit de connector krijgen en dan kan je er een nieuwe ader aan solderen (let op dat je de juiste kant pakt)
Of een beetje meer prutsen en een nieuwe ader er aan krimpen....

Mocht het echt te veel moeite zijn, de betere model-bouw-winkel heeft vaak ongeveer dezelfde connectoren ;)
 
Laatst bewerkt:
Het stekkertje lijkt erg veel op een stekker die gebruikt wordt in de meeste draadloze telefoons.
Ga naar een winkel waar ze deze trelefoons repareren. Die hebben vast wel een oude accu liggen waaaarvan je het stekkertje en bedrading kan gebruiken.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan