Accu/startproblemen R1150RT

jbazelmans

MF veteraan
18 mrt 2020
4.480
4.232
Vanavond maar even mijn BMW half uit elkaar halen. Waarschijnlijk de accu defect. Of eigenlijk hopelijk, want anders is het de startmotor of de dynamo. Toch een nadeel van deze motor dat je daarvoor het linkerzijpaneel er af moet schroeven. Maar ja, ik wilde zelf de standaard sleuteldingen doen en dankzij Chris Harris op Youtube blijkt het allemaal niet zo moeilijk te zijn.
Ik zal wat foto’s maken ter lering en vermaak 😁
 
Viel eigenlijk wel mee allemaal.
Eerst foto is met de zijkant er af en de oude accu nog er in. Tweedelig met nieuwe accu bij aangesloten.
Nu wel even maar de bouwmarkt. Heb toch de kop van een schroefje dolgedraaid. Maar die zullen ze vast hebben bij de bouwmarkt (M5x16)
Edit: M5x20 hadden ze wel. Ook goed. Origineel horen volgens mij de schroeven die boven de plaat van het schakelpedaal zit M5x20 te zitten. Maar daar zat bij mij M5x16 in. Even wat schroeven omwisselen en klaar. Dadelijk maar even een uurtje rijden en dan kijken of de accu idd het probleem was.
 

Bijlagen

  • D0616A66-FC4A-453F-83B8-A6A03FCEED3B.jpeg
    D0616A66-FC4A-453F-83B8-A6A03FCEED3B.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 10
  • 9E7A86E9-3F74-40CA-8B96-6200862B0976.jpeg
    9E7A86E9-3F74-40CA-8B96-6200862B0976.jpeg
    1,8 MB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Het doet het allemaal, maar ik ben toch niet tevreden. Vind dat de startmotor nog steeds moeilijk rondkomt. Misschien wordt het de komende dagen beter. Anders de startmotor maar eens schoonmaken
 
Vanmiddag heel even de motor gestart in de garage. Hij wil verdorie in eerste instantie niet aanslaan. Startmotor draaide wel goed rond. Maar de tweede keer startte ie toch.
Vanavond toch maar even een klein rondje gemaakt (45 min). Hij startte direct toen ik hem uit de garage haalde. En bij thuiskomst motor uitgezet en twee minuten later weer gestart. En hij deed het gewoon (met de oude accu was dat al een probleem) Dus toch gewoon de accu en gelukkig niet de startmotor
 
Terug
Bovenaan Onderaan